• De stelling van vandaag luidt:
    Het is goed dat scholieren op sommige middelbare scholen al stage moeten lopen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Vengeance schreef:
    Oneens, al ligt het wel aan de studierichting. Bij sommigen is praktijk weer belangrijk, bij anderen minder. Ik heb nog nooit stage gelopen en in het jaar dat het wel moest heb ik met mijn mentrix afgesproken dat ik op die dagen naar mijn eigen werk mocht gaan.


    Zoiets deed mijn zusje dus ook, ik vind dat echt belachelijk. Zo zie je niets anders, als je ergens anders staqe loopt, zie je ook hoe leuk andere dingen zijn en blijf je niet vasthangen in een beroep waar toch geen toekomst inzit. (Daarmee bedoel ik dus een beroep dat je wel kunt doen tot je 25ste, maar daarna is het toch... Meer iets om af te geven aan iemand die jonger is dan jij)


    Things will go as they will; and there is no need to hurry to meet them.

    Ja, helemaal eens.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Oneens. 'T is een maatschappelijke stage, en het is de bedoeling dat je er mensen mee helpt. Nou sorry, dat vind ik een beetje onzin, als ik ergens vrijwilliger voor wil zijn meld ik mezelf wel aan. Je leert er niks van. Als het nou nog een beroepsgeschiktestage was ofzo, dan snap ik het nog wel. Maar dit is gewoon dat ze willen dat je mensen gaat helpen. Dat heeft niks met school te maken.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Eens. Ik heb het zelf in de derde gedaan en ik heb een maand of drie meegelopen bij het Leger des Heils. Was echt een hele leerzame en leuke ervaring.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Onze maatschappelijke stage sloeg nergens op. Een weekje op een basisschool lopen. Nee, dank je. Niks geleerd. Ik doe het wel op mijn opleiding.

    Hmm, ja (:


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Ja.. vind het wel een gedoe.. kan geen goede stage-plek vinden!


    You are beautiful, you are love.

    ja want dan kun je al zien wat je later wil gaan doen en het is nog leuk ook


    i have a busy life

    ik zit nu in de 3e en met binnenkort ook stage gaan lopen

    ik denk dat het wel leuk is, om eens wat praktijk te doen:Y)


    Dance like nobody's watching'

    Stroopwafel schreef:
    Eens, ik vind het een goede voorbereiding op het echte leven in de maatschappij.


    Shoganai i ne~

    Dat hangt ervanaf hoe het aangepakt wordt.
    Ik hoef het niet te doen, maar elke klas lager dan de mijne die moet dat nu wel doen. Mijn broertje moet dat nu ook doen. Ze moeten zelf voor een stageplek zorgen en dan maar hun uren maken. Dat slaat nergens op, want het kan ook gewoon bij je eigen vereniging ofzo. En de mensen die er niet zelf voor kunnen zorgen die krijgen een plek van school, maar er zijn niet eens genoeg stageplekken. Op deze manier vind ik het onzin en de meesten kiezen ook onzin stageplekken uit. Bij onze vereniging was het gewoon de paarden verzorgen, iets wat we buiten stage lopen ook al doen. Dat slaat gewoon nergens op.
    Als het nou goed wordt aangepakt, dan zou het werken. Dan kunnen ze zien wat er in de maatschappij te doen valt, want niet alle jongeren zijn op de hoogte van banen. Dan kunnen ze rondsnuffelen. Maar dan moet het wel mogelijk zijn om genoeg stageplekken te krijgen voor scholen en dan moeten er stageplekken tussen zitten die nuttig zijn. En dat laatste is het probleem, waardoor het totaal onzinnig is.
    En dit gebeurd heus niet alleen bij ons op school, maar ik denk ook wel bij andere scholen.
    En dan kies ik toch voor oneens, omdat dit heus niet ineens goed geregeld gaat worden.


    To live would be an awfully big adventure

    Genius schreef:
    Eens.


    effort never betrays you

    Stroopwafel schreef:
    Eens, ik vind het een goede voorbereiding op het echte leven in de maatschappij.


    your eyes are like stars in the night.

    Stroopwafel schreef:
    Eens, ik vind het een goede voorbereiding op het echte leven in de maatschappij.


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.