• Misschien klinkt dit echt ontzettend dom, maar neem me het alsjeblieft niet kwalijk want ik weet het echt niet.

    Zit er een verschil tussen Protestantisme,Rooms-Katholiek en het Christendom? En zo ja, wat zijn die verschillen dan?


    Remember my name, you'll be screaming it later <3

    Er zit een verschil, ik weet alleen maar dat Katholiek heel veel met beelden en Maria is.


    Je bent zowel de weg als degene die hem bewandelt.

    Er is een verschil, maar vraag me niet welk :'D


    Never run out of reasons to smile...

    Ik dacht dat Katholiek meer Maria gericht is dan Protestants. En de kerken zijn heel verschillend. De Protestantse kerken zijn veel soberder dan de Katholieke.


    I am an idiot, I move.

    Er is een verschil maar ik heb geen idee welke : D


    Wrinkled linen and half tinted sunnies.

    Vallen protestanten en katholieken niet onder 't Christendom?

    Verschillen:
    - Katholieken hebben een paus als hoofd van de kerk, voor protestanten is dat Jezus Christus
    - Bij de katholieken speelt Maria een grote rol
    - "De rooms – katholieke kerk is een eenheidskerk, een grote wereldkerk. De protestantse kerken zijn een verdeelde kerk: er zijn tientallen kerken. Elke plaatselijke kerk is in principe zelfstandig."

    Oja, en wat Silvester zegt: De protestantse kerken zijn soberder ingericht dan de katholieke.

    [ bericht aangepast op 22 feb 2010 - 17:11 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Christendom is de verzamelnaam van Orthodox (Russisch & Grieks), Rooms-Katholiek & Protestants.

    Protestanten geloven dacht ik NIET in Heiligen, keren zich meer tegen de Paus.

    Katholieken geloven beide dingen wel.
    Verder ook wat Pantoufle zegt (:

    Verder ken ik alleen de verschillen tussen Orthodox & Katholiek (:


    You’re Columbus, a love pioneer who presents a new land to me

    protestentisme en rooms-katholiek zijn stromingen binnen het christendom
    -eerst was er Romms-Katholiek, met enorm veel beelden, versoerde kerken enz. maat toe vond Maatren Luther dat dat niet meer kon (en ook omdat die kerk corrupt xas) Later is dat tot een aparte stroming uitgegroeid waarin de bijbel voor het eesrt in dev olkstaal was( later heefd de andere kerk dat dan toch ook overgenomen) En bij de protestanten is het hoofd de Koningin v. Engeland en bij De katholieken nog altijd de paus.Verder zijn de protestanten hun kerken minder versierd. De protestanten hebben dominees en de katholieken riesters, bischoppen, enz...


    Allemaal in mijn Cursus geschiedenis dit jaar :D

    CreepyMind schreef:
    protestantisme en rooms-katholiek zijn stromingen binnen het christendom
    -eerst was er Rooms-Katholiek, met enorm veel beelden, versierde kerken enz. maat toe vond Maarten Luther dat dat niet meer kon (en ook omdat die kerk corrupt was) Later is dat tot een aparte stroming uitgegroeid waarin de bijbel voor het eesrt in de volkstaal was( later heefd de andere kerk dat dan toch ook overgenomen) En bij de protestanten is het hoofd de Koningin v. Engeland en bij De katholieken nog altijd de paus.Verder zijn de protestanten hun kerken minder versierd. De protestanten hebben dominees en de katholieken hebben priesters, bischoppen, enz...


    Allemaal in mijn Cursus geschiedenis dit jaar :D



    srr, veel typfouten daarnet :D

    [ bericht aangepast op 22 feb 2010 - 18:12 ]