• gooi ik het er allemaal ff uit

    Ik heb het idee dat ik iets mis of kwijt ben in mijn leven al weet ik niet wat. Ik ben de hele tijd triest en down en alleen vrolijk in de pauze als ik mijn vrienden zie (die wonen allemaal minstens 10 km bij mij vandaan). Dan vergeet ik het even maar zodra de bel weer gaat en ik weer weg moet is dat k*t gevoel er weer.

    Het gaat superslecht op school. Ik haal op zijn tijd een onvoldoende maar ik sta wel overal voldoende voor -dat is het ook niet- maar ik maak dus nooit mijn huiswerk. En dat is simpelweg omdat ik niet de mentaliteit heb om me in te zetten terwijl ik dat wel zou moeten. Ik heb ook ruzie met de helft van de leraren omdat ik dus nooit mijn huiswerk doe. Ik snap dus ook niks van alles wat ik op school krijg. Altijd neem ik me in om goed te leren en dan ben ik vervolgens thuis en dan gaat de tv aan.

    Ik lieg. Te veel en te vaak. Ik probeer daarmee al mijn problemen te verbergen maar het wordt juist steeds erger. Laten we zeggen dat ik de laatste tijd mezelf ook niet ben. Ik lieg tegen mijn ouders dat ik mijn huiswerk af heb etc terwijl dat niet zo is. Ik lieg ook vaak over waar ik ben omdat ik ook vrienden heb buiten school die laten we zeggen niet echt een leeg strafblad hebben.

    Er is een iemand waarmee ik dit allemaal kan bespreken maar die heeft nooit tijd voor me. Ze is apart -net als ik- maar bij haar zie je het ook vanbuiten. Maar ze is evengoed model en een goeie ook. Nu is ze dus de laatste tijd alleen maar bezig met modellenwerk terwijl dat niet verplicht is. Ik voel me hierdoor nog kutter dan ik me al voelde. Telkens als ik zeg dat ik met haar moet praten zegt ze dat ze geen tijd heeft.

    Het is echt heel stom om het hier te zetten maar ik weet dat jullie er wel naar me willen luisteren
    dus bedankt als je dit allemaal heb gelezen

    (flower)

    en ik ben boos op de maatschappij omdat je leerplicht heb tot je 18e en daarna bijna wordt verplicht te studeren terwijl ik daar helemaal geen zin in heb. En als je anders ben wordt je gewoon niet geaccepteerd hoewel Nedeland toch zoooo vrij is -sarcasme-

    [ bericht aangepast op 1 dec 2010 - 18:24 ]


    #WWED - What Would Emma Do?

    Tsja, over school zul je je heen moeten zetten. Dat kan ook zonder huiswerk maken en met je hakken over de sloot je school halen. Iedereen moet naar school.
    En van dat liegen: je weet het van jezelf, dus werk eraan. Als je het probleem niet ziet, kun je er niet aan werken en nu dus wel. Ik denk dat dit alles wel goed komt, ook met die modelvriendin. Als ze het minder druk heeft, maakt ze vast weer tijd voor jou (:
    Het komt goed! Het is denk ik ook voor een groot deel de puberteit.


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    sgat,,pak het probleem bij de wortels aan en start met leren,hoe moeilijk dat ook is.
    Je hebt dat ooit gekunnen,en ik ben er zeker van,dat als je echt wilt,je dat nu ook kan.
    Over je vriendin,het is niet lief dat ze nooit tijd voor je heeft. Zeker dat het een échte vriendin is?
    Hey,,kop op,alles komt goed hoor =)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Ik zou zeggen, maak een plan en maak daar wat van! Het is erg moeilijk om je uit zo'n tijdperk te worstelen, als je je down voelt worden muggen vanzelf olifanten en dus is de beste tip die ik je kan geven: look at the bright side of life. Zoek iemand die je kan vertrouwen - dus blijkbaar niet dat modellenmeisje, maar er zijn toch vast nog wel andere personen? - en gooi je hart eruit. Dat kan ook hier natuurlijk!
    En uiteindelijk gaat ook deze periode voorbij, wacht maar af. Ergens om de hoek verschuilt de zon zich, feller en mooier stralend dan ooit tevoren!
    Sorry als ik een beetje doordraaf


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Verander je ingesteldheid in de klas? Probeer je al eens vrolijk te gedragen, op den duur gaat dat makkelijker. Je moet ook niet teveel denken aan die overgang van de pauze naar de les, dat maakt het enkel moeilijker.

