• Dit jaar moeten we voor esthetica ( = kunstgeschiedenis ) een portfolio maken. Dit houdt in dat we een kunstenaar nader moeten onderzoek, alsook enkele werken van hem/haar.

    Als kunstenaar mogen we eendert wie nemen (natuurlijk moet je om er een portfolio over te kunnen maken wel genoeg informatie over kunnen vinden), behalve kunstenaars in de categorie 'schrijven' of 'poëzie' (omdat we deze behandelen in de lessen nederlands).

    Dus nu vraag ik aan jullie; Weet er iemand een originele kunstenaar?

    Zangers/zangeressen zijn namelijk ook een optie, maar natuurlijk wordt dit door meerendeel van klas gekozen. Ik zoek iets origineel, intellectueel (ik wil een goeie indruk maken :Y)) en niet al te ordinair. Ook heb ik het niet zo voor architectuur en schilder - en beeldhouwkunst.

    Iemand suggesties? (krul)

    Edit: Alsook kunstenaars die in de les worden behandeld worden uitgesloten. Oa: Da Vinci, Picasso en enkele anderen waarvan ik de naam ben vergeten.

    [ bericht aangepast op 20 sep 2010 - 20:00 ]


    If we had not a soul, music would have created it.

    Dahli?


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Ik vind Da Vinci wel een intrigerende kunstenaar :3


    SLOAN.

    Of Menhoir, dat was de eerste man die van fotografie kunst maakte.


    SLOAN.

    Bob Ross!


    Life is hard and then we die

    Bach :Y)


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Als het aan mij lag zou ik Alex Gaskarth zeggen, maar ja:Y)
    Ik heb vorig jaar een jaarwerk gemaakt over Coco chanel & dat vond ik wel interesant ?


    We're hiding behind skin that's too tough

    Is het niet veel leuker om dan een levende kunstenaar te benaderen en te interviewen? Dat is origineel, vernieuwend en maak je ook een goede indruk mee. (:


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Jaa Bob Ross, of Andy Warhole.


    Your make-up is terrible

    Leonardo Da Vinci. Er werd gezegd dat hij een relatie had mijn zijn (mannelijk) hulpje. (krul)
    Een hedendaagse schilder, die dus nog leeft, is inderdaad ook heel interessant als je die kan interviewen. (:

    [ bericht aangepast op 20 sep 2010 - 19:57 ]


    Only losers can act the way you do

    Vengeance schreef:
    Is het niet veel leuker om dan een levende kunstenaar te benaderen en te interviewen? Dat is origineel, vernieuwend en maak je ook een goede indruk mee. (:


    Lijkt me inderdaad wel extra interessant, maar dan moet ik natuurlijk ook die mogelijkheid hebben. (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Victor Horta of Frank Lloyd wright, architectuur?

    [ bericht aangepast op 20 sep 2010 - 19:58 ]


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Da Vinci.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    OH! Kocht Kirsten niet veel schilderijen? Misschien moet je het eens aan haar vragen. (krul)


    Only losers can act the way you do

    Liliana Sanches of Victoria Frances? :'D Leven nog wel.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Cloudburst schreef:
    (...)

    Lijkt me inderdaad wel extra interessant, maar dan moet ik natuurlijk ook die mogelijkheid hebben. (:


    Ik ben zelf kunstenaar en ik kom uit een familie met een aantal kunstenaren.
    Misschien kan ik je helpen of als je een vragenlijst hebt aan mijn oom vragen of hij die in kan vullen?

    Bijvoorbeeld.
    Of een ander soort kunstenaar misschien als je dat leuk lijkt. Ik ken op zich wel wat mensen. (:


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell