• Hee,
    ik zal even bij het begin beginnen. Ik zit nu nog in groep 8, ja ik ben 11, nee ik ben niet dom! Komend jaar ga ik naar de brugklas. Maar er is één ding dat mij heel erg dwars zit. De kans die ik niet krijg! Ik heb auditie gedaan bij musise afdeling (een klas voor kinderen met een talent) beeldend (tekenen, handvaardigheid, werken met textiel enz) en ik zit erbij. Dat betekend 3 uur extra school per week voor mij. Maar dat ik door was, dat vond ik erg leuk om te horen. Maar ik zou ook heel graag het gymnasium willen doen! Of de VWO brugklas. Maar omdat gymnasium en musis niet samen kunnen gaan omdat het te veel uren gaat kosten, en musis gemengde klassen zijn gaat dat niet.
    De rede dat ik daarbij ook zo graag zou willen is de talen! Daar leer je, Latijns, Grieks maar ook Japans!
    Omdat dat niet samen gaat heb ik besloten om die talen alsnog te lergen uit boeken!
    Er zijn meer talen die ik wil leren. Ik kon in groep 5 al erg goed engels. Ik kan het nu bijna helenmaal vloeiend. Ik leer namelijk erg snel en goed talen aan. Dus ik vond het jammer dat ik dat talent niet kon gebruiken.
    Maar ik ga het alsnog doen!

    De talen die ik uit mezelf wil gaan leren:
    Spaans -kan ik ook al redelijk goed-
    Turks (Mijn vader-taal, nee dat kan ik niet van mijn vader leren want die heb ik al 6 jaar niet meer gezien)
    Grieks
    Latijns
    Japans
    Italiaans
    En zelfs een beetje Pools.

    Dit hoeft voor mij niet in één jaar. Ik wil er alle tijd voor nemen die ik nodig heb.
    Maar ik doe erg mijn best om het voor mijn 18de te kunnen spreken!

    Duits, Engels en Frans leer ik op school wel dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.

    Momenteel ben ik bezig met mijn Spaans. Ik leer het uit een talen gids. Op een of andere manier leer ik het zo gemakkelijk aan.

    Maar mijn vraag aan jullie:
    Denken jullie dat dit mij gaat lukken?
    Zouden jullie me aanmoedigen om dit te doen?
    Of denken jullie ook dat dit onmogelijk is?

    [ bericht aangepast op 13 juli 2010 - 17:06 ]

    Denken jullie dat dit mij gaat lukken?
    Tuurlijk als je doorzet en er echt vioor gaat wel!
    Zouden jullie me aanmoedigen om dit te doen?
    Ja Why not?
    Of denken jullie ook dat dit onmogelijk is?
    Nee

    Denken jullie dat dit mij gaat lukken?
    Ik wens je succes. Maar, nee. 10 talen leren ís moeilijk en blijft moeilijk. Ik zeg niet dat het niet mogelijk is. Maar verwacht niet dat je voor je achttiende 10 talen vloeiend spreekt, want dat lukt je niet.
    Zouden jullie me aanmoedigen om dit te doen? Als dat niet ten koste gaat van vrienden/familie. Dan ja.
    Of denken jullie ook dat dit onmogelijk is? Nee. Maar je moet er wel meer tijd voor uittrekken.

    Ik denk trouwens wel dat je vroeg of laat keuzes moet maken. Dus ik zou er maar vast over nadenken wat je het belangrijkste vind.

    [ bericht aangepast op 13 juli 2010 - 17:23 ]


    Remember the nights we drove around crazy, in love.

    Alles lukt als je er zelf maar in gelooft ;)
    ik ben ook bezig Duits te leren en krijg het pas volgend jaar ;p


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    Ramos schreef:
    (...)

    Dan moet zij worden ontslaan want je moet veel talen kunnen spreken voor zo'n baan. (cat)


    Op een vliegveld hoef je toch alleen maar Engels te kunnen spreken, en de taal die in dat land waar de luchthaven is gesproken wordt?
    Meerdere is wel handig, maar hoeft niet persé dacht ik.


    Remember the nights we drove around crazy, in love.

    Ik heb gelezen dat als je talen wilt leren, dat best doet voor je 14 bent. Blijkbaar gaat het moeilijker vanaf je 14de. (wetenschappelijk onderzoek ofzoiets in de krant)

    Ik zou je dus wél aanmoedigen, maar ik zou minder talen leren.
    Niet alles ineens.
    Japans zou ik als laatste doen, want dat is echt een heel moeilijke taal als je die ook wilt gaan schrijven. En de uitspraak is ook moeilijk, één klein dingetje anders uitspreken en het is meteen een scheldwoord zonder dat je het weet. (:
    (is toch zo bij Chinees, want er zit er eentje in mijn klas en ipv 'mijn naam is' zeg ik volgens haar altijd 'schaamlip'
    Tja. x)


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Nou, je hebt je hele leven de tijd, dus het gaat je zeker lukken als je het echt wilt.
    Btw, ik las Pools. Ik ben half Pools, en ik spreek het ook :'D


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Bodysnatcher schreef:
    Nou, je hebt je hele leven de tijd, dus het gaat je zeker lukken als je het echt wilt.
    Btw, ik las Pools. Ik ben half Pools, en ik spreek het ook :'D

    Cuwl! Mijn Pools is geinspireert door een vriendin van mij, die is ook Pools ;'D

    Het zal vast wel lukken. Ik denk dat het veel tijd gaat kosten, en ik ga naar de tweede klas gymnasium. Ik wil ook Japans!


