• Dat je eerst moet gaan testen voor werk en wanneer je er aankomt hij je terug naar huis stuurt met de woorden; 'Kom maar terug wanneer je haar serieus is, ik kan je zo niet aannemen en al zeker niet onder de mensen laten komen.' -gewoon wegens het haarkleur- & ik ben dan koppig om niet meer terug te gaan en dat hij het in zijn gat kan steken.
    Maar volgens mij heeft die daar echt geen recht voor omdat te zeggen -zeggen mijn ouders dan weer- Omdat het een soort van discriminatie is (?) en je dan ook even goed tegen iemand met een ander huidskleur kan zeggen dat hij er niet mag komen werken omdat hij een andere huidskleur heeft.

    de lompaard


    Change, the only good thing in this world.

    In principe mag 't wel, want elk bedrijf heeft zo zijn standaard type. Bij de één mag je geen piercings, maar bij de ander weer wel. Het is echt ontzettend krom, maar helaas is er niks aan te doen. (:


    I don't need to explain myself, I know I'm right.

    en toch is het zo, je word van alle kanten aangekeken, ik word niet overal aangenomen omdat mensen tattoo's onacceptabel vinden

    Dat mag hij volgens mij inderdaad niet zeggen -_-' want dan kun je net zo goed geen mensen met andere huidskleur aannemen.. en je kan het inderdaad zien als een vorm van discriminatie -vind ik-
    Maar het is gewoon dom want net alsof mensen die jou haarkleur hebben niet goed kunnen werken of weet ik het -_-'


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Dat is een behoorlijk grove manier om iets te zeggen, maar voor bepaalde beroepen moet je er nu eenmaal 'fatsoenlijk' uitzien =='


    No growth of the heart is ever a waste

    liquore schreef:
    en toch is het zo, je word van alle kanten aangekeken, ik word niet overal aangenomen omdat mensen tattoo's onacceptabel vinden

    Als hij de mijne had gezien had hij nog een reden te meer. Maar ik vind het gewoon erg hoe hard de mensen op het uiterlijk afgaan & hun eerste indruk daarop vast houden o.o

    [ bericht aangepast op 20 maart 2010 - 19:54 ]

    JoJudicious schreef:
    In principe mag 't wel, want elk bedrijf heeft zo zijn standaard type. Bij de één mag je geen piercings, maar bij de ander weer wel. Het is echt ontzettend krom, maar helaas is er niks aan te doen. (:


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Wat voor een haarkleur heb je, en wat voor werk?
    Want in bepaalde beroepen, die veel met mensen in contact komen is het belangrijk om er netjes uit te zien. Bijvoorbeeld mensen met 'Enge' piercings, kunnen geen advocaat worden omdat ze een verkeerde uitstraling hebben.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Ascendancy schreef:
    Wat voor een haarkleur heb je, en wat voor werk?
    Want in bepaalde beroepen, die veel met mensen in contact komen is het belangrijk om er netjes uit te zien. Bijvoorbeeld mensen met 'Enge' piercings, kunnen geen advocaat worden omdat ze een verkeerde uitstraling hebben.

    Het was ergens in een privé sauna. Ik moest de was doen & handdoeken opvouwen -dus ik kwam sowieso al niet onder mensen-

    Mag ik weten wat voor kleur haar je dan hebt? Want bijvoorbeeld bij de meeste banen mag je geen piercings in je gezicht, of tattoo's die te zien zijn. Tja, zo zijn de regels. Hij brengt het alleen wel hard.


    "Let them eat cake!"

    Mythical schreef:
    Mag ik weten wat voor kleur haar je dan hebt? Want bijvoorbeeld bij de meeste banen mag je geen piercings in je gezicht, of tattoo's die te zien zijn. Tja, zo zijn de regels. Hij brengt het alleen wel hard.

    Ik ben nu blond, maar er zijn sommige stukken paars. En ik had ze deze ochtend allemaal weggestoken waardoor je dus niets van paars zag buiten dat je met je gezicht half in mijn haar ging hangen Oo

    Mythical schreef:
    Mag ik weten wat voor kleur haar je dan hebt? Want bijvoorbeeld bij de meeste banen mag je geen piercings in je gezicht, of tattoo's die te zien zijn. Tja, zo zijn de regels. Hij brengt het alleen wel hard.

    Het is witblond met paars, dacht ik.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Omg, dat vind ik dom van die kerol. ;o


    Tanya is de beste.

    Het is eigenlijk hetzelfde als piercings en tatoeages. Als je regenbogenkaspel hebt -om het zo maar ff te noemen,- zullen ze je waarschijnlijk niet zo snel aannemen omdat het mensen afschrikt. -oudere denk ik dan. bv oma's & opa's,- En dat willen de meeste bedrijven niet.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    SnowEyes schreef:
    Het is eigenlijk hetzelfde als piercings en tatoeages. Als je regenbogenkaspel hebt -om het zo maar ff te noemen,- zullen ze je waarschijnlijk niet zo snel aannemen omdat het mensen afschrikt. -oudere denk ik dan. bv oma's & opa's,- En dat willen de meeste bedrijven niet.

    Maar ik heb ook geen regenboog kapsel xd