• Ik heb alweer ruzie met mijn ouders. De laatste twee maanden flipten ze serieus overal van. Ze zeikten me altijd af, behalve als we bezoek hadden of op bezoek waren. Zodra we weer alleen zijn veranderd hun humeur volkomen en kan ik maar weinigs goed doen in hun ogen.
    Vandaag moest ik eigenlijk mee naar de verjaardag, nou dat ging ik ook. Zitten we in de auto, zeg ik heel rustig dat ik niet tot heel laat wil blijven, aangezien ik morgen om zeven uur op moet.
    Mijn vader flipte gewoon. Hij begon te vloeken en heel hard te schreeuwen. Hij zei dat ik alles verpest en dat hij me weer naar huis ging brengen. Heeft hij dus ook gedaan. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, echt.

    Ik weet dat mijn puberteit hier een rol in speelt, maar dan hoeven ze toch niet gelijk zo te flippen als ik iets rustigs zeg? Wanneer mijn ouders en ik weer ruzie hebben en ik zeg rustig dat ik het wil oplossen, begint mijn moeder gelijk weer te snauwen over dat zij ook geen ruzie wilt, maar dat dat onmogelijk is door mij? Ja hallo, als ik niets goed kan doen in hun ogen weet ik ook niet wat ik moet doen om ruzie te voorkomen.


    Je bent zowel de weg als degene die hem bewandelt.

    Pfoe. Dat is wel een rot situatie. Als jij al iets rustigs zecht dan flippen ze al meteen. Heb je ook nog broers en zussen? Zo ja, als dat bij hun ook zo is kun je samen met je broer/zus met ze proberen te praten. (;


    Love is in the air'<3

    Print deze tekst en maak er een soort brief van, deze laat je dan weer aan je ouders lezen.

    [ bericht aangepast op 16 juli 2010 - 18:34 ]


    Reality is a lovely place, but I wouldn't wanna live there.

    Klote zeg. Probeer eens als ze in een goede bui zijn met ze te praten. Of schijf een brief aan ze waarin je het vraagt. Of als je eens bij je opa en oma ofzo op visite gaat, moet je het vragen. Dan zijn ze zeker in een goede bui. Ik vind wel dat ze raar reageren hoor.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Rayban schreef:
    Pfoe. Dat is wel een rot situatie. Als jij al iets rustigs zecht dan flippen ze al meteen. Heb je ook nog broers en zussen? Zo ja, als dat bij hun ook zo is kun je samen met je broer/zus met ze proberen te praten. (;


    Ja, ik heb een broer. Maar eigenlijk hebben ze daar nooit ruzie mee. Hij is eigenlijk NOOIT thuis, alleen maar om te slapen.

    @Eva
    Ja, dat is misschien wel een goed idee!


    Je bent zowel de weg als degene die hem bewandelt.

    OKAYCACEFACE schreef:
    Print deze tekst en maak er een soort brief van, deze laat je dan weer aan je ouders lezen.


    make cake, not war

    Dat is eigenlijk best wel onredelijk.


    make cake, not war

    Gewoon proberen rustig uit te leggen wat je dwars zit. Niet proberen te schreeuwen, want dan wordt het alleen maar erger. En idd, anders opschrijven. Of er met een familielid over praten.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Dat heb ik ook zó vaak. Maar ik heb meestal geen zin in een discussie als ze naar me schreeuwen. Dus ga ik naar mn kamer, en kom een half uur later weer terug..
    Dan kunnen ze meestal wel weer normaal praten,
    (A)

    Psychic schreef:
    Gewoon proberen rustig uit te leggen wat je dwars zit. Niet proberen te schreeuwen, want dan wordt het alleen maar erger. En idd, anders opschrijven. Of er met een familielid over praten.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Ik heb dus précies hetzelfde met mijn ouders.
    Alleen héél soms zijn ze wel aardig, alleen ik mag tegenwoordig helemaal niks meer.
    Ik mag niet met Amber mee naar Bella.
    Ik mag niet gaan zwemmen met een vriend van me.
    Ik mag zelfs niet eens met een oude vriendin van mij naar de Efteling en dat ik daar dan mijn crush tegen kom, terwijl ik het zelf zou betalen!

    Even serieus, het is heus niet alleen het kind zijn schuld, ouders zijn er ook verantwoordelijk voor.


    Smiling but close to tears.

    OKAYCACEFACE schreef:
    Print deze tekst en maak er een soort brief van, deze laat je dan weer aan je ouders lezen.


    Comedy is simply a funny way of being serious.