vampirisch schreef: Dat was vroeger wel zo. (:
But.. Dan moet Belgenland wel een provincie zijn omdat ze Belgisch spreken :'D
Belgisch bestaat niet eens! Grmbbl. En denken jullie nou echt dat wij maar één accent hebben? Nog nooit in West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen, Antwerpen én Limburg geweest? Dan zul je wel anders piepen hoor ._.
Ik bedoel dit niet kwaad ofzo, maar Belgisch bestaat niet. Wij hebben gewoon een ander accent en andere dialecten. :')
KIKITHATx schreef:
Even te informatie voor al die mensen die klagen over het feit dat ze ¨geen frans kunnen en willen spreken, België is eigenlijk een viertalig land, Duits/Frans/Nederlands/Engels, geen tweetalig land. Brussel is tweetalig, De rest van België is (zou moeten) viertalig (zijn)
En nu even reageren op dit tropic: Neen, ik wil dat België blijft zoals het is.
Ok onze regering is naar de kl*ten, en onze koning trekt op niet veel meer, onze kroonprins is een stijve hark en die zijn broer , de prins is het zwarte schaap van de familie; Toch ben ik blij met ons land. Want zo een klein landje als het onze , en toch zoveel verschillende nationaliteiten en zoveel verschillende -erkende- talen. Wij, Belgen, mogen trots erop zijn; En zelf ik wil niet naar Nederland, niets tegen Nederlanders eh. Want hier op Q zijn jullie nog cava.
Ik ben trots om een Belg te zijn, te trots om mijn land op te geven snapje. Het zou net hetzelfde zijn als ik nu ga vragen aan Nederlanders of Duitsers om hun land toe te voegen aan België.
België is toch helemaal geen 4talig land? Een drietalig land en er is maar één gebied waar ze meerdere talen als moedertaal (moeten) hebben: Brussel
1 Vlaanderen: Nederlands
2 Wallonië: Frans
3 Duitstaliggebied: Duits
En dan heb je Brussel, dat is tweetalig. Maar Vlaanderen, Wallonië en dat gebied waar ze Duits spreken is in principe maar 1 talig.
Lucylot schreef:
Nee. Dat is al eerder geprobeerd (congres van Wenen, 1815) en dat mislukte gigantisch. De Belgen zijn een apart volk. Ze spreken daar al drie talen (Vlaams, Frans, Duits) en dan zouden wij er nog eens een (twee) (Nederlands (Fries)) aan toe gaan voegen. Geen goed idee.
crunch schreef: belgen spreken toch gewoon nederlands met een belgs accent?
Eindelijk een Nederlander die het begrijpt!
Wij spreken gewoon Nederlands met een Antwerps/Limburgs/Oost-Vlaams/West-Vlaams/Leuvens (hangt er vanaf waar je woont) accent.
Siren schreef: Nee, want Belgie is het middelpunt van Europa, hier komen de vertegenwoordigers van landen samen voor vergaderingen. Ik zou niet echt willen dat Nederland dat zou worden, want dan heeft Belgie zelf niets meer.
Virtus schreef:
(...)Belgisch bestaat niet eens! Grmbbl. En denken jullie nou echt dat wij maar één accent hebben? Nog nooit in West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen, Antwerpen én Limburg geweest? Dan zul je wel anders piepen hoor ._.
Ik bedoel dit niet kwaad ofzo, maar Belgisch bestaat niet. Wij hebben gewoon een ander accent en andere dialecten. :')
Ik erger mij er ook aan, hahaha x'd
Alsof zij geen dialecten spreken ofzo. ;p