• Oké wat ik dus niet begrijp zijn de verschillende keuzes in Nederland [:
    Ik ben zelf van België & wij hebben hier
    Aso, tso, kso & bso [van hoog naar laag]
    hoe gaat het eigenlijk in Nederland, ook liefst van hoog naar laag, want in sommige story's staat dan zo havo & vwo gymnasium & ik snap er dus echt niets van.

    [ bericht aangepast op 29 juni 2010 - 18:33 ]


    There's nothing like us.

    Valerius schreef:
    Gymnasium, VWO/Atheneum, Havo, VMBO Theoretische Leerweg (VMBO-T/VMBO-TL), VMBO Kader Beroeps (VMBO-K/VMBO-KB), VMBO Basis Beroeps (VMBO-B/VMBO-BB) & LWOO (LeerWeg Ondersteunend Onderwijs)

    Amai das veel.ö


    I need you like a heart needs a beat

    Gymnasium, TTV ( Twee Talig Onerwijs/Vwo) Vwo/Atheneum, Havo, TTM ( Twee Talig Mavo)MavoSportklas, Vmbo,(De theoretische leerweg,De gemengde leerweg ,De kaderberoepsgerichte leerweg, De basisberoepsgerichte leerweg) LWOO (Leerweg Onder steunend Onderwijs)

    Van hoog naar laag

    [ bericht aangepast op 28 juni 2010 - 9:51 ]


    Easy peasy, pumpkin peasy, pumpkin pie, motherfucker!

    En wat houden die richtingen ongeveer in? Kan je Gymnasium dan vergelijken met ASO ofzo? - Ik snap er echt niets van :'D -

    Edit: Italie heeft het in haar bericht al ongeveer uitgelegd (:

    [ bericht aangepast op 28 juni 2010 - 9:51 ]


    If we had not a soul, music would have created it.

    je hebt ook nog ergens bbl tussen.(krul)


    Smiling but close to tears.

    invierno schreef:
    Hoog naar laag?
    Bso is niet laag,maar voor mensen die direct een job willen hebben als ze van school af zijn en waarschijnlijk ook nog is het meeste geld verdienen.

    Dus Bso is helemaal niet laag!


    I need you like a heart needs a beat

    Paraguay schreef:
    Oké dit klinkt erg en ben een NL, maar what the fuck is het lwoo?

    Leerweg ondersteunend onderwijs.
    Een soort VMBO Basis alleen dan met extra aandacht voor kinderen met leerproblemen of gedragsproblemen. Op de meeste scholen stromen die leerlingen later door naar gewoon VMBO Basis, Kader of TL.


    If you have the courage to love, you have the courage to suffer.

    invierno schreef:
    (...)
    Dus Bso is helemaal niet laag!

    Nee, bij Bso is dat je weinig theorie krijgt en veel praktijk dus je bent gewoon heel erg handig.


    Magic never ends.

    PUKKELxDING schreef:
    Gymnasium, VWO, HAVO, VMBO-t, VMBO-k, VMBO-b


    idd maar dan heb je na vmbo-b, ook nog lager zoals praktijkonderwijs ,
    daar haal je geen diploma maar certificaten

    [ bericht aangepast op 28 juni 2010 - 11:14 ]


    Vampire Heart.

    Springbreak schreef:
    Gymnasium, vwo/atheneum, havo, vbmo, lwoo
    Hoog naar laag.

    Dus het wordt bij iedereen ook weer anders genoemd? o_o
    Bij ons is het VMBO-TL, VMBO-kader, VMBO-basis. Bij jullie hele rare afkortingen ;p


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Saltwater schreef:
    (...)
    Nee, bij Bso is dat je weinig theorie krijgt en veel praktijk dus je bent gewoon heel erg handig.

    Dus het is "lager", omdat ze weinig dingen echt moeten leren. En mensen die het aso niet aankunnen gaan eerst naar tso en dan naar kso of bso. Want tso ligt onder aso en bso en kso onder tso. Dus eigenlijk is het wel "lager".


    All was well.

    VWO en Gymnasium staan niet los van elkaar hoor. Want Atheneum en Gymnasium vallen beide onder VWO zegmaar, VWO door midden delen. Dat dacht ik altijd dan.

    Dus van hoog naar laag.
    VWO
    - Gymnasium
    - Atheneum


    HAVO
    VMBO

    - Vmbo-theoretisch
    - VMBO-kader
    - VMBO-basis


    LWOO

    Dus als er streepjes onderstaan, vallen die onder dat niveau, en dan staan ze ook nog eens op volgorde. Want als je vmbo hebt kan je in vmbo ook nog een hoger niveauhebben dan andere vmbo leerlingen.

    [ bericht aangepast op 28 juni 2010 - 11:24 ]


    it's so empty living behind these castle walls

    Argentinia schreef:
    je hebt ook nog ergens bbl tussen.(krul)


    Dat is toch na de middelbare?

    Bol is als goed is dat je 4 dagen in de week naar school moet en 1 dag stage
    en Bbl 4 dagen stage en 1 dag school

    of het was net andersom xD


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    invierno schreef:
    (...)
    Dus Bso is helemaal niet laag!

    bso is wel het laagste dat je kan doen, zo wordt het bij ons op school toch voorgesteld


    There's nothing like us.

    JBM schreef:
    (...)
    Dus het is "lager", omdat ze weinig dingen echt moeten leren. En mensen die het aso niet aankunnen gaan eerst naar tso en dan naar kso of bso. Want tso ligt onder aso en bso en kso onder tso. Dus eigenlijk is het wel "lager".

    kso ligt wel ongeveer gelijk aan tso


    There's nothing like us.

    Predictable schreef:
    (...)

    Leerweg ondersteunend onderwijs. Dus voor mensen die echt extra hulp nodig hebben. Dacht ik. (:


    Dat had ik ook.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus