• Oké. Iedereen zegt altijd maar dat ze het fantastisch zouden vinden als hun moeder kapster zouden zijn. Mijn moeder is kapster. Ja, heel leuk, ik kan mijn haren gratis doen, maar toch. It isn't fun. Laat me voorbeelden geven; Je wast op je gemak je haar in de badkamer en plots komt je moeder binnengestormd en kijkt kritisch naar je en zegt 'Talia, je wast je haar echt slecht. Laat mij het doen!' Als zij nu telkens dat blijft doen ga ik nooit mijn haar zèlf leren wassen D:! En nu; Ik wil een nieuw kapsel hebben en ik vraag mijn moeder om dat zo te doen zoals ik dat wil en dan zegt mijn moeder 'Talia, ik ga je haren echt niet knippen. Je haar is goed zo als het nu is!' En daar krijg ik wat van. En het schoonste van al, dan gaat ze haar ding doen en draait ze krullen in mijn haar. Terwijl ik vreselijk sta met krullen. 'Kijk Talia, je ziet er nu zo schattig uit.' Plus mijn moeder is enorm perfectionistisch, dus als ik mijn haar stijl neemt ze plots de stijltang uit mijn handen en doet het zelf met het excuus 'Jij kan dat niet.' Misschien ligt het aan mijn moeder zelf, denk ik.

    Nog iemand met hetzelfde probleem?

    [ bericht aangepast op 13 mei 2010 - 14:36 ]


    All this dampness is damp.

    Zeg gewoon tegen haar dat je het vervelend is en dat je zelf bepaald wat je met JOUW kapsel wilt?


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Lagoon schreef:
    Zeg gewoon tegen haar dat je het vervelend is en dat je zelf bepaald wat je met JOUW kapsel wilt?


    Doe ik ook, maar ze luistert niet. x')


    All this dampness is damp.

    Tja, misschien moet je maar overwegen om een keertje naar een andere kapper te gaan en het daar te laten knippen zoals je wilt. Als je moeder ht ziet zeg je: 'Mam, wil je voortaan mijn haar knippen wanneer ik dat wil en hoe ik het wil? Anders is het zo'n zonde van m'n geld.'


    it's so empty living behind these castle walls

    hahaha ik zou best wille dat me moeder telkens me haar deed xD
    naja in jouw geval zou ik het haar gewoon recht in haar gezicht zegge en dat je het ook echt meent.
    en anders zeg tegen je vader dat hij er iets van moet zegge?
    Succes.


    Its Now or Never. <3

    Neen,maar ik zou wel zeggen,dat als zij het altijd doet dat je het zo niet kan leren. En dat je zelf over je haar wilt beslissen.

    mijn moeder is ook kapster en heeft soms ook de neiging daarn echt vervelend.
    maar jaah gwn een keer met haar praten ofzoo doe en anders als je je haar zo wilt hoe je moeder niet wilt gwn doen :Y)


    Never let anyone tell you that you can`t do something

    mijn moeder is geen kapper, maar dat lijkt me stront irritant :3

    Mijn moeder is toevallig ook kapster, alleen doe ik mijn eigen haren beter dan zij, dus daar heb ik geen last van... Maar het lijkt me vervelend als ze beter erin zou zijn als mij... Misschien de badkamer deur dichtdoen als je je haren doet? Of zeggen dat jij alleen maar kan leren om het goed te doen, als zij ophoudt met het voor je doen.


    You move me ......... Kurt

    Washington schreef:
    Tja, misschien moet je maar overwegen om een keertje naar een andere kapper te gaan en het daar te laten knippen zoals je wilt. Als je moeder ht ziet zeg je: 'Mam, wil je voortaan mijn haar knippen wanneer ik dat wil en hoe ik het wil? Anders is het zo'n zonde van m'n geld.'


    ars moriendi