• Ik heb vanavond om 7 uur een gesprek met mijn pianoleraar.
    Of ik doorga met pianoles of niet.
    Maar ik weet het nog echt totaal niet. Of misschien een beetje.
    Het zit namelijk zo: de laatste twee jaar oefen ik gewoon bijna niet meer thuis. Zo blijf ik steeds vastzitten in hetzelfde, en maak ik geen vooruitgang meer.
    En ik en mijn vader hebben al duizend gesprekken gehad erover. Ga na het avondeten een kwartier/20 minuten spelen, maak een schema met wat je elke dag doet, en zet daarin hoelaat je gaat pianospelen, etc.
    Maar niets helpt! Ik ga maar niet oefenen. En ik weet dus niet of ik het wel of niet leuk vind. Ik ga het vast leuker vinden als ik ga oefenen, maar dat doe ik niet, dus dat heeft ook geen zin!
    Maar ik ben bang dat als ik ermee stop, ik er later spijt van krijg.
    Maar ik ben al dat gedoe zat dat ik het niet doe, en ik zal me misschien veel vrijer voelen als ik ermee stop en gewoon... gewoon niet meer doe. Maar wat ga ik dan wel doen? Het enige wat ik nu doe is 1x dansen en 1x toneellessen.. en ik wil méér, zodat ik bezig blijf..
    God, ik weet het echt niet.
    Hebben jullie tips, ideeën?


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Om diezelfde reden ben ik gestopt met gitaarles. Je moet uit jezelf gaan spelen, ander wordt het nooit wat. Ik denk dat je beter kunt stoppen.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Reassurance schreef:
    Om diezelfde reden ben ik gestopt met gitaarles. Je moet uit jezelf gaan spelen, ander wordt het nooit wat. Ik denk dat je beter kunt stoppen.

    Heb je er spijt van gehad?


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Ik denk dat je er beter mee kunt stoppen. Als je er later eventueel spijt van krijgt, kun je toch gewoon weer lessen nemen? (:


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Ik denk dat je moet stoppen wnat als je niet uit je zelf speelt vind je het niet leuk en dus ook niet de moeite waard of tenminste zo klit het. Je onder bewuste vindt het niet egt leuk

    diep zinnig he:P

    maar welke dans doe jij? als je bijv street dance doet kun je daar naast ook hip hop ofzo doen,, of ballet

    maar misschien ben je te oud om nu nog met ballet te beginen. heel stiekem lijkt ballet me best vet(A)


    I'd rather be absolutely ridiculous than absolutely boring.

    avrilcullen schreef:
    Ik denk dat je moet stoppen wnat als je niet uit je zelf speelt vind je het niet leuk en dus ook niet de moeite waard of tenminste zo klit het. Je onder bewuste vindt het niet egt leuk

    diep zinnig he:P

    maar welke dans doe jij? als je bijv street dance doet kun je daar naast ook hip hop ofzo doen,, of ballet

    maar misschien ben je te oud om nu nog met ballet te beginen. heel stiekem lijkt ballet me best vet(A)

    Haha, moderne dans. (:


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Ik had dat ook een tijdje.
    Toen zei m'n lerares dat ik zelf ook liedjes mocht kiezen(internet enz...), en nu speel ik weer met heel veel plezier.

    En als je steeds vast komt te zitten, omdat je niet oefent, en het dan niet leuk is.
    Moet je misschien eens een heel makkelijk, leuk liedje kiezen, als het goed gaat is het leuker om te spelen.
    En dan misschien een moeilijker liedje erbij, die je dan speelt, omdat je toch al achter de piano zit...

    Maar dit had je misschien allemaal bedacht, als het dan niet helpt, kan je misschien beter iets ander zoeken dat je leuk vindt om te doen...

    Veel succes!


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    ik had precies hetzelfde probleem!
    ik zit nu al 7 jaar op pianoles en ik wil er mee stoppen, maar ik was dus ook bang dat als ik er mee stop dat ik er dan later spijt van krijg.
    ik heb nu besloten dat ik dit jaar nog afmaak en dat ik er daarna echt mee ga stoppen.

    ik oefende mijn liedjes ook nooit, omdat ik de liedjes die ik op pianoles kreeg nooit leuk vond en mijn pianoleraar deed daar niks aan. dus als mijn lessen zijn afgelopen dan neem ik een abonnement op een tijdschrift met leuke pianoliedjes en dan speel ik het wel.

    het blijft je eigen keuze of je er mee door wil gaan of niet, maar als je nooit oefent dan heb je eigenlijk ook niks meer aan die lessen.
    (flower)


    Even a white rose has a black shadow.

    Ik ben om die reden gestopt met notenleer en gitaar. En ik heb er spijt van.


    Only losers can act the way you do

    Ik denk dat je, als je erop wil blijven, je er ook voor 100% voor moet gaan. Als je wéét dat je dat niet zal doen, zou ik ermee stoppen.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Ah bah. Ik leer me zo'n dingen zelf aan.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Ik been daarom gestopt met piano lessen. En toen dacht ik eigenlijk mis ik het tog wel en ben ik voor mezelf gaan oefenen en spelen, dan voelde ik niet meer die druk dat ik het moest doen. En eigenlijk vind ik dat veel leuker dan lessen, maarja ik speel ookal sinds ehm 2001 ofzo, dus ik hoefde er niet echt iets meer bij te leren om door te kunnen gaan [:
    Ik zoek nu ook steeds nieuwe liedjes op, maar niet die klassieke dingen meer filmmuziek enzo ;D Ik kan Bella's lulaby uit mn hoofd en ik probeer nu iets met Hey Ya van Outkast.


    Get back motherfuckerz'

    Probeer eens favoriete liedjes van je op te zoeken, dan kun je daarmee oefenen.


    it's so empty living behind these castle walls