Valerius schreef:
Gymnasium, VWO/Atheneum, Havo, VMBO Theoretische Leerweg (VMBO-T/VMBO-TL), VMBO Kader Beroeps (VMBO-K/VMBO-KB), VMBO Basis Beroeps (VMBO-B/VMBO-BB) & LWOO (LeerWeg Ondersteunend Onderwijs)
Als je Gymnasium doet heb je in principe 6 jaar les en dus waarschijnlijk eindexamen op je achttiende, dit geld ook voor vwo want dat lijkt veel op Gymnasium maar dan zonder Grieks en Latijn en soms met iets minder moeilijke methodes. Voor Havo heb je 5 jaar les en doe je waarschijnlijk eindexamen op je zeventiende. En volgens mij heb je op de andere niveaus vier jaar les en doe je dus waarschijnlijk eindexamen op je zestiende. maar ik weet het niet helemaal zeker. En je kan natuurlijk ook nog uit verschillende profielen kiezen. Bij gymnasium, vwo en havo heb je de keuze uit: Cultuur & maatschappij (Voornamelijk talen en Geschiedenis), Economie en maatschappij (Voornamelijk economie en geschiedenis), natuur en Gezondheid (Waarschijnlijk Natuurkunde, scheikunde en biologie) en Natuur en techniek (veel wiskunde en exacte vakken). En je hebt ook op deze niveaus verschillende wiskunde zoals van moeilijk naar makkelijk: Wiskunde D, B, A en C (C is alleen voor Cultuur en maatschappij en minimaal B is verplicht bij Natuur en techniek) en op havo kun je bij Cultuur en maatschappij ook geen wiskunde kiezen. Je kan ook meerdere profielen nemen en heb naast vaste vakken ook nog keuze uit andere. Voor de lagere niveaus heb je weer andere profielen zoals Zorg en welzijn maar daar weet ik minder vanaf.
[ bericht aangepast op 29 juni 2010 - 18:45 ]
Je t'aime plus qu'hier et moins que demain