• De stelling van vandaag luidt:
    Het is onrespectvol om de leraar met "jij" aan te spreken, en bij de voornaam te noemen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Sommige leraren verdienen geen respect.. Serieus, soms heb ik het gevoel dat er leraren bij ons op school lopen die gewoon anti-jeugd zijn xD...

    iig, ik vind dat het er aan ligt, sommige leraren verdienen respect en daar zeg ik u tegen. Er is een lerares waartegen ik je zeg, maar dat is omdat dat mag van die lerares. - ze mag mij wel, terwijl ik haar voor lul heb gezet.. Ik snap dat niet xD-


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Ik heb het zo aangeleerd, en ik vind het gewoon ongepast om jij tegen een leraar te zeggen. Vooral tegen mijn natuurkunde leraar..


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    UNCOMMON schreef:
    Nee. Dat doen ze toch ook bij mij?

    Toothless schreef:
    Eens, Maar soms zeg ik wel eens je of jij.
    Maar nog nooit de voornaam genoemd


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    nee hoor(A)
    wij hebben op school voornamelijk leraren in de 20 begin 30


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    UNCOMMON schreef:
    Nee. Dat doen ze toch ook bij mij?

    dat ligt eraan welke leraar..
    want er zijn/waren verschillende leraren bij mij op school waarbij ik gewoon jij/je zei, of met de voornaam aansprak, omdat ze het zelf wouden of omdat ik ze buiten school kende


    Never forget the things that make you smile

    Het is inderdaad ongepast, maar ik ken leraren die het liever hebben dat ik ze met je en jij aanspreek (of met hun voornaam). Dan zal ik dat ook doen, als ze dat willen. :]


    And he's the only person who ever left me breathless.

    tjaa mijn leerkracht gedragwetenschappen noemt me soms "LientjeAppelsientje" En dan mag ik haar niet met je aanspreken? xD

    RescueMe schreef:
    Sommige leraren verdienen geen respect.. Serieus, soms heb ik het gevoel dat er leraren bij ons op school lopen die gewoon anti-jeugd zijn xD...

    iig, ik vind dat het er aan ligt, sommige leraren verdienen respect en daar zeg ik u tegen. Er is een lerares waartegen ik je zeg, maar dat is omdat dat mag van die lerares. - ze mag mij wel, terwijl ik haar voor lul heb gezet.. Ik snap dat niet xD-

    Bij ons op school noemen wij de leraren bij de voornaam, en zeggen we ook 'jij'.. En ik kan je zeggen, de band tussen leerlingen en leraren is echt véééél relaxter dan op 'normale' scholen. Er is júist respect, omdat het er ook wederzijds is.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    ligt eraan welke leraar/lerares het is. bij sommige mag je wel jij zeggen, en anderen maken daar weer een heel probleem van. mijn ak leraar bijv. die wilt echt persee dat we hem met 'u' aanspreken.terwijl anderen het juist fijn vinden dat ik 'jij' zeg, dan voelen ze zich niet zo oud, zeggen ze dan xd.


    -

    Sutherland schreef:
    Het is niet onrespectvol, het is gewoon ongepast.


    I need you like a heart needs a beat

    UNCOMMON schreef:
    Nee. Dat doen ze toch ook bij mij?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Bij ons sprak iemand van m'n klas laatst de directrice aan met: eje gij, in een zwaar dialect, best hilarisch haha maar ze kan ermee lachen en onze omgang tussen leerkracht en leerking is vrij los dusja.