• Ik ben net terug van de stad, ik was van plan gezellig te gaan winkelen en wat inkopen te doen voor de vakantie.
    Dus ik sta daar, in een pashokje, een bikini te passen, ik had die bikini al op zo'n foto gezien, en hij was echt práchtig, dus ik dacht, dan moet hij mij wel redelijk staan. Maar in het pashokje moest ik echt mijn best doen niet in tranen uit te barsten. Een buikje stak net boven het bikinibroekje uit, ik was bleek en dik.
    Uiteindelijk heb ik toch niet gehuild, wel heb ik snel m'n eigen kleren aangedaan en ben terug naar huis gegaan, met lege handen want heel veel zin om te winkelen had ik dus niet meer.

Maar terug op de fiets dacht ik na waarom ik het eigenlijk zo erg vond dat ik een beetje vet op m'n botten heb zitten. Waarom vinden mensen dat eigenlijk erg?
    Een laagje vet is toch juist gezond, en getuigt van genoeg geld om eten te kopen?
    Waarom willen we eigenlijk zo dun zijn als de mensen in de magazins, wat niet mogelijk is, omdat zij zelfs niet perfect genoeg zijn, eerst moeten alle dingetjes weggefotoshopt worden.
    Waarom willen we dun zijn? Omdat dat gezond is? Is een beetje vet wel echt ongezond, want ik heb een geweldig BMI, en toch heb ik een laagje vet. En toen ik mezelf nog dun genoeg vond, moest ik naar de maatschappelijk werkster op school, omdat ik te dun was. Dus eigenlijk is dun zijn toch ook niet gezond.
    Dus waarom zouden we dan dun willen zijn? Omdat jongens dat mooi vinden? Dat klopt toch ook niet helemaal, van wat ik op straat hoor, vinden de heren de Afro-Amerikaanse dames vaak mooi, met een lekkere ronde kont en volle boezem. En hebben die meisjes niet vaak ook een beetje vet op andere plekken?
    En al vinden ze dunne meisjes dan wel mooi, moeten wij daar dan aan voldoen? De meeste voldoen toch ook niet aan onze eisen(dit geld voor mij dan hè...). En zelfs als ze niet aan onze eisen voldoen kan je ze toch ongelofelijk leuk vinden, is het dan niet andersom ook zo?
    Dus waarom zouden we dan dun willen zijn?
    Je moet er hard voor werken, veel sporten, en al die lekkere ongezonde dingen mag je niet eens eten. Je moet het maar bij rauwe paprika en wortels houden. Dat vind ik, persoonlijk, niet leuk. Ik hou van lekker eten en drinken, dus waarom zou ik af willen vallen. Om dun te zijn, en waarom zou ik dan dun willen zijn?
    Omdat... Ja, eigenlijk weet ik het zelf ook niet meer. Het is niet om zoals iedereen te zijn, want dat wil ik helemaal niet, en in de 2e plaats, bijna iedereen is eigenlijk wel een beetje dik, als je zo rondkijkt op straat.
    En wie zegt eigenlijk dat dun zijn, mooi is? Waarom vinden mensen het mooi? Vinden mensen het eigenlijk wel mooi?

Dit hele bericht komt misschien wat warrig over, want in mijn hoofd is het ook altijd erg warrig.

Maar ik zou jullie graag een paar vragen stellen.
    Waarom is het in de maatschappij belangrijk om echt heel dun te zijn?
    Wie vindt de graatmagere modellen in tijdschriften, op posters en op de catwalks écht mooi?
    Als jullie ook dun willen zijn, waarom willen jullie dan zo graag dun zijn?

En voor de jongens en (les)bi meisjes onder ons(en gewoon voor iedereen die hem wil beantwoorden):
    Is het echt belangrijk dat je vriendin dun is? Stappen jullie echt sneller af op magere meisjes?

En dan als laatste voor iedereen nog een vraag:
    Wanneer vinden jullie iemand mooi? Wat is schoonheid eigenlijk?

