Anoukje.
Rustig meisje, oke? Om dit soort dingen hoef je niet te huilen. Het is ook oneerlijk dat wij juist op deze leeftijd zoveel moeten doen. Het is ook oneerlijk dat jij, en ook ik, personen zijn die ontzettend goed zijn in uitstellen-tot-het-laatste-moment. Ik snap het gevoel. 'Ik wil niet meer! Ik heb al veel te veel gedaan!' Je wilt gewoon rust na je al een lange tijd te hebben ingespannen. Dat is logisch. Daarom zeg ik je nu; ga dan ontspannen! Ga gewoon even lekker in de tuin zitten, met een groot glas cola en een zak chips. Doe die zonnebril op. Even niets doen. Je moet ff bijkomen.
Ik vind het zelf ook heel moeilijk. Ik heb echt een gruwelijke hekel aan toetsweken, en al helemaal als het gaat om herkansingen. Op die momenten denk ik altijd; Ik moet er even doorheen, en daarna kan ik lekker nietsdoen. Maar dan is er dat weekend na de toetsweek om even te relaxen, en dan moet je daarna gelijk weer aan de slag.. eigenlijk heb ik persoonlijk dan niet genoeg gerelaxt. Dus ik zeg je; ga gewoon relaxen. Heb er ook gewoon schijt aan. Het komt wel goed, right? En als je wilt, kun je nog altijd gaan relaxen met je duitse boek op schoot. Dan lees je het een beetje door. Niet te veel inspanning, gewoon doorlezen. Alle kleine beetjes helpen!
Life is hard and then we die