• De stelling van vandaag luidt:
    Hoe meer communicatiemiddelen de mens ter beschikking heeft, hoe oppervlakkiger de communicaties worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Eens eens eens. Mensen worden langzaam maar zeker serieus gewoon allemaal contact gestoord met hun achterlijke twitter, geping en al die andere zooi.


    Wie du mir, so ich dir.

    Eens, denk ik toch wel. Hier moet ik even over nadenken, haha.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Het is oppervlakkiger in de zin dat je even snel een sms-je stuurt, waarin je natuurlijk niet je levensverhaal uiteenzet. maar ik geloof niet dat persoonlijke gesprekken oppervlakkiger zijn geworden erdoor.

    Eeeeeeheeens.


    No growth of the heart is ever a waste

    Soms misschien, maar niet altijd.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    ik snap de stelling nietxD


    i have a busy life

    Significance schreef:
    Hmm, als je ziet naar Sms'en of e-mailen, dan vind ik wel dat het in dat opzicht oppervlakkiger is geworden. En eigenlijk via de telefoon ook, aangezien je niet echt 'actief' betrokken bent bij diegene met wie je 't gesprek voert. Er is geen lichamelijk interactie, zeg maar. Daarom kun je nog wel een goed gesprek voeren via de telefoon.


    Schrijven geeft je hoop, in je eigen verhaal.

    Oneens.


    Great minds think alike.

    Eens, de handschrift (schrijven met pen) wordt ook al minder, terwijl dát juist persoonlijker is dan een sms-je. Je handschrift is een soort van bewijs dat jij jíj bent, niet een paar blokletters op het scherm.
    Maar met bellen enzo is wel handig xd


    Zoals de oude Hawaiianen altijd zeiden: Als je troebel water met rust laat, wordt het vanzelf helder.

    Ik denk dat het wel meevalt. Dat ligt eraan hoe jij je communicatiemiddelen gebruikt.
    Er zijn genoeg mensen die nog met elkaar afspreken en elkaar niet alleen over de telefoon spreken. Maar er zijn ook mensen die alleen maar via hyves, faceboek, twitter en de telefoon met mensen praten en dan is het wel wat oppervlakkiger.
    Dus ik denk dat het er vooral aan ligt hoe je de communicatiemiddelen gebruikt. Al denk ik dat over het algemeen de gesprekken wel oppervlakkiger zijn geworden ja.


    To live would be an awfully big adventure

    Het ligt eraan. Hyves en msn enzo wordt steeds oppervlakkiger, maar telefoongesprekken en brieven (die helaas steeds minder gestuurd worden, maar ik probeer dat in leven te houden) worden niet minder.
    We hebben tegenwoordig te veel banden op internet om ons echte sociale leven te onderhouden.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    echt wel.


    Fooled ya!

    eens.


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    oneens


    when I get older, I will be stronger, they'll call me freedom, just like a waving flag