• Heyo !
    Ik zou voor mijn eindwerk graag willen weten hoe jullie over tienerzwangerschap denken. Hier zijn enkele vraagjes die kunnen helpen.
    • Is het hun eigen schuld of een ongelukje?
    • Hoe zou jij reageren als jij tienerouder zou worden?
    • Hoe zou je reageren als je beste vriend(in) tienerouder zou worden?
    • Zou je die mensen anders aankijken?
    • Zou jij anders reageren tegenover een vreemde die tienerouder is?
    • Ligt de fout misschien bij school of je ouders? Geven ze te weinig informatie?
    • Ken jij tienerouders? (niet beroemd)

    Dus wat vinden jullie ervan?
    Voel je vrij om te discussiëren.
    Ik heb ook nog 2 polls. Als jij ontdekt dat je zwanger bent, wat zou je willen doen? en Welk gevoel zou door je heen gaan als je ontdekt dat je zwanger bent?
    Alvast bedankt


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    • Is het hun eigen schuld of een ongelukje?
    Als het condoom gescheurt is, dan is het een ongeluk. Als ze er juist géén gebruiken, dan is het eigen schuld.
    • Hoe zou jij reageren als jij tienerouder zou worden?
    Ik zou verstijven, en dan naar de badkamer lopen. De deur op slot doen, en nadenken over onbevlekte ontvangenis.
    • Hoe zou je reageren als je beste vriend(in) tienerouder zou worden? Ik zou die steunen. No matter what.
    • Zou je die mensen anders aankijken?
    Ik zou aardiger zijn.
    • Zou jij anders reageren tegenover een vreemde die tienerouder is?Ja, vriendelijker.
    • Ligt de fout misschien bij school of je ouders? Geven ze te weinig informatie?
    Mijn ouders geven sowieso te weinig informatie. Maar de schuld ligt niet aan de school, volgens mij.
    • Ken jij tienerouders? (niet beroemd)
    Ja. Mijn tante was op haar 15de verkracht.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    • Is het hun eigen schuld of een ongelukje? Een ongelukje. Niemand wordt expres in z'n tienerjaren zwanger.
    • Hoe zou jij reageren als jij tienerouder zou worden? Ik zou heel erg schrikken, maar daarna wel blij zijn. (:
    • Hoe zou je reageren als je beste vriend(in) tienerouder zou worden? Ik zou zeker verbaasd zijn, maar haar steunen.
    • Zou je die mensen anders aankijken? Het ligt er aan welke mensen het zijn.
    • Zou jij anders reageren tegenover een vreemde die tienerouder is? Nee, totaal niet. Zeker niet als het een vreemde is.
    • Ligt de fout misschien bij school of je ouders? Geven ze te weinig informatie? Nee. Absoluut niet.
    • Ken jij tienerouders? (niet beroemd) Ook niet.

    En ik heb gestemd, hoor! (:


    Reality is a lovely place, but I wouldn't wanna live there.

    • Is het hun eigen schuld of een ongelukje?
    Hangt ervan af in welke situatie.
    • Hoe zou jij reageren als jij tienerouder zou worden?
    Abortus plegen. Ik vind het supererg omdat je dan eigenlijk iemand vermoord, maar ik denk niet dat ik mijn jeugd daarvoor wil vergooien.
    • Hoe zou je reageren als je beste vriend(in) tienerouder zou worden?
    Ik zou haar steunen, welke keuze ze ook maakt, en haar helpen.
    • Zou je die mensen anders aankijken?
    Nee, ik dat zou ik niet doen.
    • Zou jij anders reageren tegenover een vreemde die tienerouder is?
    Nee, ik zou hetzelfde tegen haar/hem blijven doen, al zal ik soms wel even nadenken of ik dat wel zou zeggen, omdat het misschien wat betrekking met dat onderwerp zou hebben enzo..
    • Ligt de fout misschien bij school of je ouders? Geven ze te weinig informatie?
    Ligt eraan welke situatie. Bij sommige gevallen wel, bij andere niet.
    • Ken jij tienerouders? (niet beroemd)
    Nee.

