• Sorry voor het lange verhaal, maar ik moet het écht aan iemand kwijt.

    Er is een jongen in mijn klas die ik al een tijdje leuk vind, namelijk Max. Toch al zeker zo'n 3 maanden. Ik had echter nog niets ondernomen omdat hij echt wel een goede vriend van mij is en ik zijn vriendschap niet wilde kwijtspelen.
    Net op het moment waarop ik vaststelde dat de gevoelens niet weggingen, en ik dus misschien wel iets zou doen, vertelde iemand van mijn klas dat zij verliefd op hem is. Zij is nog niet eens een goede vriendin van mij, maar mensen vertellen vaak hun dingen in vertrouwen aan mij. Nuja, daar zat ik dan maar mee. Ik moest aanhoren hoe Lieze iedere dag vertelde dat ze verliefd op hem is en niets durft te doen etc. Ik heb natuurlijk niets over mijn gevoelens voor hem vertelt, aangezien ik dat echt erg zou vinden. Waarom? Wel... - Sorry als dit "ego" overkomt, dat is absoluut niet de bedoeling - ik ben wel wat mooier dan haar (zij is eigelijk gewoon een niet zo'n mooi meisje) en ik ben beter met hem bevriend. Ik wist op voorhand dat Lieze zo goed als geen kans zou maken.
    Lieze heeft in onze klas twee goede vriendinnen. Met één van deze vriendinnen fiets ik samen mee naar school omdat ze in mijn buurt woont. Ik was met haar aan het praten en ondervroeg haar een beetje over Lieze en Max. Ze zei dat ze van niets wist en dat verbaasde me wel, zij was namelijk één van haar beste vriendinnen. Het komt er dus op neer dat zij mij blijkbaar beter vertrouwt - ondanks ik haar niet zo goed ken - en dat ik het hierdoor dus verklapt heb aan haar vriendin wat ze voor Max voelt.
    Op school gingen Max en Lieze iets halen in een klaslokaal. Ik en haar vriendin dus zovan die kijk-ze-gaan-samen-weg-blikken naar elkaar aan het werpen. Blijkbaar had een deel van de rest van de klas onze blikken ook gezien. Na wat uithoren zijn zij ook te weten gekomen dat Lieze iets voor Max voelt. De jongens hebben dat natuurlijk onmiddellijk aan Max verteld wanneer Lieze weg was gegaan. Ze waren hem nogal aan het uitlachen omdat Lieze niet zo'n mooi meisje is enzo. Ook Max zei dat hij haar absoluut niet wilt.
    Ik heb na aandringen van mijn vriendinnen verteld aan Lieze dat ik ook wat voor hem voel. Ik heb wel gezegd dat zij hem mag hebben - gedeeltelijk omdat ik er zeker van was dat Max haar toch niet wilt -. Ik moest dus voor haar gaan polsen bij hem. Ik heb dan maar tegen haar gezegd dat hij geen nood heeft aan een lief en dat hij haar liever als vriendin heeft dan als lief. (Zij weet namelijk niet dat Max en ook de rest van de klas haar gevoelens weten.) Nadat ik dat aan haar had verteld zij ze me dat ik maar voor hem moest gaan. Ze klonk wel erg teleurgesteld. Ik heb gezegd dat ik dat niet wilde, maar eigenlijk wil ik echt niets liever. Ik besef steeds meer en meer dat ik écht op hem verliefd ben. Maar ik vind dat zo erg voor Lieze. Dan is dat precies "Aha, Lieze kan hem nie krijgen, dan ga ik er maar voor!".
    Ik zit nu echt in de knoei met mezelf en weet echt niet wat ik moet doen. Ik wil haar niet kwetsen, maar ik wil ook niet mijn gevoelens moeten blijven verbergen.


    Sorry als de tekst wat onduidelijk is, maar ik moest dit verhaal echt aan iemand kwijt. Mijn vriendinnen zeggen namelijk allemaal dat ik voor hem moet gaan, maar zij vinden Lieze niet echt leuk. Ik daarentegen wil haar niet kwijt als vriendin.
    En hierbij komt nog dat als ik toch voor hem zou gaan, hoe moet ik hem dat dan laten merken? Hij weet namelijk nog niets over mijn gevoelens. Ik durf dat niet zomaar aan hem te vertellen en iemand laten polsen bij hem vind ik zo laf. Dus ik weet echt niet hoe ik het dan zou moeten aanpakken.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Oké, ik ga het nu lezen. Dus ik ga je alvast zoveel mogelijk helpen. [:


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Pfff, dat is echt vervelend. Maar ja... -lekker cliché-, volg je hart. Ik zou anders geen idee hebben wat je moet doen.

    [ bericht aangepast op 9 juni 2010 - 22:45 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Oké dan.
    Lieze heeft toch al gezegd dat je hem mag 'hebben' en je voor hem moet gaan?
    Ik zie geen probleem.(krul) Natuuurlijk is het lullig dat jij misschien iets met hem krijgt, maar hé, jezelf opofferen voor iemand terwijl diegene helemaal geen kans heeft, is toch ook niet eerlijk? Inderdaad! Jij moet gewoon alles uit de kast halen om die Max voor je te winnen. En ja, Lieze kan inderdaad jaloers worden. Maar dan heeft zij pech. Er zijn nog een paar miljoen andere jongens in de wereld, en ze is er echt snel genoeg over heen.
    Trouwens; als ze het wel aan jou heeft verteld, maar niet aan haar beste vriendin, misschien probeerde ze je jaloers te maken, of zoiets?Iedergeval; succes!


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Dankje (:
    Nu ben ik er zeker van, ik ga ervoor gaan! Echt dankjewel voor het lezen.


    If we had not a soul, music would have created it.

    No problemo!


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Gewoon der voor gaan, je laat zo'n jongen toch niet schieten voor een meisje dat hem helaas neit kan krijgen? Omgekeerd was dat ook niet gebeurd, dus go for it, girl ;)


    ars moriendi