• Oké wat ik dus niet begrijp zijn de verschillende keuzes in Nederland [:
    Ik ben zelf van België & wij hebben hier
    Aso, tso, kso & bso [van hoog naar laag]
    hoe gaat het eigenlijk in Nederland, ook liefst van hoog naar laag, want in sommige story's staat dan zo havo & vwo gymnasium & ik snap er dus echt niets van.

    [ bericht aangepast op 29 juni 2010 - 18:33 ]


    There's nothing like us.

    En je hebt ook nog eens vwo béta.


    SLOAN.

    ASO, TSO, BSO en KSO

    HEARTBUCKS schreef:
    Aso, tso, kso & bso [van hoog naar laag]

    KSO heb je ook op ASO niveau. (:

    [ bericht aangepast op 29 juni 2010 - 18:39 ]

    Valerius schreef:
    Gymnasium, VWO/Atheneum, Havo, VMBO Theoretische Leerweg (VMBO-T/VMBO-TL), VMBO Kader Beroeps (VMBO-K/VMBO-KB), VMBO Basis Beroeps (VMBO-B/VMBO-BB) & LWOO (LeerWeg Ondersteunend Onderwijs)
    Als je Gymnasium doet heb je in principe 6 jaar les en dus waarschijnlijk eindexamen op je achttiende, dit geld ook voor vwo want dat lijkt veel op Gymnasium maar dan zonder Grieks en Latijn en soms met iets minder moeilijke methodes. Voor Havo heb je 5 jaar les en doe je waarschijnlijk eindexamen op je zeventiende. En volgens mij heb je op de andere niveaus vier jaar les en doe je dus waarschijnlijk eindexamen op je zestiende. maar ik weet het niet helemaal zeker. En je kan natuurlijk ook nog uit verschillende profielen kiezen. Bij gymnasium, vwo en havo heb je de keuze uit: Cultuur & maatschappij (Voornamelijk talen en Geschiedenis), Economie en maatschappij (Voornamelijk economie en geschiedenis), natuur en Gezondheid (Waarschijnlijk Natuurkunde, scheikunde en biologie) en Natuur en techniek (veel wiskunde en exacte vakken). En je hebt ook op deze niveaus verschillende wiskunde zoals van moeilijk naar makkelijk: Wiskunde D, B, A en C (C is alleen voor Cultuur en maatschappij en minimaal B is verplicht bij Natuur en techniek) en op havo kun je bij Cultuur en maatschappij ook geen wiskunde kiezen. Je kan ook meerdere profielen nemen en heb naast vaste vakken ook nog keuze uit andere. Voor de lagere niveaus heb je weer andere profielen zoals Zorg en welzijn maar daar weet ik minder vanaf.

    [ bericht aangepast op 29 juni 2010 - 18:45 ]


    Je t'aime plus qu'hier et moins que demain

    invierno schreef:
    (...)
    Dus Bso is helemaal niet laag!

    Qua theorie en leren wel, maar dat betekent natuurlijk niet dat de mensen die BSO doen het laagst zijn. (:

    Prodigy schreef:
    (...)
    Qua theorie en leren wel, maar dat betekent natuurlijk niet dat de mensen die BSO doen het laagst zijn. (:

    Hoe kun jij dat nu weten?
    Je zit niet in bso.


    I need you like a heart needs a beat

    Gymnasium - Atheneum - VWO - Havo - Vmbo geloof ik :']
    Ik heb altijd gedacht dat Gymnasium en Atheneum onder VWO vallen but I'm not sure -.-
    Vwo en hoger is 6 jaar les, havo 5 en vmbo 4. Op het gymnasium krijg je klassieke talen. Atheneum weet ik niet. Met VWO of hoger kun je rechtstreeks naar een universiteit, met Havo moet je eerst HBO doen en daarna kun je universiteit doen, met Vmbo moet je MBO doen. Via MBO kun je opklimmen naar HBO en dan universiteit (is af te raden wegens te lange tijdsduur).


    No growth of the heart is ever a waste

    Wat ben ik blij met het Belgisch systeem als ik dat met dat van Nederland vergelijk.

    invierno schreef:
    (...)
    Hoe kun jij dat nu weten?
    Je zit niet in bso.