    • Is het hun eigen schuld of een ongelukje? Eigen schuld, je hebt toch condooms of/en condomen?

    • Hoe zou jij reageren als jij tienerouder zou worden?
    Geshokeert? Maar gelukkig bestaat die kans niet, gheghe. -heiligemaagdmaria-

    • Hoe zou je reageren als je beste vriend(in) tienerouder zou worden?
    Raar opkijken, maar d'r wel steunen.

    • Zou je die mensen anders aankijken?
    Nou, een meisje bij ons op school is paar maanden geleden bevallen. Maar goed, ik vond het wel raar ja. En nee, ik keek er niet raar van op, want het een type dat 24/7 met jongens afspreekt en 24/7 in andere stad is.

    • Zou jij anders reageren tegenover een vreemde die tienerouder is?
    Ik moet er stiekem eigelijk best om lachen.

    • Ligt de fout misschien bij school of je ouders? Geven ze te weinig informatie?
    Geen van beide. Het is haar/zijn eigen keus geweest, niet soms?

    • Ken jij tienerouders? (niet beroemd)
    Ja, eeen schoolgenoot:p


    we were always meant to say goodbye.

    • Is het hun eigen schuld of een ongelukje?
    Eigen schuld, meestal dan, sorry hoor maar neem dan op z'n minst de pil als je je te goed voelt voor een condoom.
    • Hoe zou jij reageren als jij tienerouder zou worden?
    Ik zou geschrokken zijn, en ik denk *als ik jonger zou zijn dan 17* het zou laten weghalen.
    • Hoe zou je reageren als je beste vriend(in) tienerouder zou worden?
    Ik zou haar hoe dan ook steunen, welke keuze ze ook maakt.
    • Zou je die mensen anders aankijken?
    Nee, helemaal niet.
    • Zou jij anders reageren tegenover een vreemde die tienerouder is?
    Nee.
    • Ligt de fout misschien bij school of je ouders? Geven ze te weinig informatie?
    Nee, en vooral niet hier in Nederland/België. Wat voor ouders je ook hebt, op welke school je ook zit, het eerste wat wordt gezegd bij seksuele voorlichting is: Gebruik een condoom.
    • Ken jij tienerouders? (niet beroemd)
    Ja.


    My heart can't possibly break when it wasn't even whole to start with.

    • Is het hun eigen schuld of een ongelukje?
    Euh... Meestal is het hun eigen schuld,tenzij de gewoon de pech hebt dat het condoom scheurt ofzo
    • Hoe zou jij reageren als jij tienerouder zou worden?
    'Waaah,sgat,help,ik ben zwanger,gaan we vanavond naar de abortuskliniek?'
    • Hoe zou je reageren als je beste vriend(in) tienerouder zou worden?
    Nee,sgat,,dat meen je niet! En je houdt het kind?... oké dan,,het is jouw leven (:
    • Zou je die mensen anders aankijken?
    In de meeste gevallen wel,maar het zouden even goede vrienden blijven (:
    • Zou jij anders reageren tegenover een vreemde die tienerouder is?
    Nee.
    • Ligt de fout misschien bij school of je ouders? Geven ze te weinig informatie?
    Nee. Je kiest zelf of je seks wilt en of je het veilig doet. Bovendien vind ik het niet meer dan normaal dat iedereen die seks heeft/wilt al van een condoom heeft gehoord :Y)
    • Ken jij tienerouders? (niet beroemd)
    Nee.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    • Is het hun eigen schuld of een ongelukje?
    Ik vind dat het hun eigen schuld is als ze seks hebben zonder voorbehoedsmiddelen. Er zijn natuurlijk ook nog uitzonderingen (condoom gescheurd e.d.), maar anders vind ik het wel diegene zijn eigen schuld.
    • Hoe zou jij reageren als jij tienerouder zou worden?
    Ik zou me doodschrikken en flippen. Ik zou het mijn ouders vertellen, denk ik. En dan uiteindelijk abortus plegen, waarschijnlijk. Al ben ik ertegen, een kind zou ik nu nog niet kunnen houden.
    • Hoe zou je reageren als je beste vriend(in) tienerouder zou worden?
    Ik zou er eens goed met diegene over praten en kijken of diegene het kind echt wil houden. Zo ja, dan zou ik diegene natuurlijk steunen. Ik zou gewoon proberen te helpen voor zover dat kan.
    • Zou je die mensen anders aankijken?
    Ik ben bang van wel, al zou ik het niet willen. Ik bedoel, ik zou mezelf niet kunnen voorstellen met een kind op zo'n leeftijd. Dus ik zou het erg anders vinden wanneer iemand anders dat wel kan, ik zou daar serieus heel veel respect voor hebben.
    • Zou jij anders reageren tegenover een vreemde die tienerouder is?
    Dat ligt aan de persoon zelf. Als diegene er bijvoorbeeld heel goed mee om kan gaan, dan zou ik het niet raar vinden of zo, dan zou ik het wel normaal vinden.
    • Ligt de fout misschien bij school of je ouders? Geven ze te weinig informatie?
    Dat ligt ook weer aan de situatie. Als de personen geen voorlichting hebben gehad, dan kan dat één van de oorzaken zijn. Maar wanneer een school/de ouders wel genoeg info hebben gegeven, dan is het de schuld van de tienerouders zelf, die besloten dan zelf om geen voorbehoedsmiddelen of zo te gebruiken.
    • Ken jij tienerouders?
    Nee.

