• Wat me hier eigenlijk steeds meer opvalt is dat wij soms best schijnheilig kunnen zijn. Wij ja, dus inderdaad, sommige van jullie ook. Veel van jullie is het al opgevallen dat er de laatste tijd snel spanning ontstaat, op meerdere delen en functies van de site.

    Maar wat me ik me eigenlijk net dus bedacht is dat mensen hier onder andere zeggen dat ze niet schrijven voor reacties (en/of kudo's, dat terzijde.). En dat vind ik dus behoorlijk schijnheilig in de meeste gevallen, want waarom zou je een verhaal uploaden als het je totaal niet boeit wat mensen te zeggen hebben erover? En ja, ik weet dat er inderdaad uitzonderingen zijn die het écht niks boeit... maar kom op, wees eens eerlijk, stiekem schrijven maar heel weinig mensen lang door als niemand reageert.

    Laat ik dan maar een van de weinige zijn die het toegeeft dan: Ja, ik schrijf voor mijn eigen plezier. Maar ik schrijf ook om de reacties te lezen. Omdat ik er van houd om feedback te krijgen, en te zien wat mensen er van vinden. En ook voor de kick die je krijgt als je goedkeuring krijgt voor wat je neerzet.

    Dus, wie is het met me eens? Wie geeft ook toe?
    En wie vind dat er eens iets minder schijnheilig gedaan moet worden? Of, wie heeft er nog meer voorbeelden van zulke (best wel stomme) dingen?

    [ bericht aangepast op 16 juli 2010 - 19:11 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    -sluit zich daarbij aan-

    reacties motiveren mij om door te schrijven, maar als het niet gelezen wordt vind ik het ook prima. maar ik heb toch liever een reactie ;D


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Wat me ook opvalt is dat iedereen het vaak ineens eens is met degene die zijn mond opentrekt. Maar dat is eigenlijk overal zo.

    [ bericht aangepast op 16 juli 2010 - 19:11 ]

    Okal wordt mijn verhaal niet zo heel veel gelezen, ik schrijf toch door. Om mijn inspiratie kwijt te kunnen en omdat het gewoon leuk blijft om te doen. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Weetje dit deed me ook denken aan hyves, daar zeggen mensen ook R+R back. Maar ik weet 't, ik schrijf graag, maar het fleurt je op, als je weet dat het geen prut is. Het is eigenlijk gewoon goed voor je eigendunk. Tenminste, ik wordt altijd blij van reacties. Maar ik dacht van, we kunnen wel zeggen dat iedereen minder schijnheilig moeten doen, maar mensen zíjn ook een beetje schijnheilig. 'T hoort er gewoon bij. En ook bij hyves, daar zie je dat de populaire mensen de meeste reacties krijgen terwijl het soms echt prut foto's zijn. *En ik beloof dat ik minder schijnheilig zal zijn.:X *


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Sour schreef:
    Wat me ook opvalt is dat iedereen het vaak ineens eens is met degene die zijn mond opentrekt. Maar dat is eigenlijk overal zo.


    Ach, dat nemen we dan maar voor lief. Het is in elk geval gezegd, en alle kleine beetjes helpen, niet?:Y)


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Ik hou van reacties!


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    ik ben het met je eens
    Ik schrijf wel voor me plezier. Maar ook om reacties.


    You can run, You can hide, But you can't change the tide!

    ik vind reactie's en kudo's wel leuk. maar ik schrijf ook gewoon voor mezelf. om mijn fantasieën kwijt te kunnen. (krul)


    Life is a beautiful struggle

    Ik geef toe, ik schrijf ook reacties. Maar ik schrijf mijn verhalen ook voor bepaalde personen. Zolang dat die mijn verhaal lezen, schrijf ik door (:


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    AK47 schreef:
    Ja, ik schrijf voor mijn eigen plezier. Maar ik schrijf ook om de reacties te lezen. Omdat ik er van houd om feedback te krijgen, en te zien wat mensen er van vinden. En ook voor de kick die je krijgt als je goedkeuring krijgt voor wat je neerzet.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Ik schrijf voor mezelf maar ik ga sneller door als ik reacties krijg. (:


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    lupoibaf schreef:
    ik ben het met je eens
    Ik schrijf wel voor me plezier. Maar ook om reacties.


    I live on the pages of these books, dance between the words and get lost in the maze of pure beauty.

    Eens. Ik geef toe; natuurlijk vind ik het leuk om positieve reacties te krijgen. Ik schrijf alleen nooit echt xD en als ik iets schrijf gaat het over iets wat maar een paar mensen hier op Q willen lezen omdat bijv. JB of TH of een Twilight personage er niet in zit, dus veel reacties zal ik nooit krijgen. Mar dat maakt mij absoluut niet uit, want ik ben blij met de reactes die ik krijg ookal zijn die steeds van dezelfde mensen. En ik ga ook niet alleen verder als er reacties zijn -.- Vinden julli dat ook niet zo irritant; als mensen aan het eind van ieder hoofdstuk zetten dat ze pas verder gaan als er minimaal een bepaald aantal reacties zijn -,-'


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Ik schrijf eigenlijk helemaal niet zo graag. Ik schrijf zeker niet voor mezelf, want ik verdoe dan toch mijn tijd. Ik schrijf gewoon om de inspiratie -voor zover ik die heb- uit mijn hoofd te laten, alles neer te zetten op 'papier'. Maar dat kan ik even goed gewoon zonder het neer te schrijven, gewoon in mijn hoofd fantaseren. Dus dat schrijven is niet nodig.

    Dus als ik al schrijf, schrijf ik voor de reacties. Ik ben gewoon super onzeker over mezelf en heb echt wel feedback nodig, als ik die niet krijg, geef ik er gewoon de draai aan. :')

    Daarbij vind ik het ook wel leuk dat mensen zich kunnen inleven in mijn fantasie en zich erin herkennen.

    [ bericht aangepast op 16 juli 2010 - 21:43 ]


    Only losers can act the way you do

    Ik schrijf vooral voor mezelf. Als ik denk dat het andere ook kan interesseren, dan post ik het op Q. Ik vind reacties fijn, maar daar doe ik het niet voor.
    Ik heb een story die door maar 3 mensen gelezen wordt, waarvan er 1 soms 2 reageren, ik schrijf voor hun verder, maar vooral voor mezelf. Als het af is, heb ik altijd een voldaan gevoel van schrijven. Al kan het misschien op niets trekken.
    Ik ben nu een nieuwe story gestart, tot nu toe nog geen lezers. Ik ga binnenkort misschien wel eens reclame maken, maar daar blijft het bij. Als ik geen reacties krijg, mij best. Ik blijf het posten tot ik klaar ben. Als iemand ooit mijn story toch interessant vind, wil ik die het plezier gunnen om hem uit te lezen. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury