• Wie van jullie heeft dat boek gelezen?
    Wat vond je ervan en waarom?

    Dat heb ik eventjes nodig, wánt, ik moet nog een betoog erover schrijven en ik ben compleet inspiratieloos terwijl het 4-6 minuten moet zijn.

    Dit is wat ik al heb:

    Ik raad het boek “Komt een vrouw bij de dokter” zeker aan om te lezen.
    Het is op een verfrissende manier geschreven; er komen veel scheldwoorden in voor en het is op een harde manier geschreven, wat de lezer eerst kan laten schrikken, maar het geeft het verhaal iets speciaals en het laat je nog meer meeleven en in combinatie met het ik-perspectief, waarin het boek is geschreven, kan dat voor huil-momenten zorgen.
    Het boek is gebaseerd op gebeurtenissen uit het leven van de schrijver; Raymond van de Klundert of zoals de meesten hem kennen: Kluun.
    In dit verhaal draait het om Stijn, Carmen en hun vrienden en dochtertje en hoe ze met het leven omgaan als ze erachter komen dat Carmen kanker heeft.
    Carmen wordt gesloopt door de medicijnen die ze krijgt toegediend en heeft vaak moodswings waardoor Stijn niet genoeg liefde meer krijgt thuis en een affaire begint met Roos. Frenk staat altijd klaar voor Stijn en Carmen en hun dochtertje Luna houdt ze bij elkaar.
    Het boek is opgedeeld in drie verschillende delen: Stijn & Carmen, waarin ze te horen krijgen dat Carmen kanker heeft. Stijn & Carmen en Stijn & Roos, waarin het omgaan met de kanker centraal staat en Stijn de affaire met Roos krijgt. En Carmen, waarin Carmen afscheid neemt van de wereld.
    Deze verschillende delen zijn erg handig omdat ze duidelijk aangeven wanneer er een nieuwe periode aanbreekt. Ook staan er boven elk hoofdstuk, citaten uit songteksten, die de sfeer of gevoelens van het komende hoofdstuk weergeven.

    Omdat het verhaal eigenlijk echt gebeurd is, roept het een alledaagse sfeer op: er komen dingen en plekken in voor, die wij ook zouden kunnen meemaken of bezoeken: waardoor het nog hartverscheurender is.

    Commentaar is ook welkom :Y)


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Het boek heb ik niet gelezen
    Maar de film heb ik wel gezien
    ik heb wel een traantje weggepinkt..


    Listen to your heart and your dreams come true ~

    Ik heb het niet gelezen, en het boek niet gezien maar, misschien erbij vertellen dat er pas een film over is uitgekomen?


    I live for the applause, you will die for it.

    Shambhala schreef:
    Ik heb het niet gelezen, en het boek niet gezien maar, misschien erbij vertellen dat er pas een film over is uitgekomen?
    Oh ja, dat moet ik er ook nog instopppen.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Shambhala schreef:
    Ik heb het niet gelezen, en het boek niet gezien maar, misschien erbij vertellen dat er pas een film over is uitgekomen?


    Wrinkled linen and half tinted sunnies.

    Ik heb het boek gelezen.
    Ik vind het boek op een goede manier geschreven.
    Op geen moment word van je verwacht medelijden te hebben. Ik kon me ontzettend goed in de hoofdpersonages plaatsen, en heb op het einde toch even moeten slikken.

    Ik hoop dat je er wat aan hebt?


    Save me with your love tonight.

    Utopia schreef:
    Ik heb het boek gelezen.
    Ik vind het boek op een goede manier geschreven.
    Op geen moment word van je verwacht medelijden te hebben. Ik kon me ontzettend goed in de hoofdpersonages plaatsen, en heb op het einde toch even moeten slikken.

    Ik hoop dat je er wat aan hebt?
    Ja, dankje!


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Ik heb het boek ook gelezen, ik vond het best heftig


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.