    Alvast bedankt voor die massale berichten! Vind ik geweldig.
    Al valt het me op dat er veel denken dat het hun eigen schuld is. In deze streken is dat ook wel vaak het geval. Maar condooms zijn maar voor 97% betrouwbaar. Maar als je nu vriend van een meisje bent, die per ongeluk zwanger wordt omdat zij de pil vergeten was, dan is het toch niet jouw schuld? Het meisje kan ook nog steeds de noodpil halen.

    Maar buiten onze streken is het soms doodnormaal om al tiener kinderen te krijgen, denk aan sommige geloven. Worden meisjes als kind uitgehuwelijkt enzo. Zij hebben niet anders te luisteren dan naar hun man. Is het dan ook hun schuld?

    Ik ben wel blij dat jullie allemaal goede vriendinnen zijn! Bijna iedereen steunt haar vriendin.

    Danku voor de vele reacties!
    Er zijn nog steeds andere welkom!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    • Is het hun eigen schuld of een ongelukje? Meestal eigen schuld. Ze dragen meestal geen bescherming. Als het condoom scheurt, is het ofc een ongelukje.
    • Hoe zou jij reageren als jij tienerouder zou worden? Het houden/adoptie.
    • Hoe zou je reageren als je beste vriend(in) tienerouder zou worden? Ik zou hem steunen, maar hem wel voor gek verklaren als hij het zonder bescherming had gedaan.
    • Zou je die mensen anders aankijken? Ja, want hoe dom ben je als je geen bescherming gebruikt. Zelfs in the heat of the moment. .__.
    • Zou jij anders reageren tegenover een vreemde die tienerouder is? Ja, want dat zie je in mijn buurt bijna nooit. Het is 1x gebeurd.
    • Ligt de fout misschien bij school of je ouders? Geven ze te weinig informatie? Die fout zou volkomen bij mezelf liggen. Het is mijn schuld en dus nu ook mijn verantwoordelijkheid.
    • Ken jij tienerouders? (niet beroemd)Ja, één meisje die bij mij op school zat. Ze mocht geen adoptie/abortus doen vanwege haar geloof.


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Scandal schreef:
    Alvast bedankt voor die massale berichten! Vind ik geweldig.
    Al valt het me op dat er veel denken dat het hun eigen schuld is. In deze streken is dat ook wel vaak het geval. Maar condooms zijn maar voor 97% betrouwbaar. Maar als je nu vriend van een meisje bent, die per ongeluk zwanger wordt omdat zij de pil vergeten was, dan is het toch niet jouw schuld? Het meisje kan ook nog steeds de noodpil halen.

    Maar buiten onze streken is het soms doodnormaal om al tiener kinderen te krijgen, denk aan sommige geloven. Worden meisjes als kind uitgehuwelijkt enzo. Zij hebben niet anders te luisteren dan naar hun man. Is het dan ook hun schuld?

