Hingucker schreef:
Omdat ik make-up vooral beschouw voor je rimpels en verouderings-verschijnselen te verdoezelen. Zolang je huid nog strak is en gewoon mooi, is het helemaal niet noodzakelijk om make-up te dragen.
Alleen wordt 90 procent van de jongeren gestuurd door de maatschappij en doen ze make-up op omdat hun omgeving dat ook doet.
Maar ze beseffen niet dat ze zonder ook gewoon mooi zijn.
En die overige 10 procent die denkt als mij, wordt dan aangezien als wereldvreemd en 'niet mee met de tijd en trends'. Stierenstront is dat.
Ik weet mezef tenminste nog te waarderen en laat me zo weinig mogelijk beïnvloeden door deze alsmaar ziekelijkere maatschappij. Ik ben tenminste niet blind. Niet voor te zien hoe de maatschappij marionetten wil maken van de mens.
Ik ben het ermee eens dat het pure bullshit is als mensen zonder make-up als wereldvreemd worden gezien, maar ik vind het ook onzin dat je ervan uit gaat dat heel veel, zo niet bijna alle mensen die het wel dragen personen zijn zonder eigenwaarde. Je zou zelf graag gerespecteerd willen worden als individu dat geen make-up draagt en mijn respect krijg je. Maar wees dan ook bereid om anderen te respecteren, want je weet nooit wat er achter iemands uiterlijk schuil gaat, ook al ligt de conclusie misschien nog zo voor de hand :]
Wat ik nog voor alle duidelijkheid kwijt wil: Samantha blijft iemand die zichzelf respecteert, met of zonder eyeliner. En ik durf te wedden dat ik lang niet de enige ben.
[ bericht aangepast op 13 sep 2010 - 22:05 ]
No growth of the heart is ever a waste