    Dat leren, je moet de knoop doorhakken en die tv uitzetten. Zet de computer ook uit, gewoon alles dat je kan afleiden. Spreek met jezelf een uur af. Van 4u tot 5u ga ik leren, dan heb ik een pauze verdient. Als je dan nog niet klaar bent, neem je even pauze en dan ga je terug aan het werk. Ik heb hier ergens nog een boekje liggen over hoe en in welke omstandigheden je het beste kan leren. Als je wil, kan ik dat eens zoeken.

    Dat liegen, je weet het van jezelf. Dat is punt 1, punt 2 is dat je er zelf aan gaat werken. Anderen kunnen daar niet bij helpen, dat ligt puur bij jezelf. Als je liegt, sla jezelf voor je kop en verbeter dat meteen.

    Je vriendin zal wel niet eeuwig blijven werken. Er komt heus wel tijd voor je. Als je het écht dringend iets kwijt moet, moet je een andere vertrouwbare persoon zoeken.

    Zulke dingen zijn maar fases. Je komt er wel boven op. Iedereen heeft wel ups en downs. ^^
    Veel succes!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    High schreef:
    Ik zou zeggen, maak een plan en maak daar wat van! Het is erg moeilijk om je uit zo'n tijdperk te worstelen, als je je down voelt worden muggen vanzelf olifanten en dus is de beste tip die ik je kan geven: look at the bright side of life. Zoek iemand die je kan vertrouwen - dus blijkbaar niet dat modellenmeisje, maar er zijn toch vast nog wel andere personen? - en gooi je hart eruit. Dat kan ook hier natuurlijk!
    En uiteindelijk gaat ook deze periode voorbij, wacht maar af. Ergens om de hoek verschuilt de zon zich, feller en mooier stralend dan ooit tevoren!
    Sorry als ik een beetje doordraaf


    eigenlijk is zij heel betrouwbaar
    zij is ook de enige dioe echt alles maar dan ook alles van mij weet
    ze heeft alleen nooit tijd..


    #WWED - What Would Emma Do?

    nou, de maatschappij suckt idd. al begrijp ik dat we leerplicht hebben, en ik vind dat zelfs uitstekend. maar de rst! van de maatschappij ben je goed als je een goede job of studie hebt, lekker populair, soms eens naar feestjes gaat, hetero bent, met de mode meeloopt, dit en dat. nou, ik ben rockchick, doe kunstonderwijs en ben bi. ik ben toch ook een mens?! maar ik vind het kut van deze maatschappij, want dat beinvloedt mijn familie en die zijn zo ouderwets, behalve mijn mum en 2 broers... voor de rest haat ik mijn familie! serieus!

    en tip aan jou: als je school niet leuk vind, zoek een interresantere studie, die zal je automatisch liever doen.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Ik ben naar mijn coördinator gestapt en gezegd dat ik mijn huiswerk niet maak en niks aan school doe, gewoon omdat ik de motivatie er niet voor heb en niet goed weet wat ik moet doen. Ik heb op z'n tijd een gesprek met mijn mentor en die helpt me, bespreekt met me hoe ik me voel en waarom en wat ik kan doen om het beter op school en thuis te laten gaan. Het werkt echt, en je liegt daardoor minder.


    your eyes are like stars in the night.

    Schat tog!:(

    Komt allemaal wel goed, en ik kan niet meer advies geven of dingen zeggen, dan andere mensen al gedaan hebben ;)
    Luister erna, en hopelijk heb je er wat aan!

    Weet ik, dat je altijd bij mij mag aankloppen!

    Succes ermee meissie:)


    ~ You're original, cannot be replaced ~

    Poseidon schreef:
    Ik ben naar mijn coördinator gestapt en gezegd dat ik mijn huiswerk niet maak en niks aan school doe, gewoon omdat ik de motivatie er niet voor heb en niet goed weet wat ik moet doen. Ik heb op z'n tijd een gesprek met mijn mentor en die helpt me, bespreekt met me hoe ik me voel en waarom en wat ik kan doen om het beter op school en thuis te laten gaan. Het werkt echt, en je liegt daardoor minder.


    dat is wel een goed idee maar ik denk dat als ik dat doe ze vinden dat ik niet op het vwo mag blijven...


    #WWED - What Would Emma Do?

    Stomme puberteit he? :(


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    School moet je even overheen komen en je moet maar zo denken: Zonder diploma kan ik niks en als ik het nu niet doe, moet ik het over een paar jaar doen, elke dag weer, waardoor je dezelfde hel alleen maar langer moet ervaren!!!!!


    What can I do?

    Junns schreef:
    (...)

    dat is wel een goed idee maar ik denk dat als ik dat doe ze vinden dat ik niet op het vwo mag blijven...


    Probeer het toch maar eens, het zal opluchten wanneer ze zullen helpen.


    Olive