• Ja daar ga ik en beschouwing over schrijven voor Nederlands en nu vraag ik me af hoe jullie daarover denken, omdat ik dat toch wel en beetje erin wil verwerken. Dus..

    Voor of Tegen? En waarom.

    Thanx.<3


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Volgens mij was hier ook al een stelling over.
    Kijk daar eens misschien staat daar veel info die je zoekt ;)


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Voor, maar ligt er wel aan wat diegene gedaan heeft.


    I live for the applause, you will die for it.

    Tegen, mensen die verschikkelijke dingen hebben gedaan moeten de rest van hun leven ook leiden, vind ik. met de doodstraf zijn ze er te makkelijk van af.
    soieso krijg je dan nooit het misverstand dat er later wordt gezegt dat hij / zij tóch onschuldig was.

    Tegen, omdat een mens kan veranderen.


    your eyes are like stars in the night.

    Voor. Niet als straf voor het crimineel, maar als bescherming voor de maatschappij. Iedereen is er beter door, 1 spuitje; de achtergeblevenen hebben hun wraak en er is weer een zot de wereld uit. Ik vind wel dat het alleen mag toegepast worden met absolute zekerheid.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Meningloos=]


    We can only learn to love by loving.

    Prevail schreef:
    Meningloos=]

    0-0 Ik hoop toch niet dat je meningloos bent, je bent waarschijnlijk neutraal. :Y)


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    tegen

    voor je hele leven in de gevangenis zitten is een ergere straf dan doodgaan.

    en wat als er een onschuldige de doodstraf krijgt?


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Tja, het is erg moeilijk. Het ligt natuurlijk geheel aan de situatie. Ik vind niet dat een mens kan veranderen, maar dat is geheel mijn eigen mening.

    Poseidon schreef:
    Tegen, omdat een mens kan veranderen.


    Smiling but close to tears.

    Voor, omdat ik zelf helemaal zou gaan freaken als ik wist dat ik nog maar een maand, een dag, een uur... te leven zou hebben. Een mooie straf dus. En omdat als ze dood zijn, die mensen nooit nog een gevaar zouden kunnen vormen voor de maatschappij, maar als ze zouden worden opgesloten zouden ze (met de Belgische justitie) ooit nog de kans kunnen hebben vrij te komen. En ik geloof er niet in dat een mens kan veranderen.

    Maar ik mijn vriendje zegt tegen, dat ze die mensen gewoon nooit meer zouden mogen vrijlaten, voor altijd in een cel, omdat er volgens hem niet zo erg is om de rest van je leven tussen 4 muren te slijten, wetende dat er daarbuiten nog iets veel beters is.


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Tegen. Stop ze maar levenslang in de cel. (:


    None but ourselves can free our minds.

    Tegen. Je martelt een persoon meer als je hem of haar levenslang laat zitten. En je zou toch niet hetzelfde doen wat de misdader ook heeft gedaan? Dan ben je net zo erg.


    "Let them eat cake!"

    Sid schreef:
    Voor, omdat ik zelf helemaal zou gaan freaken als ik wist dat ik nog maar een maand, een dag, een uur... te leven zou hebben. Een mooie straf dus. En omdat als ze dood zijn, die mensen nooit nog een gevaar zouden kunnen vormen voor de maatschappij, maar als ze zouden worden opgesloten zouden ze (met de Belgische justitie) ooit nog de kans kunnen hebben vrij te komen. En ik geloof er niet in dat een mens kan veranderen.

    Maar ik mijn vriendje zegt tegen, dat ze die mensen gewoon nooit meer zouden mogen vrijlaten, voor altijd in een cel, omdat er volgens hem niet zo erg is om de rest van je leven tussen 4 muren te slijten, wetende dat er daarbuiten nog iets veel beters is.


    Wat jammer dat je niet gelooft dat een mens kan veranderen. Misschien moet je eerst nadenken waarom zo'n persoon iets doet?


    "Let them eat cake!"

    Poseidon schreef:
    Tegen, omdat een mens kan veranderen.


    http://ciinderella-.tumblr.com/