• Ik moet op school voor Zedenleer een soort werkstuk maken over orgaandonatie. Maar dat heeft mij eigenlijk heel hard aan het denken gezet. Of ik het ooit zelf toe zal laten om ja te zegen bij een familielid dat gestorven is, of dat ik het later als ik dood ben ook zal willen dat iets uit mijn lichaam word gehaald.
    En nu begon ik me af te vragen wat jullie er van vinden en/of jullie het zelf zullen toe laten bij jezelf of een familielid?

    Ik twijfel nog of ik donor wil zijn.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Als ik er een leven mee kan redden, zou ik het doen.


    I rather make mistakes than do nothing. I rather mess up than miss out completely.

    Alleen als ik hersendood ben,en echt nooit of nooit nog een kans heb om 'normaal' te leven. En bij een familielid alleen als die dat ook zou willen.

    Ik wil geen orgaandonor worden. Of ik nu levend ben of dood..


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Ik weet niet of ik donor wil zijn/worden. Het klinkt misschien egoïstisch, maar ik wil graag 'heel' dood gaan, en dood zijn.

    [ bericht aangepast op 8 maart 2010 - 19:46 ]


    Protège moi de mes désirs.

    Ik word geen donor. Niet als ik dood ben, ook niet als ik levend ben. Voor een dierbaar familielid of een hele dierbare vriend of vriendin zou ik het ook doen. Maar anders no way.


    I'd rather go naked than wear fur.

    Ik zal orgaandonor worden, daar ben ik zeker van.
    Mijn moeder zat in die business en ik merkte al snel dat er veel te weinig donors zijn, dus ik wil het graag doen.
    Ik bedoel, wat heb ik eraan als ik dood ben? Ik geloof toch niet in de hemel of wat dan ook, dus ik ben niet bang om later na mijn dood zonder hart in de hemel (of hel natuurlijk(krul)) te zijn.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    ik wil wel donor worden, je kan er mensen meer redden en je hebt er toch niks meer aan als je dood bent.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Dat wil ik al sinds m'n 10e ofzo.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Aan de ene kant denk ik van wel, omdat andere mensen er beter van worden en je dan toch al dood bent.
    Aan de andere kant wil ik dat mijn lichaam gewoon in tact wordt gehouden.
    Ik weet het dus nog niet.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Daar ben ik nog niet helemaal over uit. Ik zou wel bepaalde organen eerder laten doneren dan andere organen - bijv. de huid. Het is wel een heel 'mooi gebaar', maar het is ook wel een groot gebaar, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik zou wel eerder aan familie doneren dan aan vreemde mensen, omdat die mensen toch dichter bij me staan.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik wil wel donor worden. Ze mogen als ik dood ben al mijn organen die ze kúnnen gebruiken hebben. Ik heb er toch niks meer aan als ik dood ben. En daarbij red je nog levens ook!

    [ bericht aangepast op 8 maart 2010 - 20:00 ]


    .

    Als ik dood ga laat ik al mijn organen doneren. Ik vind het sneu voor al die mensen die wachten op een orgaan en tijdens het wachten overlijden en zo. Ik laat serieus AL mijn organen doneren. (Behalve mijn darmen want daar heb ik zelf problemen mee..)

    Ik wil mijn organen wel laten doneren, op een uitzondering na. Zo wil ik bijv. mijn huid en hoornvliezen etc. niet laten doneren, omdat ik dat mijn nabestaanden later niet wil aandoen.
    Voor mijn familieleden en naasten zou ik mijn organen wel willen doneren, als ik daarmee hun leven kan redden of verbeteren is dat toch een heel mooi gebaar?


    La credenza è una medicina contro il timore

    Als ik dood ben mogen ze eruit halen wat erin zit. Maakt me echt niks uit.


    No growth of the heart is ever a waste