NYC schreef:
(...)
Moslim landen. Gewoon landen met aanhangers van El Quaida, er hebben genoeg mensen die dag voor de tv gezeten die bang waren dat het zou gebeuren. Want laat ik maar even zeggen de 1e wereld oorlag was ook een oorlog om niets. Die was er omdat Duitsland het besloten dat ze meer land nodig hadden en toen gingen ze de Fransen maar aanvallen. Dus het had zo weer kunnen gebeuren.
En iedereen zegt dat het een moskée is ze noemen het een islamitisch ontmoetingscentrum. Maar op het nieuws word altijd moskée gezegt. En ik vind gewoon dat er daar niets moet komen wat ook maar met Moslims te maken heeft.
En het valt me wel op dat alle Moslims hier het niet erg vinden dat er een Moskée zou komen alleen maar omdat het hun geloof is. Als ze eens denken aan de slachtoffers en de ravage snappen ze toch wel dat het onrespectvol is. Wat mij aangaat kan je overal een moskée bouwen behalve op dat soort plaatsen!
de 1e wereld oorlog kwam door modern imperialisme. Het Ottomaanse rijk viel uit elkaar, oostenrijk-hongarije wilde het gebied hebben, en rusland ook. De kroonprins van oostenrijk hongarije werd in de balkan neergeschoten, Rusland mobiliseerde, en toen besloot Duitsland dat als er toch een oorlog kwam, ze een betere kans maakten om te winnen.
Voor als je nog wat geschiedenisles nodig had.
En dat is 'landen die Al Quada steunen' niet een beetje kort door de bocht?
Alis volat propriis