• Ik vind dat zo'n onzin sorry hoor. ;x Alsof er nooit een aardbeving is? Like, elke maand gebeurt dat wel in Japan! En over dat geld he : dat gaat de regering verdubbelen en van wiens geld? Juist, ons -ouders- belastinggeld. Waarom dan geld geven als je dat onbewust al doet?
    Ik vind het dikke onzin dus.
    -geen haat reacties over mij-
    EDIT: Ik zeg niet dat de hulp niet goed is, dat is juist goed. Maar waarom niet in bijvoorbeeld Japan? En de aandacht is serieus veel te extreem.
    EDIT2: en dat ge-'stel je voor dat het hier gebeurt' dat doe ik niet want dat kán niet dus daar heb ik schijt aan dus blijf dat niet herhalen.

[ bericht aangepast op 21 jan 2010 - 19:27 ]

when words fail, music speaks.

Serendipity schreef:
    Ze leefden daar toch al vooral in krotten, dus ver achteruit gaan ze nu ook weer niet.
    Ik denk dat deze aardbeving op ten duur juist goed is voor de meeste mensen, ze krijgen nu veel geld om huizen te bouwen en andere landen gaan erop toezien dat het geld naar de burgers gaat en niet alleen naar de president [dat was eerst zo]

Hun familie is dood en hun huizen zijn verwoest, maar het is goed hoor. Het komt allemaaal in orde, geen nood mensen!

(cat)

[ bericht aangepast op 21 jan 2010 - 19:48 ]

All was well.

Deaky8D schreef:
    (...)

OOHH, dus dáárom moeten we ze aan hun lot overlaten, nou laten we de kindjes in afrika ook maar verhongeren in Afrika. KOMOP, ze willen hulp, ze willen ook een toekomst, ze vragen fucking hulp van de VN, Haïti wil echt wel een beter bestaan hoor. En Japan heeft er niet zoveel last van omdat het land gewoon de spullen er voor klaar heeft liggen, de gebouwen zijn ook tegen aardbevingen beschermd. Serieus, daar zit een verschil tussen =_=...

Sorry hoor, maar wist je dat in Congo de hele grond vol steekt met diamanten? Afrika is geen arm land hoor! Als ze nu gewoon eventjes die diamanten uit de grond halen dan zijn ze rijk, en als ze geld krijgen gaan ze er geweren mee kopen.Ook heel slim hoor! Dus waarom zoude wij dan nog geld aan hun geven als ze er toch alleen maar moordwapens mee gaan kopen? (:

Wrinkled linen and half tinted sunnies.

Waarom deze nutteloze discussie?
    Bo heeft haar mening, en ieder ander ook.
    Sjezus, laat iedereen z'n eigen mening hebben ofzo?

Smiling but close to tears.

Mercury schreef:
    (...)

Ik ken jou nieteens.

En daar gaat het fokking niet over. Het gaat over die verschrikkelijke ramp daar.

En ja, hoe meer het in het nieuws komt, hoe meer en hoe vaker mensen er aan blootgesteld worden en dus hoe eerder mensen neigen naar doneren.
    Zo werkt dat nou eenmaal in de televisiewereld, weetjewel.
    Hoe meer het in de media komt hoe meer mensen het gaat irriteren lijkt het mij.

Wie weet was het véél ernstiger dan je had gedacht?

I live for the applause, you will die for it.

Windfall schreef:
    (...)Natuurlijk mag je dat zeggen maar wie gaat er nou over MIJ praten in een topic over HAÏTI ?

Ik

You can run but not hide

Even de discussie samenvatten tot nu toe:
    - Degenen die het met Bo eens zijn, die zeggen dat de media-aandacht rondom de ramp van Haïti een beetje te veel wordt. Na een tijdje snappen we wel dat er iets ergs aan de hand is, we hoeven er niet steeds mee worden geconfronteerd. Als je, je werkelijk aangesproken voelt, dan moet je daar zelf wat mee gaan doen.
    - Degenen die het niet met Bo eens zijn vinden dat de media-aandacht wel goed is. Zij vinden dat het iets goeds is dat er zoveel aandacht aan wordt besteed omdat het een erge ramp is. Door veel aandacht te vragen bij mensen kunnen ze, naar hopen, meer geld inzamelen.

Life is hard and then we die

Natuurlijk is het erg. Vandaar dat het nu gewoon heel actueel is en daaraan veel aandacht wordt besteed. Als jij in zo'n situatie zat, had je echt alle hulp gewild hoor. Dus dat het onzin is vind ik niet. Waarom zou het onzin zijn als er duizenden mensen zijn overleden, en die op straat liggen te rotten tussen de overlevenden? Nou, fijn idee. En dan nog al die gevangenen die zijn ontsnapt en zo alle touwtjes in handen nemen [wat heel negatief is] is niet al wat beter. Bah.

Mysli zdes' uzhe ne vazhny

Deaky8D schreef:
    (...)

OOHH, dus dáárom moeten we ze aan hun lot overlaten, nou laten we de kindjes in Afrika ook maar verhongeren. KOMOP, ze willen hulp, ze willen ook een toekomst, ze vragen fucking hulp van de VN, Haïti wil echt wel een beter bestaan hoor. En Japan heeft er niet zoveel last van omdat het land gewoon de spullen er voor klaar heeft liggen, de gebouwen zijn ook tegen aardbevingen beschermd. Serieus, daar zit een verschil tussen =_=...
    Hebben we het over Afrika? NEE.

[ bericht aangepast op 21 jan 2010 - 19:45 ]

PUKKELxDING schreef:
    Even de discussie samenvatten tot nu toe:
    - Degenen die het met Bo eens zijn, die zeggen dat de media-aandacht rondom de ramp van Haïti een beetje te veel wordt. Na een tijdje snappen we wel dat er iets ergs aan de hand is, we hoeven er niet steeds mee worden geconfronteerd. Als je, je werkelijk aangesproken voelt, dan moet je daar zelf wat mee gaan doen.
    - Degenen die het niet met Bo eens zijn vinden dat de media-aandacht wel goed is. Zij vinden dat het iets goeds is dat er zoveel aandacht aan wordt besteed omdat het een erge ramp is. Door veel aandacht te vragen bij mensen kunnen ze, naar hopen, meer geld inzamelen.

En ik ben het dus met bo eens.

Smiling but close to tears.

Eye schreef:
    (...)

Ik
    Dat is dom.

Windfall schreef:
    (...)Dat is dom.

Net zoals jij.

You can run but not hide

Sealine schreef:
    Ik ben het zo hartstikke heel erg hard met je eens. De regering hier heeft genoeg belastingsgeld, enja, nu begin ik wéér over buitenlanders, maar dat geld geven ze aan de allochtonen hier. Een huis, een uitkering, scholing. Als ze dát nou minder zouden doen, hadden ze miljoenen, en kunnen ze daarvan een deel geven. En niet alle huizen langs gaan van 'geen Haïti geld'. Ik vind het ook vrij kut voor die mensen die daar wonen hoor, maar daar maak ik mij verder ook niet druk om. Ik woon hier, hun daar, en hun hebben pech. Je kent die mensen niet, je zult ze ook nooit gaan kennen en je weet niet of het goed terecht gaat komen. Alsof ik daar mijn geld aan ga verspillen.

Er zijn ook Nederlanders met een uitkering zoals mijn vader. Dat ligt niet alleen aan de allochtonen. Sorry hoor, maar dat is dus een vooroordeel of hoe je het noemen wilt. En dat bedoel ik NIET aanvallend.

Ik vind ook dat je gelijk hebt, met je topic, trouwens.

'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

Windfall schreef:
    (...)Hebben we het over Afrika? NEE.

Het is een voorbeeld, douchebag =_=;

heuj

Sealine schreef:
    Ik ben het zo hartstikke heel erg hard met je eens. De regering hier heeft genoeg belastingsgeld, enja, nu begin ik wéér over buitenlanders, maar dat geld geven ze aan de allochtonen hier. Een huis, een uitkering, scholing. Als ze dát nou minder zouden doen, hadden ze miljoenen, en kunnen ze daarvan een deel geven. En niet alle huizen langs gaan van 'geen Haïti geld'. Ik vind het ook vrij kut voor die mensen die daar wonen hoor, maar daar maak ik mij verder ook niet druk om. Ik woon hier, hun daar, en hun hebben pech. Je kent die mensen niet, je zult ze ook nooit gaan kennen en je weet niet of het goed terecht gaat komen. Alsof ik daar mijn geld aan ga verspillen.

VERSPILLEN? NOEM JIJ DAT VERSPILLEN?
    Mascara is natuurlijk veel belangrijker dan een mensenleven. (cat)

All was well.