• Veel leden schrijven hier verhalen en gedichten, misschien wel songteksten. Dus ik dacht: 'Laat ik wat tips geven'. Niet dat ik zo goed ben. En omdat ik niet wist waar dit topic heen zou moeten gaan. Heb ik het maar hier neer gezet.

    Dus hier wat tips voor je verhalen:

    1. Hou een schrift overal bij de hand. Alles wat je meemaakt, dus ziet of hoort, schrijf je op. Kan heel nuttig zijn voor je verhalen. Zo vergeet je niet iets. Hebben jullie ook zoals ik wel een hele goede idee in je hoofd en je denkt dat je die wel kan houden, maar toch vergeet. Nou schrijf het op. Deze tip had ik van een site. Maar ik weet niet meer welke.

    2.Vertel niet te veel details. Soms mag je best wat details verwerken in je verhaal, maar teveel details kan vervelend en saai worden. Een zin met te veel details is bijvoorbeeld: Op een dag reed er een witte Volkswagen Bora. Dat kan beter worden: Op een dag reed er een witte auto.

    3.Laat de hoofdpersonen in je verhaal niet steeds op één plek blijven, maar laat ze steeds reizen. Als de hoofdpersonen op verschillende plaatsen komen, kan het verhaal een stuk langer, avontuurlijker en of spannender worden.

    4.Je hoeft een verhaal niet helemáál zelf te verzinnen. Je kunt bijvoorbeeld figuren uit een film, strip of boek in jouw verhaal laten voorkomen. Bedenk dan wel zelf een avontuur wat de hoofdpersonen beleven. Je kan ook zelf hoofdpersonen bedenken en stukjes van een avontuur wat ze beleven uit een film, strip of boek halen. Let dan wel op copyrights; je kunt je boek dan niet "uitgeven"!

    5.Raffel het verhaal niet af!!! Als het verhaal spannend of erg leuk is, moet je niet een "flut einde" maken. Een flut einde is bijvoorbeeld: de dief werd opgepakt en in de cel gestopt, en … ging naar huis. –einde-. Zorg dat (in dit geval) er eerst een hele speurtocht naar die dief is geweest voordat je zo´n einde maakt! En in plaats van dat jouw hoofdpersoon meteen naar huis gaat kan hem beter nóg iets laten beleven. Vergeet dan niet: raffel het verhaal niet af!!!




    Nog meer tips? Zet ze dan hier!


    XoXo, You Know You Love Me, HMW..!!

    handige tips (nerd)

    [ bericht aangepast op 21 okt 2010 - 20:43 ]


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Handig indd! (krul)

    [ bericht aangepast op 21 okt 2010 - 20:44 ]


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    ze zijn goed


    I love BTR and One Direction!

    Goeie tips..


    I love BTR and One Direction!

    goeie tips (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Ik zal me eraan houden (':


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Ah, goede tips :)


    make cake, not war

    Hier was al een soortgelijk topic over. (:


    A decision I will regret, until my dying breath.

    Stripe schreef:
    Hier was al een soortgelijk topic over. (:



    Daarom kon ik er niks over vinden..


    XoXo, You Know You Love Me, HMW..!!

    Hanoena schreef:
    (...)


    Daarom kon ik er niks over vinden..

    Hoe moet ik dat interpreteren?


    A decision I will regret, until my dying breath.

    Klik. Hier was al een soort gelijk topic over. Misschien kun je met de topicmaakster overleggen dat ze de door jou/ontbrekende-tips bijvoegd.


    Wie du mir, so ich dir.