Misschien/waarschijnlijk bestaat er al een topic als deze, maar die kon ik niet vinden, en het voelt toch ook wel goed om even m'n hart te luchten. Maar als er dus al zo'n topic bestaat, sluit deze gerust. ;)

Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

Exercitus schreef:
    (...)
    Ik ben het helemaal met je eens,behalven die pauw. Wij vinden mooie mensen aantrekkelijk omdat zij gezond zouden zijn en goeden gene zouden hebben. Maar je heb volkomen gelijk,iedereen zecht dat de maatschapij zecht dat je dun moet zijn maar wij zijn de maatschapij dus het is ook een beetje onze schuld(ook die van de mode wereld enzo)

xD als je mijn stukje niet zou lezen en het jouwe wel lijkt het alsof ik van animal planet ben xD

- Omdat de mens graag goed gekeurd wil worden aangezien wij leven als een soort grote kudde.
    Als die dan door 'trendsetters' gezet wordt als graatmager, zien een hoop mensen dit als het perfecte voorbeeld.

Wie vindt de graatmagere modellen in tijdschriften, op posters en op de catwalks écht mooi?
    - Ik (ook al ben ik te dik) in sommige gevallen, maar dan alleen op foto vaak. Ik ben een kunstenaar dus ik kan in sommige gevallen wel iets van schoonheid er in zien, maar geef me toch maar liever een meisje/jongen met een mooie volle snoet en een vlot lichaam. (:

Als jullie ook dun willen zijn, waarom willen jullie dan zo graag dun zijn?

- Omdat ik mijn hele leven gepest ben omdat ik te dik ben (en dan serieus, geen 2 kilo teveel of zo)

En voor de jongens en (les)bi meisjes onder ons(en gewoon voor iedereen die hem wil beantwoorden):
    Is het echt belangrijk dat je vriendin dun is? Stappen jullie echt sneller af op magere meisjes?

Nee, mijn vriend heeft een klein buikje en dat vind ik juist schattig. Maar ik loop ook niet weg van een dun iemand, ik oordeel niet op uiterlijk en als ik dat wel doe dan kijk ik of het uiterlijk bij diegene past of niet.

Aangezien het bij sommige wel staat en andere niet als ze dik of dun zijn.

En dan als laatste voor iedereen nog een vraag:
    Wanneer vinden jullie iemand mooi? Wat is schoonheid eigenlijk?

- Daar heb ik geen bepaald standaard voor, maar ik vind de uitstraling van mensen erg belangrijk. Als iemand heel mooi is maar bloed arrogant bijvoorbeeld, zal ik hem al snel veel minder mooi vinden.

The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

mensen denken dat magere mensen "gezond" zijn omdat ze maatje s passen.
    en ik vind dat een beetje vet niet erg is.
    zelf ben ik dik geboren.
    en ik voel me soms erg ongemakkelijk.
    ik zwem dan ook nooit! omdat het gewoon niet lijkt!
    ik ben sinds een maand of 2 op dieet
    en ik ben al 6.2 kilo kwijt en dat geeft mee en goed gevoel. maar ik eb mijn gewicht die ik wil nog niet bereikt. en mijn oude school is ook obsest met dunne gezonde kinderen. maar je kunt mensen niet dwingen als ze niet willen!

Love is the movement <3

Persoonlijk vind ik dikke mensen gauw wat lui, onsportief en asociaal overkomen, ook al zijn ze dat misschien totaal niet.
    Ik zelf heb ook wel een laagje vet, maar ik heb ook heel vaak gehad dat ik tegen ondergewicht aanzat. Mijn lichaam wisselt dat gewoon per tijd af, ik doe er verder niks aan.
    Alhoewel ik na dit topic toch wel wat meer aan mijn gewicht ben gaan denken, misschien moet ik toch maar een keer letten op wat ik allemaal weg kaan. Sporten is voor mij echter onmogelijk vanwege mijn artritis dus dat valt al af.

Scream for mercy!

Cadillac schreef:
    Mij geeft het zelfvertrouwen als ik in een bikini rond kan lopen zonder me te hoeven schamen.

En daar, lieve meid, vertel jij iets waar ik nu al ongeveer een jaar geleden achter ben gekomen. Sindsdien maak ik me niet meer druk om hoe ik er uit zie maar om mijn gezondheid, want ik vind gezondheid veel belangrijker dan mijn uiterlijk.

Life is hard and then we die

Eigenlijk vind ik dat je gelijk hebt en toch wil ik dun zijn.
    Maar ik zal je vragen proberen te beantwoorden.

Mensen zien dun zijn als één van de schoonheidseisen.
    Wie vindt de graatmagere modellen in tijdschriften, op posters en op de catwalks écht mooi? Ik, ze hebben vaak een mooi hoofd en dat ze dun zijn is mooi meegenomen, maar het geheel klopt gewoon.
    Als jullie ook dun willen zijn, waarom willen jullie dan zo graag dun zijn? Ik vind dun zijn mooi. Ik wil geen dikke kont of dikke benen en andere magere mensen zien.
    Wanneer vinden jullie iemand mooi? Wat is schoonheid eigenlijk? En toch vind ik schoonheid iets wat je uitstraalt. Al helpt dun zijn je zelfvertrouwen wel en dan straal je dat uit.

Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

Omdat de maatschappij altijd al een ideaal beeld heeft gehad die meegaat met z’n tijd , vroeger was dik zijn een teken van schoonheid en aanzicht

En ik moet toegeven dat ik die modellen wel mooi vind , bij die waar alles strak zit en niet de beenderen hun aanzicht tonen.

En zelf vind ik ook dat er een paar kilootje afkunnen , zodat m'n billen en buik straker worden , ik vind het gewoon zo mooi als alles strak is en niet blijft hangen

Schoonheid is inderdaad iets wat je uitstraalt , de passie waarmee je leeft. Ik heb vele ‘dikkere’ mensen waarvan ik kan zeggen dat ik ze echt prachtig vind , omdat ze iets uitstralen

[ bericht aangepast op 14 juni 2010 - 18:52 ]

I can no longer keep my head up, above me it's empty. There are no kings watching over me

Ik ben bi en ik heb een vriendin en ik houd van ahar vanwege wie ze van binnen is. Niet wie ze van buiten is.Ze mag van mij zelfs 100 kilo wegen ik houd van haar. Dus meisjes hoeven van mij niet dun te zijn. Als iemand van je houd moet die persoon dat doen omdat hij van je innerlijk houd. Niet om je uiterlijk.

behind very angel is a demon

Schoonheid zit van binnen.

Vampire Heart.

Weetje, ik heb het hier ook zo moeilijk mee. Als ik om me heen kijk zie ik allemaal van die prachtige meiden met zulke mooie lichamen en dan word ik zo jalours. Ik heb er echt een nacht over zitten huilen terwijl ik eigenlijk geen overgewicht heb, maar ik me gewoon zo vreselijk voel als ik naar anderen kijk...

.

wow wat goed dat je zo denkt! ik weeg zelf 60 kilo en ik ben 12 dat is misschien veel maar als je een groeispirt krijgt dan ben je dus langer en dan valt je vet niet zo op. en ik wil wel afvallen maar ik hou het nooit vol... en ik wil heel graag die leuke riem om die ik niet pas!

If you don't believe in God, then you believe in Charles Darwin.

eikeldopje schreef:
    wow wat goed dat je zo denkt! ik weeg zelf 60 kilo en ik ben 12 dat is misschien veel maar als je een groeispirt krijgt dan ben je dus langer en dan valt je vet niet zo op. en ik wil wel afvallen maar ik hou het nooit vol... en ik wil heel graag die leuke riem om die ik niet pas!

welkom in mijn wereld ik ben 11 maar ik weeg wel n stuk minder maar ben ook niet de dunste (totáál niet!)

eikeldopje schreef:
    Toen ik twaalf was, woog ik zeventig.

Life is hard and then we die

Die überslanke meisjes wat je op posters, in tijdschriften, reclames, muziekclips of films zien hebben hun lijfje allemaal te danken aan de kunsten van Photoshop. Sommige meisjes (eventueel ook jongens) willen zichzelf zo vergelijken met het lichaam van een model (ofzo) dat ze zichzelf zowat gaan uithongeren. Ikzelf haat het kleine buikje dat ik soms heb, maar een vrouw van de gezondheidszorg zei dat ik het perfecte gewicht had. Ik was die hele dag zielsgelukkig. Ik kan mezelf wel voor mijn hoofd slaan als ik mezelf vergelijk met die modelletjes.

All this dampness is damp.