• Ik maak de gemengde opgaven van wiskunde, maar ik snap niet echt hoe je het moet doen.
    Dit is de vraag:

    Jasmijn heeft twee stokken en twee rechthoekige aluminium platen. Onderzoek van elk voorwerp of het in de doos past.

    Nou, die doos heeft een afmeting van 50 cm bij 80 cm bij 60 cm, en de stok die erin moet heeft een afmeting van 110 cm. Het moet klaarblijkelijk te maken hebben met de stelling van Pythagoras, want daar gaat dit hoofdstuk over. Iemand die weet hoe dit moet, en zin heeft het uit te leggen voor mij?


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Kijk, jij snapt dat het gewoon niet snapbaar is.


    Firm believer of all that is magic

    Zialled schreef:
    Kijk, jij snapt dat het gewoon niet snapbaar is.


    Inderdaad.:Y)


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    En dan moet jij dus weten of die stok er in past? Dan kan ik het je nl. wel proberen uit te leggen.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Wandering schreef:
    En dan moet jij dus weten of die stok er in past? Dan kan ik het je nl. wel proberen uit te leggen.


    Ja. Dat is de bedoeling. Dankjewel als je me wilt helpen!!


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    he, ons hoofdstuk gaat ook over Pythagoras, maar ik kan je niet helpen want ik snap er zelf geen ene zak van


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Ik heb precies de zelfde vraag in mijn boek staan :Y) gelukkig hoef ik hem niet te maken.Ik weet hoe je het moet doen, maar geen idee hoe je het kan uitleggen D:


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    OKeei, dit gaat moeilijk worden. Kijk je hebt dus het grondvlak van die dos. Daar kun je een diagonaal doorheen trekken. De lengte van deze diagonaal kun je berekenen door de stelling van pythagoras aangazien je de lengte en de breedte hebt. Nu heb je dus de lengte van de diagonaal.
    Nu heb je dus de hoogte van de doos, en de lengte van de diagonaal.

    Nu moet je je voorstellen dat je die stok van de beneden hoek naar de boven hoek schuin in de doos doet. Dan heb je dus als het ware weer een schuine zijde. Deze kun je ook weer berekenen met de stelling van pythagoras. Als dan de uitkomst groter is dan de gegeven lengte van de stok, past ie niet, als 'ie kleiner is, past 'ie.

    Ik hoop dat je het snapt... zo niet zal ik proberen een tekening in paint te maken.

    [ bericht aangepast op 23 feb 2012 - 16:58 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Wandering schreef:
    OKeei, dit gaat moeilijk worden. Kijk je hebt dus het grondvlak van die dos. Daar kun je een diagonaal doorheen trekken. De lengte van deze diagonaal kun je berekenen door de stelling van pythagoras aangazien je de lengte en de breedte hebt. Nu heb je dus de lengte van de diagonaal.
    Nu heb je dus de hoogte van de doos, en de lengte van de diagonaal.

    Nu moet je je voorstellen dat je die stok van de beneden hoek naar de boven hoek schuin in de doos doet. Dan heb je dus als het ware weer een schuine zijde. Deze kun je ook weer berekenen met de stelling van pythagoras. Als dan de uitkomst groter is dan de gegeven lengte van de stok, past ie niet, als 'ie kleiner is, past 'ie.

    Ik hoop dat je het snapt... zo niet zal ik proberen een tekening in paint te maken.


    Hoezo heb je dan de hoogte van de doos? Ik snap wel wat je bedoelt, ongeveer. Er staat wel een plaatje van de doos en de stok in het boek...


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Vouw de sok op en klaar is Kees :Y)


    Life is hard and then we die

    dat wist ik ooit, maar mijn wiskundeknobbel is dit jaar geslonken tot een wiskundekuil dus ik kan je niet helpen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Page394 schreef:
    (...)

    Hoezo heb je dan de hoogte van de doos? Ik snap wel wat je bedoelt, ongeveer. Er staat wel een plaatje van de doos en de stok in het boek...


    De hoogte van de doos staat gegeven in de opgave(:
    Maar in het eerste stuk is het de diagonaal die je berekent.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Kan Jasmijn dat zelf niet uitzoeken?
    Het is haar probleem, niet het jouwe. :')


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    De stelling van pythagoras, I miss it. Wat we nu moeten kunnen, kunnen mijn hersenen niet aan :c
    Als ik kon wisselen van wiskunde zou ik het doen.

    [ bericht aangepast op 23 feb 2012 - 17:11 ]


    Cool, neat, swell -Cry

    Ik snap hem (:
    Jammer genoeg kan ik niet uitleggen, en al helemaal niet via de pc, zonder plaatjes. I'm sorry


    Cause there'll be no sunlight if I lose you, baby.

    Wandering schreef:
    (...)

    De hoogte van de doos staat gegeven in de opgave(:
    Maar in het eerste stuk is het de diagonaal die je berekent.


    Dus, ik heb dat gedaan. Nou weet ik die schuine zijde (=!00 cm), en dat ding is 110 cm. Kan ik nu al zeggen dat ie niet past? Of moet ik nog wat doen?


    "I solemnly swear that i am up to no good."