• -

    [ bericht aangepast op 8 nov 2010 - 19:55 ]


    My heart can't possibly break when it wasn't even whole to start with.

    Het is echt niet normaal dat je moeder zoveel drinkt enzo. Misschien dat je ergens hulp kunt zoeken?


    ~ Nobody is perfect untill you fall in love with them~

    Scandal schreef:
    (...)
    Centrum voor Leerlingenbegeleiding

    Ik zou met een vertrouwd persoon gaan praten. in België heb je ook nog het JIC en JAC en ook kinder/jongerentelefoon, ik weet niet wat dat in NL is, maar daar kun je altijd ook mee praten en advies vragen.

    Ja ik moet er met een vertrouwenspersoon over praten maar ik ben er bang voor dat ik bij haar weggehaald word enzo. En dat is misschien wel het laatste wat ik wil.


    My heart can't possibly break when it wasn't even whole to start with.

    DECIBELLE schreef:
    (...)
    Ja ik moet er met een vertrouwenspersoon over praten maar ik ben er bang voor dat ik bij haar weggehaald word enzo. En dat is misschien wel het laatste wat ik wil.

    Er zijn er met geheimhoudingsplicht. En bijvoorbeeld bij die telefoon waar ik het over had, mag je zelfs anoniem blijven.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    dat is idd wel heel vervelend. maar mijn vader had ook een tijdje een rook probleem(ik weet het het klinkt niet echt alsof dat erg is maar geloof me dat was het wel) en daarvoor is hij 3 maanden weg geweest en had ik alleen mail contact, en sliep ik bij vriendinnen en nu is hij wel van zijn rookprobleem af... dus soms is het wel beter als je een tijdje weg bent...


    ~ Nobody is perfect untill you fall in love with them~

    Lieve meid, dit is echt iets waar je hulp bij moet gaan zoeken. Dat is het beste voor jou én je moeder.
    Praat er over met een volwassene. Een leerkracht, een vertrouwenspersoon, een famililied, een aardige kennis, de ouder van een vriendin. Zolang je die persoon maar vertrouwd. Het is beter voor je als je het aan iemand kwijt kunt die niet alleen zegt 'Oh wat erg', maar iemand die echt actie wil en kán ondernemen. Iemand die naar een hulporganisatie of zoiets kan gaan, of je moeder kan helpen stoppen met drinken. Je kunt ook beter uitleggen dat je niet van je moeder gescheiden wilt worden. Maar hou het alsjeblieft niet voor je! <3
    En wat voor nare dingen je ook meemaakt, laat je door niemand wijsmaken dat je een mislukking of iets dergelijks bent! Je bent prachtig, zowel vanbinnen als vanbuiten en niets kan dat veranderen! Mensen houden van je, meid. Ook al is dat soms onduidelijk.

    Sterkte! <3


    Heaven is where love is. Love is where your heart lies. <3

    Práat. Met je vriendinnen, maar ook met je moeder zelf ~als ze ooit in een iets betere bui is~ Het is en blijft tenslotte je moeder. Sterkte meid!


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    DECIBELLE schreef:
    (...)
    Dat heb ik al zo vaak gedaan maar het is gewoon zinloos.


    hmm , than i don't know .
    gaa met iemand praten


    love is hard to find, easy to lose, difficult to forget

    FlowerRain schreef:
    Lieve meid, dit is echt iets waar je hulp bij moet gaan zoeken. Dat is het beste voor jou én je moeder.
    Praat er over met een volwassene. Een leerkracht, een vertrouwenspersoon, een famililied, een aardige kennis, de ouder van een vriendin. Zolang je die persoon maar vertrouwd. Het is beter voor je als je het aan iemand kwijt kunt die niet alleen zegt 'Oh wat erg', maar iemand die echt actie wil en kán ondernemen. Iemand die naar een hulporganisatie of zoiets kan gaan, of je moeder kan helpen stoppen met drinken. Je kunt ook beter uitleggen dat je niet van je moeder gescheiden wilt worden. Maar hou het alsjeblieft niet voor je! <3
    En wat voor nare dingen je ook meemaakt, laat je door niemand wijsmaken dat je een mislukking of iets dergelijks bent! Je bent prachtig, zowel vanbinnen als vanbuiten en niets kan dat veranderen! Mensen houden van je, meid. Ook al is dat soms onduidelijk.

    Sterkte! <3


    Helemaal mee eens.


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Ik kan nu wel allerlei dingen opsommen die je kunt gaan doen, maar eigenlijk staat het belangrijkste hierboven al. Geef haar een klap terug, praat erover met iemand die je vertrouwt of bel bijv. de kindertelefoon...


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Het is geloof ik al veel gezegd: praat er met iemand over.
    Een vertrouwenspersoon, leuke leraar, aardige tante, en als je die niet hebt kan je altijd de kindertelefoon bellen!


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Dat is zeker geen gezeik! Je moeder heeft het recht niet om je te slaan, ook niet als ze dronken is. Sowieso hoort het niet dat je moeder veel drinkt en dan ook dronken is. En als ze het vaak is, dan is ze in principe alcoholverslaafd. En er is niet kutters dan ouders of één ouder die verslaafd is. Maar je kunt het beste er met iemand over gaan praten die je vertrouwt, iemand die je ook een beetje kan helpen..
    En als je wil, mag je mij ook een pb of iets sturen.. want ik weet wel wat je door moet maken ;x.


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Je moet hulp inschakelen, want dit is onbedwingbaar voor jou. Ga naar de kinderbescherming.


    A lot of people need to put others down in order to feel better about themselves.

    bel de kindertelefoon. t is toch niet normaal dat je moeder je slaat en kutkind en strondhoer en dat soort dingen noemt! Dat hoort een moeder niet te doen met haar kind!! echt superveel sterkte.
    als je een praatpaal nodig hebt; stuur me maar een privébericht. (H)


    You don't have to change.

    Dit heb ik ook meegemaakt, maar dan met mijn vader. Het is hartstikke klote, maar zoek hulp. Ik heb dat niet gedaan, mijn vader heeft zichzelf een hersenbloeding en lichte Korsakov toe lopen zuipen. Nu is hij weer thuis en drinkt niet meer, na 9 maanden behandeling. Laat het nooit zo ver komen! Je moeder zal er áltjd schade aan over blijven houden en dat geeft je een enorm schuldgevoel. Althans dat heb ik.
    Ga alsjeblieft met iemand praten, alles kan van één gesprek afhangen. Misschien word je uit huis geplaatst, nou dan moet dat maar. Dat is beter dan je moeder zo door laten gaan en een hersenbeschadiging laten oplopen.
    Als je je hart wilt luchten, mag je altijd een PB sturen. Voel je niet verplicht! Alleen als je het zelf wilt, het hoeft echt niet. (:


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    omg.. dit is echt vreselijk..o.o k heb ook zoiets alleen veel minder erg.. mn stiefma haalt me gwn elke keer met dr woorden onderuit..:S wat is da toch.. als vaders het doen is et meteen een oorlog in huis, doen moeders het, word het haast nooit opgemerkt..


    Sleep And Remember, My Last Lullaby, So I'll Be With You, When You Dream