• Oké wat ik dus niet begrijp zijn de verschillende keuzes in Nederland [:
    Ik ben zelf van België & wij hebben hier
    Aso, tso, kso & bso [van hoog naar laag]
    hoe gaat het eigenlijk in Nederland, ook liefst van hoog naar laag, want in sommige story's staat dan zo havo & vwo gymnasium & ik snap er dus echt niets van.

    [ bericht aangepast op 29 juni 2010 - 18:33 ]


    There's nothing like us.

    Volksfeind schreef:
    (...)

    Op het VMBO heb je geen profielen. Althans, niet het VMBO dat ik gevolgd heb :'] Tenzij dat weer wat nieuws is.

    Ik doe zelf VMBO en kan nu uit 5 verschillende richtingen kiezen.
    -Bouwtechniek. (Metselen, dingen bouwen, timmeren enz).
    -Metaal (dat is vooral met auto's bezig zijn).
    -Electro. (Met stopcontacten werken enz).
    -Handel/administratie (Boekhouding enz).
    en
    -Zorg en Welzijn. (Koken, oudere verzorgen).


    .

    In België heb je ook nog BuSO! Dat is de laagste richting.


    All this dampness is damp.

    Prodigy schreef:
    (...)
    Ja, naja, wij hebben ook mondelinge examens hoor, dat gaat mij beter af als de schriftelijke dingen. :')

    Maar die richtingen vallen sowieso niet te vergelijken. Iemand uit het BSO zal waarschijnlijk niet al mijn theorie aankunnen, maar ik ga ook al die praktijkgerichte dingen niet kunnen. Het gaat er dus indeed gewoon om waar je goed in bent.
    ^^

    Nja, maar ik heb het gewoon over in de les zelf. Als er bijvoorbeeld een stelling is om je eigen mening op te geven. Die van ASO zullen dat schriftelijk beter doen als die van BSO, omdat die meer bezig zijn met 'spreken' om het zo even te noemen x).

    Maar die discussies tussen ASO en BSO zijn echt zoooo oud, dat die volgens mij echt nooit gaan ophouden x). Maar er zijn ook sowieso verschillende mensen in BSO. Mensen die ASO wel zouden aankunnen, maar gewoon liever zich richten op de praktijk en het minder leren. En de anderen, naja... die zullen het gewoon niet aankunnen om het zo te zeggen (:

    wunschen schreef:
    (...)
    Nja, maar ik heb het gewoon over in de les zelf. Als er bijvoorbeeld een stelling is om je eigen mening op te geven. Die van ASO zullen dat schriftelijk beter doen als die van BSO, omdat die meer bezig zijn met 'spreken' om het zo even te noemen x).

    Maar die discussies tussen ASO en BSO zijn echt zoooo oud, dat die volgens mij echt nooit gaan ophouden x). Maar er zijn ook sowieso verschillende mensen in BSO. Mensen die ASO wel zouden aankunnen, maar gewoon liever zich richten op de praktijk en het minder leren. En de anderen, naja... die zullen het gewoon niet aankunnen om het zo te zeggen (:

    Ja, precies. Het gaat erom wat je wilt en kunt doen. :'D Niet om de moeilijkheidsgraad. :'D

    Soldier schreef:
    In België heb je ook nog BuSO! Dat is de laagste richting.

    Nee, dat is gewoon de richting voor mensen die veel meer extra zorgen nodig hebben. :'D

    invierno schreef:
    Dus Bso is helemaal niet laag!


    Maar geef toe dat daar meestal niet zo'n slimme mensen in zitten, en daarmee bedoel ik mensen met weinig inzicht, concentratie en vermogen om te plannen enz.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Hingucker schreef:
    (...)

    Maar geef toe dat daar meestal niet zo'n slimme mensen in zitten, en daarmee bedoel ik mensen met weinig inzicht, concentratie en vermogen om te plannen enz.

    Sorry dat ik het zeg, maar daar ben ik het totaal mee oneens.

    wunschen schreef:
    Wat ben ik blij met het Belgisch systeem als ik dat met dat van Nederland vergelijk.


