• Ik hoorde net van een vriendin dat de bitch van de school vroeger uitgelachen werd omdat ze lelijk was. En nu lacht ze ook de anderen uit.
    Wat vinden jullie daarvan?


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Tja. Ik ben bijna mijn hele leven gepest (van m'n 3e tot 17/18e), maar ik lach soms ook wel eens om een ander. Dat is vrij natuurlijk op zich.
    Ik probeer echter wel daar niks van te laten merken, omdat ik het mezelf heel erg kwalijk neem als ik iemand kwets. [Juist omdat ik weet hoe het voelt.]

    [ bericht aangepast op 30 dec 2010 - 18:12 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    eigelijk is het wel waar ja(nerd)


    Pumped. Yeah I'm so friggen' pumped

    Bij mij op school is het hetzelfde. De stoerste jongen die nu iedereen in mekaar slaat werd vroeger ook gepest omdat hij rost haar heeft.
    Ik vind het zwak, ze weten hoe het is om gepest/uitgelachen te worden en dan doen ze het zelf bij anderen. Echt zielig -_-


    Never run out of reasons to smile...

    Als je weet hoe het is om te worden uitgelachen, waarom ga je het daarna dan zelf ook doen? Is dat niet een beetje zinloos? [dit is niet tegen jou gericht hoor (:]


    walking get's too boring, when you learn how to fly..

    Dat is vaak zo. Mensen pesten met een reden, daarom verdienen mensen tweede kansen. Er is vaak een reden.


    Don't dream your life, but live your dream!

    Iedereen lacht wel eens om anderen, pesten valt weer onder een geheel andere categorie :Y)


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Courtesan schreef:
    Iedereen lacht wel eens om anderen, pesten valt weer onder een geheel andere categorie :Y)


    Zo bedoel ik het niet. Echt úítlachen. Elke dag, gemene grappen, waardoor je jezelf echt gekwetst voelt.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Clear schreef:
    Als je weet hoe het is om te worden uitgelachen, waarom ga je het daarna dan zelf ook doen? Is dat niet een beetje zinloos? [dit is niet tegen jou gericht hoor (:]


    Ligt denk ik aan de situatie. Zoals ik in m'n voorgaande bericht al zei; Ik heb het heel soms ook wel eens. Vaak is het dan eerder omdat ik er niks aan kan doen, dan dat ik het bewust doe. Ik probeer het mensen dan ook nooit/zo min mogelijk te laten merken. Soms gaat het gewoon vanzelf, ligt aan de situatie.
    Denk dat dat ook voor een hoop anderen zo is.

    Of het is ook de (onbewuste) angst voor sommigen, om het maar voor te zijn. Daarbij doen mensen soms stomme dingen, ook die ze zelf niet zouden willen hebben.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    @ Courtesan: Agree!

    @ Basshunter: Dat vind ik dus niet kunnen. Dan vraag je om problemen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Basshunter schreef:
    (...)

    Zo bedoel ik het niet. Echt úítlachen. Elke dag, gemene grappen, waardoor je jezelf echt gekwetst voelt.


    Oh. Nee, dat doe ik nooit.
    Ik haat pesters. Heb er teveel voor meegemaakt om een ander echt te kunnen/willen pesten. Als ik iemand écht niet mag zal ik misschien iets minder aardig zijn of diegene proberen te ontlopen, maar dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen.


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Ja, dat klopt.

    Basshunter schreef:
    (...)

    Zo bedoel ik het niet. Echt úítlachen. Elke dag, gemene grappen, waardoor je jezelf echt gekwetst voelt.


    Maat iedereen lacht een ander wel eens in zijn leven uit. Alleen als het pure spot wordt om lame zelfgemaakte grappen wordt het pesten. Ik ben zelf vroeger ook gepest en natuurlijk lach ik mensen wel eens uit, maar ik ben niet degene die er gemene grappen over zou maken. Uitlachen en pesten zijn ook weer twee andere dingen. Het ligt aan de situatie waarin het uitlachen zich voordoet. Als het puur gaat om de ander bespotten, tja, dan is het raar. Maar het is niet zo dat iedereen die vroeger gepest en uitgelachen (als in pure spot) werd het later zelf ook gaat doen ;x Toch komt het wel vaak voor, maarja.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Vengeance schreef:
    (...)

    Oh. Nee, dat doe ik nooit.
    Ik haat pesters. Heb er teveel voor meegemaakt om een ander echt te kunnen/willen pesten. Als ik iemand écht niet mag zal ik misschien iets minder aardig zijn of diegene proberen te ontlopen, maar dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen.


    Precies. Ik moet zeggen dat ik soms best wel bot overkom bij mijn vrienden. Ik reageer ook soms een beetje gemeen, maar lach dan wel. Ze weten dat ik er niets tegen kan doen. Maar iemand écht pesten, dat zal ik nooit doen omdat mijn nicht ooit zelfmoordpoging had gedaan omdat ze ooit zó hard gepest werd.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Het lijkt me dat als je gepest bent, je dan weet hoe erg het is en het niet bij anderen doet. Maar de praktijk is vaak anders :c

    dat is overleven...

    [ bericht aangepast op 30 dec 2010 - 18:26 ]


    -