• De stelling van vandaag luidt:
    Wat ik ben, bepaal ik zelf door de keuzes die ik maak en de dingen die ik doe

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Lipsy schreef:
    Deels.
    Groten deels.
    Maar aan bepaalde dingen kan je nu eenmaal niets veranderen.


    Hope goes lost but never dies.

    Over hoe je je gedraagd en dergelijke: Ja.
    Over hoe je eruit ziet: Half. c:


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Vengeance schreef:
    Oneens. Je hebt het grotendeels wel in eigen handen, maar je omgeving, school, werk en mensen om je heen maken je ook tot wat je bent.


    When I was born the devil said damn competition >.<

    Vengeance schreef:
    Oneens. Je hebt het grotendeels wel in eigen handen, maar je omgeving, school, werk en mensen om je heen maken je ook tot wat je bent.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Cheers schreef:
    Alles wat je doet heeft een reden. En alle redenen maken je tot wie je bent.


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Miauw schreef:
    De keuzes die je maakt bepalen eerder wie je bent, dan wat je bent.

    Idem.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Deels. Aan bepaalde dingen kun je gewoon niets veranderen.


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Ik ben het er wel mee eens (:


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    gedeeltelijk


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    mee eens, want bepaalde keuzes in leven brengen je in bepaalde situaties die vormend zijn voor je persoonlijkheid. bv, naar een andere school gegaan heeft me al wat zelfzekerder gemaakt, en toen ik besloot in lagere school stickertjes van iemand te stelen en betrapt werd, heb ik nooit meer zo iets gedaan. maar het is ook deels de keuzes van andere mensen, bv mijn pa drinkt ongelofelijk veel, en daarom ben ik enorm tegen drugs.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Ik ben het met Miauw eens. Wie je bent, niet wat je bent. Verder ben ik het oneens met de stelling. Ik vind dat de opvoeding een groot deel van je persoonlijkheid bepaald. Iemand die een goede opvoeding heeft gehad met goede zorg en aandacht van de ouders heeft een totaal andere persoonlijkheid dan iemand die dat niet heeft gehad.
    Stel nou dat iemand geen goede opvoeding heeft gehad. Deze persoon heeft bepaalde normen en waarden niet gehad, zoals dat stelen fout is en je aardig moet zijn tegen anderen. Daardoor zal deze persoon snel in de criminaliteit belanden en zal deze persoon altijd onbeschoft en asociaal zijn.
    Dus ik vind dat het vooral door de opvoeding komt. De rest van de omgeving draagt trouwens ook een goed steentje bij. Als jij gepest wordt dan zal je een stuk onzekerder zijn dan iemand die niet gepest wordt.
    Nu ik dit zo opschrijf: het komt gewoon door de omgeving en niet zozeer je keuzes, want de opvoeding is een deel van de omgeving. Je omgeving beïnvloedt de keuzes die jij maakt en daarbij heb jij daar zelf weinig invloed op. Natuurlijk ben je met een bepaalde persoonlijkheid geboren en maak je bepaalde keuzes zelf, maar de normen en waarden die je ouders je geleerd hebben en de mening van je omgeving duwen je een bepaalde richting op waardoor veel van je keuzes beïnvloed wordt door de omgeving.


    To live would be an awfully big adventure

    Verschilt per persoon.
    Kijk, ik doe echt enkel dingen aan die ik echt zelf leuk vind. Andere doen dingen aan om erbij te horen, en dus is het dan niet je eigen stijl.


    I live for the applause, you will die for it.

    Haha, ik dacht eerst 'Dat was de titel van mijn opstel voor Nederlands.', maar nu weet ik dat het mijn stelling is. (':

    En in mijn opstel was ik het er half mee eens, want het lot kan je niet veranderen. Enkel kleine dingen heb (ik toch) je in de hand.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Frappucino schreef:
    Pff, lastig. Ten eerste: dit doet me denken aan Perkamentus. 'En daarin verschil jij van Voldemort, door de keuzes die je maakt Harry!'. of zoiets. -a- En ik ben het er eigenlijk wel mee eens. Wat je ook ooit hebt besloten, wat je ook ooit hebt beslist; ze hebben je gemaakt tot de persoon die je nu bent.

    OMG, ik moest daar ook aan denken!

    Keuzes wel, maar uiterlijk kna je niet helemaal veranderen.
    Al krijg je wel een ander hoofd als je een pony laat knippen.


    Food.