• Voor Nederlands moeten wij in een groepje een boek lezen. Daarna moeten we een fragment uitkiezen en dat in een toneeltje naspelen. Maar nu heb ik een probleem. Ik weet niet welk boek, en ik denk nu niet dat de anderen van de groep een boek gaan zoeken, wij moeten lezen. Aangezien er een jongen in het groepje zit, zullen meisjesboeken niet pakken. Dat heeft hij zelf gezegd: 'Ik wil bij jullie groepje, maar dan gaan we geen meisjesboek lezen.'

    Omdat hier toch wel een aantal mensen zitten die veel boeken lezen, roep ik jullie hulp in. Weet jij een goed boek dat zowel voor jongens en meisjes is die voldoet aan de volgende eisen?:

    - Minimum 100 pagina's
    - Eerste druk in 2002 of later
    - 12+ (jeugdboek), dus geen boek voor volwassenen. 15+, 16+,... mag wel. Alleen mag het niet 18+ zijn.

    Laat dan je stem horen en help mij uit de nood! :9~

    [ bericht aangepast op 5 jan 2010 - 18:21 ]


    Only losers can act the way you do

    151209 schreef:
    (...)Vorig trimester moest ik ook een historisch boek moeten lezen. Ik had 'Bewaar altijd een stukje brood' gelezen. Met mijn nieuwjaarsbrief ging het wel goed. Ik had een 3.5 op spreken en een 3.5 op de brief zelf. (nerd)

    Ik ken het boek niet,en het is met je brief inderdaad goed.

    Etoile schreef:
    (...)
    Ik ken het boek niet,en het is met je brief inderdaad goed.
    Dat is echt een prachtig boek. Dat is een waargebeurd verhaal over een joods jongetje in een concentratiekamp die het heeft overleefd.


    Only losers can act the way you do

    Hey, da's toevallig! Ik heb net hetzelfde probleem!
    Maar het is inderdaad niet gemakkelijk om een boek te vinden dat je goed kan naspelen in een toneeltje. Mijn groepsleden en ik hebben er ook nog steeds geen.


    All dressed and nowhere to die.