• Dit jaar moeten we voor esthetica ( = kunstgeschiedenis ) een portfolio maken. Dit houdt in dat we een kunstenaar nader moeten onderzoek, alsook enkele werken van hem/haar.

    Als kunstenaar mogen we eendert wie nemen (natuurlijk moet je om er een portfolio over te kunnen maken wel genoeg informatie over kunnen vinden), behalve kunstenaars in de categorie 'schrijven' of 'poëzie' (omdat we deze behandelen in de lessen nederlands).

    Dus nu vraag ik aan jullie; Weet er iemand een originele kunstenaar?

    Zangers/zangeressen zijn namelijk ook een optie, maar natuurlijk wordt dit door meerendeel van klas gekozen. Ik zoek iets origineel, intellectueel (ik wil een goeie indruk maken :Y)) en niet al te ordinair. Ook heb ik het niet zo voor architectuur en schilder - en beeldhouwkunst.

    Iemand suggesties? (krul)

    Edit: Alsook kunstenaars die in de les worden behandeld worden uitgesloten. Oa: Da Vinci, Picasso en enkele anderen waarvan ik de naam ben vergeten.

    [ bericht aangepast op 20 sep 2010 - 20:00 ]


    If we had not a soul, music would have created it.

    Edit: Alsook kunstenaars die in de les worden behandeld worden uitgesloten. Oa: Da Vinci, Picasso en enkele anderen waarvan ik de naam ben vergeten.

    Da Vinci zal dus niet lukken. ]:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Cloudburst schreef:
    Edit: Alsook kunstenaars die in de les worden behandeld worden uitgesloten. Oa: Da Vinci, Picasso en enkele anderen waarvan ik de naam ben vergeten.

    Da Vinci zal dus niet lukken. ]:


    Die zijn ook niet erg origineel om te kiezen, dus daar zou ik je niet druk om maken. Verder zoeken dan je neus lang is! (krul)


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Vengeance schreef:
    (...)

    Ik ben zelf kunstenaar en ik kom uit een familie met een aantal kunstenaren.
    Misschien kan ik je helpen of als je een vragenlijst hebt aan mijn oom vragen of hij die in kan vullen?

    Bijvoorbeeld.
    Of een ander soort kunstenaar misschien als je dat leuk lijkt. Ik ken op zich wel wat mensen. (:


    Dat is inderdaad een leuke optie! Ik zal het zeker bijhouden, indien ik niemand interessant vind die me aanspreekt, zou het goed kunnen dat ik deze mogelijkheid gebruik. Indien je dat niet erg vind, natuurlijk. (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Cloudburst schreef:
    (...)

    Dat is inderdaad een leuke optie! Ik zal het zeker bijhouden, indien ik niemand interessant vind die me aanspreekt, zou het goed kunnen dat ik deze mogelijkheid gebruik. Indien je dat niet erg vind, natuurlijk. (:


    Ofcourse. Laat het maar horen als het nodig is en dan hebben we 't er wel over. (:


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Paintbrush schreef:
    Of Menhoir, dat was de eerste man die van fotografie kunst maakte.


    Deze kunstenaar lijkt me wel interessant. Helaas vind ik bijna geen informatie van hem. Ik heb wel alleen nog maar oppervlakkig gezocht, maar ik vind niets. Kan jij er even wat meer over vertellen?


    If we had not a soul, music would have created it.

    Wacht :'D Mijn bv-leraar is kustenaar 8)
    Hij schildert enzo en is zanger/songwriter. Zijn naam is Titus Meeuws :'D


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.