• Ik ben net terug van de stad, ik was van plan gezellig te gaan winkelen en wat inkopen te doen voor de vakantie.
    Dus ik sta daar, in een pashokje, een bikini te passen, ik had die bikini al op zo'n foto gezien, en hij was echt práchtig, dus ik dacht, dan moet hij mij wel redelijk staan. Maar in het pashokje moest ik echt mijn best doen niet in tranen uit te barsten. Een buikje stak net boven het bikinibroekje uit, ik was bleek en dik.
    Uiteindelijk heb ik toch niet gehuild, wel heb ik snel m'n eigen kleren aangedaan en ben terug naar huis gegaan, met lege handen want heel veel zin om te winkelen had ik dus niet meer.

    Maar terug op de fiets dacht ik na waarom ik het eigenlijk zo erg vond dat ik een beetje vet op m'n botten heb zitten. Waarom vinden mensen dat eigenlijk erg?
    Een laagje vet is toch juist gezond, en getuigt van genoeg geld om eten te kopen?
    Waarom willen we eigenlijk zo dun zijn als de mensen in de magazins, wat niet mogelijk is, omdat zij zelfs niet perfect genoeg zijn, eerst moeten alle dingetjes weggefotoshopt worden.
    Waarom willen we dun zijn? Omdat dat gezond is? Is een beetje vet wel echt ongezond, want ik heb een geweldig BMI, en toch heb ik een laagje vet. En toen ik mezelf nog dun genoeg vond, moest ik naar de maatschappelijk werkster op school, omdat ik te dun was. Dus eigenlijk is dun zijn toch ook niet gezond.
    Dus waarom zouden we dan dun willen zijn? Omdat jongens dat mooi vinden? Dat klopt toch ook niet helemaal, van wat ik op straat hoor, vinden de heren de Afro-Amerikaanse dames vaak mooi, met een lekkere ronde kont en volle boezem. En hebben die meisjes niet vaak ook een beetje vet op andere plekken?
    En al vinden ze dunne meisjes dan wel mooi, moeten wij daar dan aan voldoen? De meeste voldoen toch ook niet aan onze eisen(dit geld voor mij dan hè...). En zelfs als ze niet aan onze eisen voldoen kan je ze toch ongelofelijk leuk vinden, is het dan niet andersom ook zo?
    Dus waarom zouden we dan dun willen zijn?
    Je moet er hard voor werken, veel sporten, en al die lekkere ongezonde dingen mag je niet eens eten. Je moet het maar bij rauwe paprika en wortels houden. Dat vind ik, persoonlijk, niet leuk. Ik hou van lekker eten en drinken, dus waarom zou ik af willen vallen. Om dun te zijn, en waarom zou ik dan dun willen zijn?
    Omdat... Ja, eigenlijk weet ik het zelf ook niet meer. Het is niet om zoals iedereen te zijn, want dat wil ik helemaal niet, en in de 2e plaats, bijna iedereen is eigenlijk wel een beetje dik, als je zo rondkijkt op straat.
    En wie zegt eigenlijk dat dun zijn, mooi is? Waarom vinden mensen het mooi? Vinden mensen het eigenlijk wel mooi?

    Dit hele bericht komt misschien wat warrig over, want in mijn hoofd is het ook altijd erg warrig.

    Maar ik zou jullie graag een paar vragen stellen.
    Waarom is het in de maatschappij belangrijk om echt heel dun te zijn?
    Wie vindt de graatmagere modellen in tijdschriften, op posters en op de catwalks écht mooi?
    Als jullie ook dun willen zijn, waarom willen jullie dan zo graag dun zijn?

    En voor de jongens en (les)bi meisjes onder ons(en gewoon voor iedereen die hem wil beantwoorden):
    Is het echt belangrijk dat je vriendin dun is? Stappen jullie echt sneller af op magere meisjes?

    En dan als laatste voor iedereen nog een vraag:
    Wanneer vinden jullie iemand mooi? Wat is schoonheid eigenlijk?


    Misschien/waarschijnlijk bestaat er al een topic als deze, maar die kon ik niet vinden, en het voelt toch ook wel goed om even m'n hart te luchten. Maar als er dus al zo'n topic bestaat, sluit deze gerust. ;)


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Waarom is het in de maatschappij belangrijk om echt heel dun te zijn?
    Het is niet belangrijk, maar de maatschappij maakt het belangrijk, omdat ze er zoveel aandacht aan besteden.
    Wie vindt de graatmagere modellen in tijdschriften, op posters en op de catwalks écht mooi?
    Ik vind ze mooi. Bijlange niet allemaal, maar veel van die modellen vind ik mooi.
    Als jullie ook dun willen zijn, waarom willen jullie dan zo graag dun zijn?
    Omdat ik me dan beter voel. Ik hou niet van billen waar je echt vet aan ziet, ik hou niet van mijn 'love handles' die over mijn jeansbroeken hopen, ik hou niet van een flubberbuikje. Ik hou gewoon niet van dat overtollige vet aan mijn lichaam, het geeft gewoon geen meerwaarde.
    En dan als laatste voor iedereen nog een vraag:
    Wanneer vinden jullie iemand mooi? Wat is schoonheid eigenlijk?
    Zie dorpsgek


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ik zie om mij heen dat een heleboel meiden onzeker zijn over hun gewicht en 'buikjes'. Als ze dan een dag hebben geschranst voelen ze zich schuldig en gaan ze weer op hun eten letten. En dat vind ik zonde.
    Iedereen is mooi op zijn eigen manier, en als ik iemand zie, dan kijk ik eerst naar zijn of haar gezicht en ogen. Ik vind het jammer dat meisjes zo proberen af te vallen, want als ik zou mogen kiezen zou ik toch liever stevig dan fragiel hebben.
    Dit bijvoorbeeld vind ik zo'n typisch voorbeeld van te dun, te veel make up en teveel photoshop. Waarom zouden we allemaal één ideaal volgen? Zoals jij ook al zegt, wil je juist NIET hetzelfde zijn als alle anderen. Toch vind ik dat het schoonheidideaal er teveel ingedrukt wordt. Je kunt het gewoon niet ontwijken, tv, reclamefolders, etc. En dan te bedenken dat het duizenden jaren juist een schoonheidsideaal was om gevuld te zijn. Ikzelf vind de 'confidence' die iemand uitstraalt belangrijker. En een glimlach doet het halve werk:P
    Ik wil ook nog even zeggen dat ik veel respect voor je heb dat je hier zo je gedachten neerzet.(Y)


    Felix