Exercitus schreef:
Eens,ik heb in een tijdschrift gelezen dat er volgens een of ander onderzoek iedereen een beetje bi is.
En worden we niet verliefd op het innerlijk van die persoon?
oneens,
ik heb ooit eens gelul gehoord over een wetenschappelijk onderzoek, dat homo's en biseksuelen een bepaald stofje missen of extra hebben in hun hersenen, waardoor ze niet hetero zijn zeg maar.
Geen idee of het klopt. maar ik geloof tenminste niet dat we allemaal als biseksueel worden geboren
dat wordt toch niet aangeleerd. zit toch in je instinct (overleving -> voortplanting)...
Jawel, dat wordt ons wel aangeleerd. Het klopt dat wij een instinct hebben om voort te planten. Maar we hebben geen instinct voor liefde. Dat gebeurt gewoon. En er wordt ons geleerd dat we van het andere geslacht moeten houden.
PUKKELxDING schreef:
(...)Jawel, dat wordt ons wel aangeleerd. Het klopt dat wij een instinct hebben om voort te planten. Maar we hebben geen instinct voor liefde. Dat gebeurt gewoon. En er wordt ons geleerd dat we van het andere geslacht moeten houden.
Het is waar dat alles in de samenleving erop wijst dat hetero zijn het meest geaccepteerd is, maar dat betekent nog niet dat dat aan ons geleerd wordt.