• School moet een uur later beginnen

    Nu komen veel leerlingen slaap tekort doordat ze zo vroeg op school moeten zijn. Dat zegt kinderarts Rob Bakker, die promoveert op moeheidsklachten bij kinderen. Bakker analyseerde 90 kinderen van 8 tot 18 jaar met aanhoudende klachten van moeheid. Volgens hem wordt de moeheid niet veroorzaakt door te laat naar bed gaan, maar echt door het vroege opstaan voor school.

    Bakker heeft verder ontdekt dat sporten in verenigingsverband chronische moeheid zou kunnen voorkomen.

    wat vinden jullie? (nerd)


    I love Marshawk

    Die Bakker heeft gelijk.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Serieus NIET. Oke, ik moet er om half 7 uit schijt? Ik doe het al 3 jaar dus dat wend echt wel. En als de school eer uur later begint duurt het ook een uur langer dus ben ik pas om half 6 thuis op maandag en dan heb ik dus echt helemaal geen zin/tijd meer om hw te maken en tijd voor vrienden. Fuck die dokter.


    when words fail, music speaks.

    Een uur later naar school betekent dus dat het 8e uur -bij mij, althans- niet half 4 is maar kwart over 4, en dat ik dus oftewel ook tot 5 uur op school kan zitten? Nou, liever niet.

    Als ik 's ochtends eenmaal wakker ben gaat het wel, dus ik heb niets te klagen.


    Mysli zdes' uzhe ne vazhny

    Als het boven de half 10 is vind k het goed boeit me niet hoelang k dan op school moet blijven

    Ewigkeit schreef:
    Een uur later beginnen en een uur vroeger stoppen, dat zou perfect zijn (:

    Goed idee <3
    Ik ben zelf ook altijd moe, met name 's ochtends (baby)


    .

    Maar dan is school ook een uur later uit.
    en ik heb al heel deze week slaap tekort.


    Smiling but close to tears.

    Goed idee alleen dan moeten ze de eind tijden wel gelijk houden en niet een uur later ! xD


    hoi je bent lekker x anoniem

    Heel graag, ik val altijd in slaap onder de lessen, ik sta om kwart over 7 op, en ga om freaking half 10 slapen!


    You move me ......... Kurt

    hm niet echt nodig ik heb zo veel les uit val. en er zitten een hoop tussen uren in mijn rooster. en ik zit twee dagen tot hals vijf maar dan heb ik wel de eerste twee uuur vrij. een dag bestaat bij ons uit tien lesuren van 40 uur per stuk. XD je moet m`n rooster eens bekijken niet normaal meer. vrijdag is wel chill de ene week moet ik om kwart voor elf beginnen en de anderen week pas om kwart voor een en dan ben ik om 5 over 2 uit. XD hoe chill is dat?

    maar soms wil ik wel wat vroeger stoppen met de les, het is de laaste twee uur altijd chaotisch, echt de gummen vliegen door het lokaal heen. de jongens in onze klas zijn net eerste klassers. En toch zitten z ein het vierder leerjaar, naja ze sporen ook niet helemaal. maar goed een uur later beginnen betekent een uur later uit. no way dus, dan heb ik helemaal geen tijd meer om verhalen te schrijven en op quizlet te zitten.


    AlphaRaven

    Tranquillity schreef:
    Mij geen probleem. Dat zou perfect zijn :'D


    I'm not a complete idiot, some parts are missing.

    nou, dat mag misschien wel 'leuk en aardig' overkomen. maar dat betekend ook dat de scholen 1 uur langer door gaan xd

    Treasures schreef:
    Helamaal mee eens. School begint om half 9 en ik moet om half 8 de deur al uit.. :'| Wat betekend dat ik elke dat om precies 6:30 mijn wekkertje hoor gaan. Erg deprimerend.. :']


    dat heb ik ook, echt wel deprimerend.


    the plastic made dreams

    Nee,, want dan ben je ook later uit. En kan je daarna niet meer naar de stad ofzoo,,


    Sometimes in my tears I drown, but I never let it get me down.

    Ik vind net dat het nog ietsje vroeger MAG (niet MOET), dan zijn we wat vroeger thuis. :Y)
    Nu ben ik pas tegen 15 na 4 thuis, en als binnenkort een 8e lesuur heb, pas tegen 15 na 5. :/


    007

    Nee, liever niet; want dan moet ik langer op school blijven.
    Het is prima als het laatste uur gewoon zou blijft zoals het is.
    (krul)


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room