• Haai.

    Ik vroeg mij zo af wat jullie zouden doen als iemand van je beste vrienden/vriendinnen zelfmoord wil plegen.


    I found myself in Wonderland.

    Ik zou zo op hem/haar inpraten dat hij/zij het niet wil doen..
    En als ze het wel zou doen, zou ik zelf doodgaan van verdriet fzo..


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Tegenhouden en het aan die ouders vertellen.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Bedankt (flower)


    I found myself in Wonderland.

    Mijn bestie wou ooit eens een einde maken aan haar leven en ik heb haar het volgende gezegd;
    'Als jij je van kant wil maken, doe dat dan maar. Maar besef wel goed dat je iedereen -inclusief mij- hier ontzettend veel pijn en verdriet mee doet. Besef goed dat je ouders, je vrienden en al je andere familie geen normaal leven meer kunnen leiden. Als jij dit echt wil, dan doe je het maar. Maar je weet niet hoeveel verdriet je ons ermee doet.'
    Ze heeft het niet gedaan. En weet je: de meeste mensen die zelfmoord willen plegen zeggen daar niets over. Als ze er wel iets over zeggen is dat een soort 'kreet om hulp' en willen ze gewoon dat ze iemand hebben waarop ze kunnen bouwen, vertrouwen. Anders had die het gedaan zonder dat er iemand iets van wist.

    Conspiracy schreef:
    Mijn bestie wou ooit eens een einde maken aan haar leven en ik heb haar het volgende gezegd;
    'Als jij je van kant wil maken, doe dat dan maar. Maar besef wel goed dat je iedereen -inclusief mij- hier ontzettend veel pijn en verdriet mee doet. Besef goed dat je ouders, je vrienden en al je andere familie geen normaal leven meer kunnen leiden. Als jij dit echt wil, dan doe je het maar. Maar je weet niet hoeveel verdriet je ons ermee doet.'
    Ze heeft het niet gedaan. En weet je: de meeste mensen die zelfmoord willen plegen zeggen daar niets over. Als ze er wel iets over zeggen is dat een soort 'kreet om hulp' en willen ze gewoon dat ze iemand hebben waarop ze kunnen bouwen, vertrouwen. Anders had die het gedaan zonder dat er iemand iets van wist.


    Oki, bedankt voor de raad <3
    Het is gewoon dat een goede vriend van mij zelfmoord wil plegen en ik kan maar niet tot hem doordringen, ik heb al vannalles geprobeerd maar het lukt niet zo goed


    I found myself in Wonderland.

    Decoy schreef:
    Tegenhouden en het aan die ouders vertellen.


    None but ourselves can free our minds.

    Met haar praten en zeggen dat ze hulp moet gaan zoeken.


    Wrinkled linen and half tinted sunnies.

    Dat wilde een hele goede vriendin van mij ook al eens. Ik heb uren op haar ingepraat, samen met mijn andere vriendinnen. We hebben haar gesteund en gezegd dat ze altijd naar ons toe kon komen. Nu heeft ze die ideeën gelukkig uit haar hoofd, maar het is nog steeds niet veel beter geworden.


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    Ik heb het al meegemaakt dat een van mijn beste vrienden zelfmoord heeft gepleegt...

    Niemand wist er wat vanaf hij is gewoon op een avond naar het station gegaan en tegen de trein aan gesprongen! :/

    [ bericht aangepast op 7 feb 2010 - 15:14 ]


    dream, dare, fly!

    Sweetheart, je besteft toch dat ik nu wil weten wie?
    Maar anyways, ik zou hem zeggen dat de wereld zo veel anders zonder hem zou zijn. Dat als hij vertrekt, hij een deeltje van jou, van zijn ouders, van zijn vrienden, van zijn famile, ... meeneemt. Zeg dat hij niet mag opgeven voor diegene die het goed met hem bedoelen.
    Als dat niet lukt, zou ik het echt tegen zijn ouders gaan zeggen of iemand anders die kan helpen.


    Oh, I may be on the side of the angels... but don't think for one second that I am one of them.

    Een hele goede vriendin van mij wilde dat ook, het enigste wat je echt kan doen is veel praten. Steun diegene en vraag of hij wil praten over zijn problemen. Laat zien dat je er voor hem bent, dat is het beste wat je kan doen.


    Je bent zowel de weg als degene die hem bewandelt.

    Heel lang op hem/haar inpraten. Degene ervan proberen te overtuigen dat zelfmoord niet de oplossing is. En zowiezo, er zijn zoveel leuke dingen in het leven (oke diegene ziet die leuke dingen op dat moment waarschijnlijk niet, maar ze zijn er wel), zou je die leuke dingen allemaal willen opgeven, willen misschien?
    En weet je hoeveel verdriet je de mensen om je heen ermee doet, als jij je leven opgeeft.
    Je kunt ook hulp voor hem/haar zoeken. Of met de kindertelefoon bellen, dat is gratis en anoniem.

    Dat heb ik ook gedaan, met de kindertelefoon gebeld. Een vriend van me had me toen verteld dat hij nogal veel problemen heeft, en dus ook wel aan zelfmoord gedacht had. Hij heeft van ijzer ook 2 messen gemaakt, daar heeft hij zijn polsen ook eens mee willen doorsnijden (heeft hij uiteindelijk niet gedaan hoor).
    Ik heb dar eerst voor mezelf gehouden, ik was bang dat als ik het iemand vertelde, die het tegen zijn ouders zou vertellen, en dat wilt hij niet. Toen heb ik het uitindelijk aan mn beste vriendinnen, en aan mn ouders verteld. En ik heb met de kindertelefoon gebeld. Dat heeft mij wel geholpen, gewoon om me niet teveel op te fokken.
    Hijzelf zegt dat hij nooit meer over zelfmoord nadenkt, maar ik geloof hem niet. Als er ooit iets gebeurd kan dat de druppel zijn, waardoor hij t wel zou doen. Daarom ben ik ook blij dat ik mensen heb waar ik het mee kan delen, en er een oplossing voor kan vinden.
    Dat kan jij misschien ook doen.

    Succes!! (;

    X.


    Inspiration can hit you any time

    Oke bedankt iedereen (H)


    I found myself in Wonderland.

    Tegen houden..


    If your heart is in your dream no request is too extreme,

    Praten, heel veel praten.


    Life is hard and then we die