• Ja, mijn ouders begonnen net aan tafel opeens
    over dat ik volgend jaar in december al gekozen moet hebben voor een opleiding.. ;s
    & ik heb dus echt geeen idee
    Ik zit nu in 4 havo, ga wss daarna nog vwo doen
    En ik wil schrijfster worden ghehe
    Maar welke opleiding past daar een beetje bij behalve Nederlands, want volgens mij heb je daar niks aan..
    Helpme? (krul)


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Haha, je moet je vooor april ingeschreven hebben hoor, don't worry.
    Voor schrijfster is er geen opleiding, behalve journalistiek, maar die vakken helpen je niet echt. Je hebt een avondschool in Amsterdam, maar dat is ontzettend duur.


    Your make-up is terrible

    Filosofie, andere talen zoals Engels en Duits? Geen idee eigenlijk...


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Journalistiek, tolk/vertaler
    geen idee x3
    maar je hebt nog genoeg tijd om erover na te denken (:


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Voor schrijfster is volgens mij geen opleiding. Je moet gewoon schrijven en ontdekt worden.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Als je schrijfster wilt worden, is een journalistieke opleiding altijd mooi meegenomen.
    Maar je moet gewoon zoals al gezegd supergoed zijn en maar net worden ontdekt.


    ars moriendi

    nederlands studeren misschien..


    I'm gonna pick up the pieces, and build a lego house.

    De meeste schrijfsters hebben Journalistiek gestudeerd of Nederlands. Maar eigenlijk moet je gewoon een boek schrijven en naar verschillende uitgevers sturen en dan hopen dat het succes heeft. Want schrijven is voor de meeste schrijvers een soort bijbaan.

    Ik dacht Journalistiek... stiekem wil ik ook schrijver worden


    Zoals de oude Hawaiianen altijd zeiden: Als je troebel water met rust laat, wordt het vanzelf helder.

    Voldie schreef:
    De meeste schrijfsters hebben Journalistiek gestudeerd of Nederlands. Maar eigenlijk moet je gewoon een boek schrijven en naar verschillende uitgevers sturen en dan hopen dat het succes heeft. Want schrijven is voor de meeste schrijvers een soort bijbaan.

    Precies, van schrijven als enkele baan de kost verdienen. Dat gaat een harde strijd voor je worden! Ik zou zeggen, schrijf een boek. Stuur naar een uitgeverij! En bedenk goed wat je naast schrijven graag wil doen. Want met schrijven alleen zul je het moeilijk redden.
    Waarschuw je me ff als je boek uit is dan ga ik t kopen (A)

    Ik raad je aan om géén opleiding te kiezen dat je wilt gaan gebruiken voor het beroep schrijfster. Dat werkt niet. De kans om ontdekt te worden als schrijfster is niet erg groot en zeker niet makkelijk. Je moet ervoor zorgen dat je iets hebt om op terug te vallen.
    Het enige wat ik dus kan zeggen is: oriënteer je. Ga naar sites van HBO's (en als je vwo doet natuurlijk universiteiten) en bekijk welke beroepen je interessant lijken van de beroepen die je met je profiel kan doen. Zo doe ik het ook (ik zit ook in 4havo).
    Succes.


    To live would be an awfully big adventure

    euhm... journalistiek?
    K heb er niet zo veel verstand van eigenlijk (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    misschien literatuur?


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Funk schreef:
    nederlands studeren misschien..

    Zoiets dacht ik ook al (:


    effort never betrays you

    HeyItsMe schreef:
    Ik raad je aan om géén opleiding te kiezen dat je wilt gaan gebruiken voor het beroep schrijfster. Dat werkt niet. De kans om ontdekt te worden als schrijfster is niet erg groot en zeker niet makkelijk. Je moet ervoor zorgen dat je iets hebt om op terug te vallen.
    Het enige wat ik dus kan zeggen is: oriënteer je. Ga naar sites van HBO's (en als je vwo doet natuurlijk universiteiten) en bekijk welke beroepen je interessant lijken van de beroepen die je met je profiel kan doen. Zo doe ik het ook (ik zit ook in 4havo).
    Succes.

    Precies (:


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    Journalastiek.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.