    Ja, idd.
    Als ik zo de reacties lees, zijn er NL'ers die iets anders antwoorden dan andere NL'ers.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    wunschen schreef:
    (...)
    Mwa, half mee eens (: Het grote verschil tussen ASO en BSO is dat de mensen in BSO zich veel beter kunnen uiten in het mondeling dan op papier en dat het bij ASO het juist andersom aan toe gaat. [/hebben we in de klas met een leerkracht een grote discussie over gehad, die zowel in beide richtingen les gaf]
    Hoeveel keer dat leerkrachten dit jaar niet tegen onze klas hebben gezegd na dat wij een oefening klaar hadden: 'Die oefening komt eigenlijk uit een boek van de ASO richtingen'.


    Dat vind ik zo dom hé.
    Ik zit in TSO en mijn examen van wiskunde was een gewone test bij mijn vriendinnen in ASO. Toen voelde ik me echt zoooo dom.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    wunschen schreef:
    Sorry dat ik het zeg, maar daar ben ik het totaal mee oneens.


    Dat is enkel wat ik merk op mijn school.
    Ik heb een leerkracht die zowel in TSO (waar ik zit) en BSO lesgeeft en ze heeft ooit gezegd dat er in BSO meisjes zijn die gewoon een mini-handtasje meenemen en dat als excuus gebruiken als ze niks bij hebben om notities te nemen, laat staan je boeken en je schriften bijhebben.
    Toen had ik toch wel iets van "Weten die dan niet dat je dat moet meenemen? En dat je dat er niet in krijgt in zo'n minidingetje? Waarom kopen ze niet gewoon een grotere tas dan?"

    Dat vond ik nogal truttig.
    En hiermee wil ik enkel zeggen dat de BSO'ers op mijn school truttig zijn.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Hingucker schreef:
    (...)

    Maar geef toe dat daar meestal niet zo'n slimme mensen in zitten, en daarmee bedoel ik mensen met weinig inzicht, concentratie en vermogen om te plannen enz.

    Daar ben ik het helemaal niet mee eens.
    Ik bv., ik heb latijn gedaan maar ik vond dat niet meer leuk ik deed liever iets met m'n handen,dus ben ik naar Bso gegaan.
    Mensen die in Bso zitten willen gewoon de richting dat ze volgen direct van beroep hebben/doen als ze van school zijn.

    [ bericht aangepast op 29 juni 2010 - 19:38 ]


    I need you like a heart needs a beat

    Prodigy schreef:
    (...)
    Ja, precies! Elke richting is moeilijk, maar dan op zijn eigen manier. :')

    Hoog naar laag is eigenlijk een kutte benaming voor Meeste theorie - meeste praktijk. :')

    Ofzo.


    Ja ik heb ooit is de curcus van een vriendin uit BSO vastgehad. Ik snapte er geen snars van en ik doe ASO.
    Als je watetleiding verstropt zit wie ga je dan bellen? Die doctor die 6 jaar unif ofzo achter de rug heeft of de loodgieter die misschien BSO heeft gedaan?


    wees jezelf er zijn al zoveel anderen!!!

    Lwoo, VMBO b, vmbo k, vmbo t/g, vmbo t, schakelklas, havo, vwo, gymnasium/atheneum

    Valerius schreef:
    Gymnasium, VWO/Atheneum, Havo, VMBO Theoretische Leerweg (VMBO-T/VMBO-TL) VMBO Gemengde Leerweg (VMBO-TL Gemengd), VMBO Kader Beroeps (VMBO-K/VMBO-KB), VMBO Basis Beroeps (VMBO-B/VMBO-BB) & LWOO (LeerWeg Ondersteunend Onderwijs)

    [ bericht aangepast op 29 juni 2010 - 19:43 ]


    Your make-up is terrible

    invierno schreef:
    (...)
    Daar ben ik het helemaal niet mee eens.
    Ik bv., ik heb latijn gedaan maar ik vond dat niet meer leuk ik deed liever iets met m'n handen,dus ben ik naar Bso gegaan.
    Mensen die in Bso zitten willen gewoon de richting dat ze volgen direct van beroep hebben/doen als ze van school zijn.

    De helft zit daar omdat ze dan denken dat ze niets moeten uitsteken en de andere helft omdat ze zo'n richting wíllen doen. _O_

    Maw: je kiest je richting naar wat je wilt of kunt doen. ^^