Ik luister altijd naar muziek als ik geen inspiratie heb. Als je een idee hebt, schrijf er altijd wel iets van neer, al is het gewoon opervlakkig, misschien kan het later nog van pas komen. Ik lees ook soms eens verhalen die ik ooit geschreven heb en nooit ga afmaken. Dat geeft mij altijd de moed om het de volgende keer beter te doen en het geeft me inspiratie. Anders heb ik nog een tip: mijn nicht heeft ergens gelezen dat je op je creatiefst ben vlak nadat je opstaat of vlak voordat je gaat slapen. Daarom schrijf ik het meeste altijd 's avonds en als ik kan 's morgens. Verder luister ik soms eens naar muziek die ik helemaal niet in mijn iTunes heb staan, dat geeft me soms ook inspiratie. Vaak vraag ik ook aan andere mensen of ze geen bands kennen die ze me aanraden. Het helpt ook om te horen welke ideeën andere mensen hebben of wat ze van mijn idee vinden. Ik vraag hun vaak wat zij met het verhaal zouden doen en zo bouw ik verder op. Maar als het écht niet lukt, is het het beste dat je het even laat. Het pushen moet je zeker niet doen, want je bent dan niet tevreden met het resultaat en zo.
Oh, I may be on the side of the angels... but don't think for one second that I am one of them.