    Ik ben wel blij dat jullie allemaal goede vriendinnen zijn! Bijna iedereen steunt haar vriendin.

    Danku voor de vele reacties!
    Er zijn nog steeds andere welkom!

    Als je je pil vergeet, ben je nog steeds beschermd. Als je hem meer dan 1x vergeet dan loop je pas risico.


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    • Is het hun eigen schuld of een ongelukje?
    Dat ligt aan de situatie, alhoewel het vaak wel eigen schuld is.
    • Hoe zou jij reageren als jij tienerouder zou worden?
    Ik zou het niet eens laten gebeuren.
    • Hoe zou je reageren als je beste vriend(in) tienerouder zou worden?
    Me afvragen waar het in vredesnaam is fout gegaan, maar haar wel in alles steunen.
    • Zou je die mensen anders aankijken?
    Ja.
    • Zou jij anders reageren tegenover een vreemde die tienerouder is?
    Als ik weet dat diegene een tienerouder is, dan is het geen vreemde van me.
    • Ligt de fout misschien bij school of je ouders? Geven ze te weinig informatie?
    Ik vind dat de fout merendeels bij de ouders ligt dan. De meest waarschijnlijke reden zal zijn geweest omdat er geen condoom is gebruikt. Hoe zou dat komen? Omdat de ouders van het meisje het haar meestal verbieden om al seks te hebben. Ik zeg niet dat dit altijd gebeurt, maar het gebeurt wel vaak en ik vind dat ouders hierin echt moeten veranderen.
    • Ken jij tienerouders?
    Ja


    Life is hard and then we die

    • Is het hun eigen schuld of een ongelukje?
    Als je zonder anticonceptie gebruikt, vraag je er toch een klein beetje om maar schuld zal ik niet zeggen.
    Gebruik je het wel kan het altijd nog mis gaan. Zelfs met de pil kan het mis gaan. Dus van schuld denk ik niet dat we spreken.
    En sommige tieners willen al gewoon op die leeftijd moeder zijn.
    • Hoe zou jij reageren als jij tienerouder zou worden?
    Geschokt. Maar ik zou geen abortus plegen, dat zie ik als moord.
    • Hoe zou je reageren als je beste vriend(in) tienerouder zou worden?
    Ik zou haar steunen.
    • Zou je die mensen anders aankijken?
    Nee. Het zijn ook maar mensen.
    • Zou jij anders reageren tegenover een vreemde die tienerouder is?
    Nee.
    • Ligt de fout misschien bij school of je ouders? Geven ze te weinig informatie?
    Nou bij scholen denk ik niet, informatie is er genoeg. Ouders denk ik enigszins wel want als een ouder het verbied om seks te hebben. Gaan sommige jongeren het dan juist wel doen puur hun ouders te pesten. En als ze dan niets gebruiken is het woops.
    • Ken jij tienerouders? (niet beroemd)
    nee.


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Stamppot schreef:
    (...)
    Als je je pil vergeet, ben je nog steeds beschermd. Als je hem meer dan 1x vergeet dan loop je pas risico.
    En dan nog is het risico vrij klein. Als je het toch niet vertrouwd kun je altijd nog een condoom gebruiken.


    Life is hard and then we die

    Stamppot schreef:
    (...)
    Als je je pil vergeet, ben je nog steeds beschermd. Als je hem meer dan 1x vergeet dan loop je pas risico.

    Dat weet ik. Als sommige mensen stoppen met de pil om aan kinderen te beginnen, kan dat soms nog een jaar duren door de werking van de pil. Maar sommige zijn wel vatbaar daarvoor. Je kan het heus wel eens enkele dagen meer vergeten.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Dat weet ik. Als sommige mensen stoppen met de pil om aan kinderen te beginnen, kan dat soms nog een jaar duren door de werking van de pil. Maar sommige zijn wel vatbaar daarvoor. Je kan het heus wel eens enkele dagen meer vergeten.

    Ik zou dat nooit zolang vergeten, want ik slik mijn pil met een routine haha.
    Maar een tiener stopt niet om aan kinderen te beginnen (:


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.