    Met alle respect: het Frans, Spaans, Duits, Engels, Nederlands, Fysica, Chemie, Esthetica, Geschiedenis, Godsdienst, Aardrijkskunde en dergelijke dat ik krijg in ASO, zie ik de mensen in het BSO niet leren.

    BSO is gewoon helemaal anders en veel meer praktijk gericht. Daarom zei ik dus ook 'dat betekent dus niet dat de mensen die BSO doen het laagst zijn', want het valt gewoon niet te vergelijken. De moeilijkheidsgraad van theorie staat niet gelijk aan dat van praktijk. Dat is gewoon appelen met peren vergelijken. (:

    [ bericht aangepast op 29 juni 2010 - 18:56 ]

    Voor de lagere niveaus heb je weer andere profielen zoals Zorg en welzijn maar daar weet ik minder vanaf.


    Op het VMBO heb je geen profielen. Althans, niet het VMBO dat ik gevolgd heb :'] Tenzij dat weer wat nieuws is.


    No growth of the heart is ever a waste

    Gymnasium, VWO, HAVO, VMBO-t, VMBO(in deze eerste twee jaar is dat BK*BassisKader* vanaf het 3de leerjaar word dit opgesplitst in Kader en Bassis. Kader is in dit geval een beetje hoger dan bassis). en LWOO


    .

    Prodigy schreef:
    (...)
    Qua theorie en leren wel, maar dat betekent natuurlijk niet dat de mensen die BSO doen het laagst zijn. (:

    Mwa, half mee eens (: Het grote verschil tussen ASO en BSO is dat de mensen in BSO zich veel beter kunnen uiten in het mondeling dan op papier en dat het bij ASO het juist andersom aan toe gaat. [/hebben we in de klas met een leerkracht een grote discussie over gehad, die zowel in beide richtingen les gaf]
    Hoeveel keer dat leerkrachten dit jaar niet tegen onze klas hebben gezegd na dat wij een oefening klaar hadden: 'Die oefening komt eigenlijk uit een boek van de ASO richtingen'.

    [ bericht aangepast op 29 juni 2010 - 18:56 ]

    Prodigy schreef:
    (...)
    Met alle respect: het Frans, Spaans, Duits, Engels, Nederlands, Fysica, Chemie, Esthetica, Geschiedenis, Godsdienst, Aardrijkskunde en dergelijke dat ik krijg in ASO, zie ik de mensen in het BSO niet leren.

    BSO is gewoon helemaal anders en veel meer praktijk gericht. Daarom zei ik dus ook 'dat betekent dus niet dat de mensen die BSO doen het laagst zijn', want het valt gewoon niet te vergelijken. De moeilijkheidsgraad van theorie staat niet gelijk aan dat van praktijk. Dat is gewoon appelen met peren vergelijken. (:

    Das dus in feite gymnasium met vmbo vergelijken. Dat schiet niet op :'D


    No growth of the heart is ever a waste

    wunschen schreef:
    (...)
    Mwa, half mee eens (: Het grote verschil tussen ASO en BSO is dat de mensen in BSO zich veel beter kunnen uiten in het mondeling dan op papier en dat het bij ASO het juist andersom aan toe gaat. [/hebben we in de klas met een leerkracht een grote discussie over gehad, die zowel in beide richtingen les gaf]
    Hoeveel keer dat leerkrachten dit jaar niet tegen onze klas hebben gezegd na dat wij een oefening klaar hadden: 'Die oefening komt eigenlijk uit een boek van de ASO richtingen'.

    Ja, naja, wij hebben ook mondelinge examens hoor, dat gaat mij beter af als de schriftelijke dingen. :')

    Maar die richtingen vallen sowieso niet te vergelijken. Iemand uit het BSO zal waarschijnlijk niet al mijn theorie aankunnen, maar ik ga ook al die praktijkgerichte dingen niet kunnen. Het gaat er dus indeed gewoon om waar je goed in bent.
    ^^

    Volksfeind schreef:
    (...)
    Das dus in feite gymnasium met vmbo vergelijken. Dat schiet niet op :'D

    Ja, precies! Elke richting is moeilijk, maar dan op zijn eigen manier. :')

    Hoog naar laag is eigenlijk een kutte benaming voor Meeste theorie - meeste praktijk. :')

    Ofzo.