    Food.

    het gaat zwaar en stressvol worden

    maar als je het echt graag wilt gaat alles lukken ;)


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    Wees gerust, ik kan Russisch, Wit-Russisch (nee, is niet hetzelfde) Pools, Nederlands, Frans, Latijn en Engels. Binnen 2 jaar ga ik Duits leren. (Of spaans)
    Ik geloof in je! Gewoon voor gaan!


    Jaybee dude (:

    Ik wil ook Japans gaan leren, maar ik zou niet weten hoe D:


    Easy peasy, pumpkin peasy, pumpkin pie, motherfucker!

    Liebje schreef:
    Je bent nog jong, dus je hebt nog tijd om die talen te leren. Dus, het lukt je vast wel :3


    .

    Je weet wat ze zeggen: waar een wil is, is een weg (;
    Als je iets echt wil, moet je er gewoon voor gaan !
    Ik ben ook graag met talen bezig, en wil er heel graag mee verder gaan...
    Wel ff een vraagje, ik heb Latijn op school, omdat het in een 'pakket' zit en ik zo extra talen krijg, maar waarom wil je dat op je eentje gaan leren ? (: Met Latijn op zich ben je eigenlijk niet zo veel, het is een dode taal en natuurlijk wel een goede basis voor andere taal, zoals bv Spaans, maar verder.
    Veel succes x


    Smile, it makes people wonder what you are thinking.

    Denken jullie dat dit mij gaat lukken?Eerlijk? Nee. Het zijn véél verschillende talen en als je denkt dat je ze onder de knie hebt kom je erachter dat je nóg meer te gaan hebt.
    Zouden jullie me aanmoedigen om dit te doen?Ja.
    Of denken jullie ook dat dit onmogelijk is?
    Zo ongeveer wel ja. Hoeveel mensen ken jij die ál die talen spreken? Kies er twee of drie van uit, succes dan maar (;


    your eyes are like stars in the night.

    EstrellaVida schreef:
    Hee,
    ik zal even bij het begin beginnen. Ik zit nu nog in groep 8, ja ik ben 11, nee ik ben niet dom! Komend jaar ga ik naar de brugklas. Maar er is één ding dat mij heel erg dwars zit. De kans die ik niet krijg! Ik heb auditie gedaan bij musise afdeling (een klas voor kinderen met een talent) beeldend (tekenen, handvaardigheid, werken met textiel enz) en ik zit erbij. Dat betekend 3 uur extra school per week voor mij. Maar dat ik door was, dat vond ik erg leuk om te horen. Maar ik zou ook heel graag het gymnasium willen doen! Of de VWO brugklas. Maar omdat gymnasium en musis niet samen kunnen gaan omdat het te veel uren gaat kosten, en musis gemengde klassen zijn gaat dat niet.
    De rede dat ik daarbij ook zo graag zou willen is de talen! Daar leer je, Latijns, Grieks maar ook Japans!
    Omdat dat niet samen gaat heb ik besloten om die talen alsnog te lergen uit boeken!
    Er zijn meer talen die ik wil leren. Ik kon in groep 5 al erg goed engels. Ik kan het nu bijna helenmaal vloeiend. Ik leer namelijk erg snel en goed talen aan. Dus ik vond het jammer dat ik dat talent niet kon gebruiken.
    Maar ik ga het alsnog doen!

    De talen die ik uit mezelf wil gaan leren:
    Spaans -kan ik ook al redelijk goed-
    Turks (Mijn vader-taal, nee dat kan ik niet van mijn vader leren want die heb ik al 6 jaar niet meer gezien)
    Grieks
    Latijns
    Japans
    Italiaans
    En zelfs een beetje Pools.

    Dit hoeft voor mij niet in één jaar. Ik wil er alle tijd voor nemen die ik nodig heb.
    Maar ik doe erg mijn best om het voor mijn 18de te kunnen spreken!

    Duits, Engels en Frans leer ik op school wel dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.

    Momenteel ben ik bezig met mijn Spaans. Ik leer het uit een talen gids. Op een of andere manier leer ik het zo gemakkelijk aan.

    Maar mijn vraag aan jullie:
    Denken jullie dat dit mij gaat lukken?
    Zouden jullie me aanmoedigen om dit te doen?
    Of denken jullie ook dat dit onmogelijk is?

    Waarom gelijk die toon? Niemand zegt toch dat je dom bent omdat je in groep 8 zit en pas 11 bent?

    Ontopic: Als jij het echt wil, dan gaat het je lukken. Gewoon ervoor gaan!


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg