• Ik spreek als ik een beetje emotioneel ben met een heel plat/Nijmeegs accent. En nou zit zo'n jongen uit Limburg me uit te schelden, omdat ik een kutaccent heb. Alsof het mijn fout is dat ik opgegroeid ben in Nijmegen en dus ook zo praat. We leven nottabene in Nijmegen. Dus in theorie is hij degene met een raar accent, en niet ik.

    Worden jullie ook wel eens uitgescholden vanwege een accent en wat vind je daarvan?


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Wat een sukkel zeg...

    Ik praat een beetje met een Rotterdams accent, maar laatst zei iemand tegen me dat ik helemaal niet zo'n heel erg accent had. :3


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Niet echt, wel dat ik soms met een Nederlands accent praat terwijl ik Belg ben. Maar dat komt omdat mijn vader van Nederland afkomstig is.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Ik word dr niet om uitgescholden, maar ben wel trots op mn Leidse accent:Y).


    If I were a boy, I swear I'd be a better man.

    Ik spreek wel 'normaal' voor onze streek denk ik.

    Alleen zit er een meisje in onze klas en die heeft zo'n machtig accent! <3


    Let the Night embrace you

    Ik spreek compleet ABN, although, mijn vader is Limburgs en heb ik wel een zachte 'g'. Ik kom net als jij uit Nijmegen, maar ik heb er geen last van.


    "Stay beautiful. Keep it ugly."

    ik heb een klein beetje accent maar ik praat opzich gewoon nederlands hmm hoe je dat noemt.. Mijn moeder komt uit Urk en die accent kan ik ook zo praten en soms doe ik dat wel eens, en dan kijkt me collega me wel eens raar aan.. xD Maar ach ik vind accenten leuk trouwens..
    Dus schaam je er niet voor en die jongen is gewoon dom.


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Nee, ik ben nog nooit uitgescholden vanwege mijn accent. Ik krijg juist altijd te horen dat mensen mijn accent leuk vinden.. Maar, ik hoor wel vaak dat ik niet te verstaan ben, omdat ik nogal plat, Brabants, praat en met een duidelijke zachte G :'D en als ik dan heel snel praat, is het niet te volgen voor mensen die niet hier vandaan komen (a).
    Maar het is echt achterlijk dat je daarom uitgescholden wordt o.O Je kunt er inderdaad niets aan doen.


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Wtf, hoezo lullig?
    Ik wist eerst niet eens dat ik een accent heb, tot iedereen op een groot kamp herkende als 'De meisjes uit Tilburg' :'D


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    wow, wat kinderachtig.


    I live for the applause, you will die for it.

    Ik praat soms een beetje te plat Utrechts. Ook gebruik ik vaak ''asociale'' woorden, zoals mensen die hier niet wonen dat noemen. Zoals kop ipv. hoofd, poten ipv. benen. En het is zwaar irritant als mensen me daarop corrigeren want ik ben niet anders gewend.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Nope, maar iedereen bij mij praat wel een beetje plat. Niet hélémaal Gronings ofzo. Maar iedereen heeft wel zo'n iets in zijn stem zeg maar :3. Dus nee, eigenlijk kan je bij mij heel moeilijk iemand uit gaan schelden om het accent. Omdat iedereen ongeveer het zelfde accent heeft. Hahaha!


    Alleen maar tranen van geluk

    Ik begin Brabants te praten wanneer ik daar zin in heb. Mensen uit andere provincies horen direct dat ik uit brabant kom maar nou en? Daar ben ik trots op. Brabant is leuk. (krul)


    Advies dus: niks om geven, of iets zeggen van: "Joh, ga iets zinnigs zoeken om me op af te zeiken".

    [ bericht aangepast op 24 okt 2010 - 9:42 ]


    ars moriendi

    Whaha, volgens mij heeft heel nederland een accent. maar nooit uitgescholden met mijn brabantse. en so what als ze dat deden, ik ben er trots op (:

    [ bericht aangepast op 24 okt 2010 - 16:07 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik kom uit het Noorden van Nederland, dus ik praat heel plat voor de meeste mensen. (': Ik vind zelf dat ik niet echt een accent heb.
    Ik was eens in Antwerpen met school, en toen gingen we in een restaurant vragen of we naar de WC mochten en die gasten aan de bar gingen ons vet uitlachen: 'Haha, moet je horen, dat zijn vast Hollanders!' En wij lachten weer omdat zij 'Hollanders' zeiden. (': En later bij een ander restaurant, toen we de weg vroegen weer. :'D
    Maar dat was grappig, en niet echt beledigend.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Het is echt vreselijk!
    Ik praat soms met een Amsterdam's accent en dan met een gooi's dan weer met Limburgs dan weer Gronings dan Fries soms met een Duits accent of Frans en dan weer Engels.
    Ook als ik met iemand sta te praten en diegene gaat met een accent dan ga ik dat accent overnemen, dat is zo irri. Maar iedereen uit m'n klas vind het grappig:$


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'