• Hallo!
    Ik heb jullie hulp echt nodig.
    Een meisje die ik ken die zit al een lange tijd met zelfmoord in haar hoofd. Ze begint er vaak over als ik met haar praat via msn. Ze durft het tegen niemand te zeggen eigenlijk maar alleen tegen mij. Thuis gaat het niet goed en ze heeft problemen op school. Ik probeer het elke keer uit haar hoofd te praten maar net zei ze. "Het spijt me. Ik kan er nu echt niet meer tegen. Als ik er niet meer ben moet je een ding weten. Jij was altijd de belangerijkste persoon in me leven!"

    Ze zegt dat ze over een half uur offline gaat. Alleen vertrouw ik d'r nu niet echt na dat laatste wat ze heeft gezegt.

    WAT MOET IK DOEN?!

    Zeggen dat ze de kindertelefoon moet toevoegen op msn. Hun hebben daar meer ervaring mee dan jij hebt en ze kán anoniem blijven als ze een speciale email maakt om met de kindertelefoon te babbelen.

    Oja, degenen die het hardst roepen doen het vrij zelden.

    [ bericht aangepast op 29 dec 2010 - 0:04 ]


    Ik ben gemeen xoxo

    praat eht uit haar hoofd probeer het hard
    ga desnoods zo snel mogelijk naar haar toe om haar tegen te houden
    herinner haar an de mooie dingen in het leven


    Sup n_n

    zeg het tegen haar ouders die kunnen dan hulp voor haar gaan zoeken


    "Ignite, my love. Ignite."

    Het klinkt nogal alsof ze aandacht nodig heeft (ik kan het weten, ik heb precies hetzelfde meegemaakt). Dus ik zou haar daarmee confronteren. Want iemand die echt zelfmoord wil plegen vertelt dat niet aan andere mensen.


    If I were a boy, I swear I'd be a better man.

    Ik ken iemand die zelfmoord heeft gepleegd en deze persoon zei er juist níks over. Mensen die er wel over beginnen willen -meestal- juist dat je ze tegenhoudt. Ze willen dus eigenlijk gewoon je aandacht. Ik zeg niet dat je vriendin dit doet, maar ik zou er toch wel een beetje rekening mee houden.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Tragically schreef:
    Ik ken iemand die zelfmoord heeft gepleegd en deze persoon zei er juist níks over. Mensen die er wel over beginnen willen -meestal- juist dat je ze tegenhoudt. Ze willen dus eigenlijk gewoon je aandacht. Ik zeg niet dat je vriendin dit doet, maar ik zou er toch wel een beetje rekening mee houden.


    omg. mijn vriend zei er ook niks over. agreeed dus,

    Het is net wat Tragically zegt:
    Hoe harder iemand gilt, hoe kleiner de kans is dat die persoon het doet.


    behind very angel is a demon

    Tragically schreef:
    Ik ken iemand die zelfmoord heeft gepleegd en deze persoon zei er juist níks over. Mensen die er wel over beginnen willen -meestal- juist dat je ze tegenhoudt. Ze willen dus eigenlijk gewoon je aandacht. Ik zeg niet dat je vriendin dit doet, maar ik zou er toch wel een beetje rekening mee houden.
    Het vriendje van mijn vriendin zweeg ook! Ik ben er helenmaal mee eens!

    mijn ex zei dat elke dag, zo'n anderhalve maand lang, en wat blijkt nu? Hij leeft nog steeds!

    Maar, je kan haar idd zeggen om de kindertelefoon toe te voegen aan haar msn. Die kunnen beter helpen, denk ik.


    Opgeven is geen optie.

    Een vriend had het er wel over en heeft het ook gedaan. Hij zei het alleen op een sluwe manier, om het zo maar te zeggen. Hij maakte er grapjes over etc.

    Degenen die het het hardst roepen doen het vaak niet en willen dat je ze tegen houdt.
    Ik zou als ik jou was er niet verder op in gaan, teminste niet continu haar tegen houden dit vergt van jouzelf heel veel energie. En je moet ook om jezelf denken.


    La credenza è una medicina contro il timore

    Tragically schreef:
    Ik ken iemand die zelfmoord heeft gepleegd en deze persoon zei er juist níks over. Mensen die er wel over beginnen willen -meestal- juist dat je ze tegenhoudt. Ze willen dus eigenlijk gewoon je aandacht. Ik zeg niet dat je vriendin dit doet, maar ik zou er toch wel een beetje rekening mee houden.


    Dan nog... dat betekend niet dat het er minder gevaarlijk op wordt.
    Ik spreek daarmee uit eigen ervaring ... ik sprak er zelf bijna nooit over (ik was jarenlang manisch depressief door pesten), maar mijn moeder verstopte de messen en deed de ramen op slot omdat ze bang waren dat ik het anders toch zou doen.
    Ik weet dat het meestal om aandacht vragen gaat, maar je moet toch altijd voorzichtig zijn zulke conclusies te trekken. Misschien heeft dit meisje wel psychische hulp nodig...

    [Ik weet dat je al meestal zegt, maar toch. Altijd voorzichtig zijn. ;D]

    [ bericht aangepast op 29 dec 2010 - 11:23 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Ja lekker is dat, jou een beetje opzadelen met zoiets..
    Ik zie dat het vannacht was, hoe gaat het nu met haar? Heb je het uit haar hoofd kunnen praten door bijv. vrolijke dingen te zeggen? Woont ze ver weg? Zo niet, dan had je naar d'r toe gekunt.

    Iniedergeval; Sterkte.


    You are beautiful, you are love.

    LALALALALA schreef:
    Het klinkt nogal alsof ze aandacht nodig heeft (ik kan het weten, ik heb precies hetzelfde meegemaakt). Dus ik zou haar daarmee confronteren. Want iemand die echt zelfmoord wil plegen vertelt dat niet aan andere mensen.

    Ik heb zowiets ook gehad, alleen zij zei dat ze voor de trein ging springen en ik was helemaal in paniek, like een week later was ze nog niet op msn gekomen, en ik kan niet zomaar naar haar toe gaan want ze woont like aan de andere kant van nederland.
    Ik was echt heel erg bezorgt ik heb dagen lopen janken. Na anderhalve week komt ze op msn en zegt ze: Jaa, sorry dat ik niks meer heb late weten ik was bij een vriendin O_____________O
    Like lekker dan, maak ik me helemaal zorgen is er niks gebeurd.
    Maar ik had al zo meer keer gehad dat ik het gevoel had dat ze tegen me loog.
    Dus heb ik nu geen contact meer met der.


    Will you follow me One last time? ~Thorin Oakenshield

    Coyote schreef:
    Een vriend had het er wel over en heeft het ook gedaan. Hij zei het alleen op een sluwe manier, om het zo maar te zeggen. Hij maakte er grapjes over etc.

    Degenen die het het hardst roepen doen het vaak niet en willen dat je ze tegen houdt.
    Ik zou als ik jou was er niet verder op in gaan, teminste niet continu haar tegen houden dit vergt van jouzelf heel veel energie. En je moet ook om jezelf denken.


    Ja, dat denk ik ook. Ze wil gewoon horen dat er van haar gehouden word en dat ze het niet moet doen en ik vraag me inderdaad af of ze de moed wel heeft. Hoop het niet.
    En denk inderdaad ook aan jezelf.


    You are beautiful, you are love.

    Ze heeft vanacht een zelfmoordpoging gedaan. Ze werd door haar broertje gevonden met doorgesneden polsen. Ik hoorde dat vanochtend pas van mijn ouders. Ze ligt nu in het ziekenhuis en we gaan er dalijk heen.