• Ik heb een probleem.

    Omg, willen jullie weten tot hoelaat ik voor mijn examens zit te leren?
    To minimum 3uur in de nacht, maximum 4uur. En om 7 moet ik opstaan, zelfs vroeger.
    Als ik nu geen goeie punten krijg, (en dit gaat bij God niet over mijn probleem, maar dat komt nog) dan ga ik het uiterst vreemd vinden, aangezien ik deze hele week niets anders gedaan heb dan leren, leren en leren. Ik verwacht wel een buis voor fysica & misschien zelfs Nederlands, want het was ik weet niet hoe moeilijk. Vooral omdat we allemaal moeilijke woorden moesten kennen. Dus gedurende de twee trimesters moest iedereen een opdracht doen, 'Knipselgast'; wat inhoudt dat je dus 3 artikels uit kranten moet kiezen en voor de klas erover vertellen + 6 moeilijke woorden uit de artikels kiezen.
    Die moeilijke woorden moesten op het einde verstuurd worden naar 1 iemand uit de klas, die al die woorden dan verzamelde en naar de hele klas ging doorsturen. Wel, dat meisje die dat moest doen heeft het naar iedereen gestuurd behalve mij.
    Ik was dus de enige die die woorden niet kon leren, omdat ik ze simpelweg niet had. Dus vroeg ik gisteren aan een meisje uit mijn klas of ze het kon doorsturen, want zij had die al. Wat zegt zij? 'Maar dan moet ik mijn computer aanzetten en dat duurt keilang!'
    Kunnen jullie je voorstellen dat ik mijn spraakvermogen even kwijt was? Ik kon wel gaan gillen! ;s
    Wat is dat nu voor een mentaliteit?
    (Da's dus al mijn probleem, he.)
    En het ergste van al is, dat ik dit jaar veranderd ben van school, ik ben dus nieuw dit jaar en ik ben nieuw in die klas. Maar al vanaf het begin hebben zij allemaal iets tegen mij. Werkelijk, ze haten mij allemaal zo hartgrondig, dat ik daar echt stil van word. En ik ben niet de enige nieuwe. Er zijn nog 4 andere in mijn klas die ook nieuw zijn, maar iedereen is dus supergoeie vrienden met hun, maar niemand is dat met mij. Ik heb op die hele school gewoon niemand.
    Maar oke; zo erg zou ik het ook niet vinden als ik nu gewoon neutraal zou zijn voor hun. Maar dat is dus niet. Echt, bijna elke dag hoor ik die mensen constant roddelen over mij. En ze kunnen niet subtiel zijn, daar zijn ze te achterlijk voor, dus hoor ik ook alles wat ze zeggen. Ik bedoel; je roddelt toch niet over iemand die amper een meter van je af zit? o.O
    En dus elke dag; tijdens Spaans, Nederlands, geschiedenis, wiskunde, biologie etc, hoor ik ze altijd roddelen.
    Daarbij komt ook dat ze mij ook durven te slaan. Dat is eens een keer gebeurd en het deed vreselijk veel pijn, maar anyway. Het ergste vind ik ook dat die mensen amper een woord met mij gewisseld hebben; ze hebben me nooit iets gevraagd of nooit iets tegen mij gezegd of ik heb nooit iets tegen ze gezegd waardoor ze zo respectloos tegenover mij staan. Ik weet simpelweg gewoon niet waarom ze dat doen! Ik heb uren zitten denken over een reden, over een klein, miezerig reden waardoor dit allemaal gebeurt, maar ik kan er niet opkomen. Echt niet. Er is gewoon geen reden.
    En het is echt elke dag zo.
    Tijdens wiskunde was iedereen eens een keer zo gaan zitten, dat ik geen plaats had (we hebben tijdens wiskunde een best grote klas) en werd de leerkracht dan boos op mij, omdat ik aan het 'treuzelen' was. Maar die leerkracht heeft zo een groep 'lievelingetjes' en een groep waar ze een hekel aan heeft. En ik ben de enige van die groep, denk ik. En ik mag ook nooit iets vragen en ik begrijp ook gewoon niets van wiskunde dit jaar, want ze wilt nooit iets uitleggen aan mij en haar klassikaal uitleg versta ik niet.
    Ik ga daar gewoon dood. Vorig jaar was ik altijd zo vrolijk en actief en blij, echt altijd, en dit jaar lijkt het net alsof heel het leven gewoon uit mij is weggevloeid. Ik kom doodmoe en chagrijnig thuis, ik zit elke avond te huilen tijdens huiswerk, ik ben zo lichtgeraakt de laatste tijd, dat ik mijn boek van wiskunde wel kan opeten als ik een oefening niet snap en ik zit iedereen constant af te katten in zo'n stemming. En ik haat gewoon elke dag van de week, behalve zaterdag. Zondag haat ik ook, want dat is de dag voor maandag.
    Ik eet bijna niets meer, ik heb gewoon geen eetlust meer. Vroeger at ik zoveel als ik maar wilde, nu eet ik mijn avondeten nooit op, of eet ik een hele dag gewoon niet. En ik voel me ook niet hongerig ofzo, maar wel doodvermoeid.
    En ik wil dolgraag naar een andere school, maar ik zit hier nog maar pas een paar maanden! En mijn mama vindt het dan ook weer geen goed idee om van school te veranderen, maar ik houd het daar echt niet meer uit. Ik zit daar werkelijk de hele dag niets te doen, want ik praat tegen niemand en ik let weliswaar altijd op tijdens de les, maar toch. Het gaat moeilijk als er achter je rug constant geroddeld wordt en je het ook constant hoort.
    Misschien lijkt het alsof ik zeur ofzo, maar ik weet echt niet wat ik moet doen. Mijn mama zegt dat ik die mensen moet slaan, maar zij heeft zo'n sarcastische humor, dat ik daar in zo'n gevallen niets aan heb en mijn zus kan mij ook niet helpen, want die kan zich de situatie niet voorstellen aangezien zij altijd zo populair en geliefd is geweest. Ze zei dat gewoon tegen mij: 'Ik weet niet wat je moet doen.' Da's al, toen werd het hele onderwerp voorgoed afgesloten.
    En toen we op school die knipselgast moesten doen, was ik echt zo wanhopig dat ik wel de mexicaanse griep wilde krijgen, zolang ik daar maar niet voor de klas moest staan. Vorig jaar deed ik dat nog met plezier ook, maar nu durf ik niet eens mijn hand op te steken tijdens de les.
    En natuurlijk zeggen er mensen dat ik voor mezelf moet opkomen en dit moet doen en dat moet doen; maar dat gaat gewoon niet. Ik kan het niet. Ik kan ook niet naar ze toegaan en vragen waarom ze zo doen. Dat zie ik mezelf nog in geen honderd jaar doen. Zelfs de grootste losers vinden het leuk om mij te pesten, dus als mijn niveau nu nog lager is dan dat van hun, dan durf ik het echt niet.

    Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. En ik begrijp ook niet waarom die mensen zo doen. Er moet altijd een reden zijn, maar ik kan er gewoon geen bedenken!
    Ik krijg er echt stilaan genoeg van. ;s
    Ik dacht; misschien zijn er toch mensen die weten wat te doen, iets wat ook effectief is, daarom dat ik het hier post.

    Tips?

    PS; ik ben van school veranderd wegens verhuis, ik kan niet terug ofzo.

    [ bericht aangepast op 11 dec 2009 - 12:31 ]


    Where there is a sea there are pirates...

    Wauw, dat is lang ;o
    Ik ga even lezen ^^


    Never run out of reasons to smile...

    Misschien moet je toch eens een gesprek met hun proberen beginnen, misschien merken ze dan dat je wél leuk bent en krijgen ze spijt van hun geroddel etc.


    -

    is er geen andere school in de buurt?
    ik vind het echt erg voor je.
    praat er mischien over met een leerkracht op school die je vertrouwt, een vriendin van je vorige school of je ouders.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    XraindropsXx schreef:
    is er geen andere school in de buurt?
    ik vind het echt erg voor je.
    praat er mischien over met een leerkracht op school die je vertrouwt, een vriendin van je vorige school of je ouders.

    Jawel. Maar mijn moeder vindt het geen goed idee om van school te veranderen nu, want ik zit er pas. En alle leerkrachten zijn superoppervlakkig daar, dus dat gaat ook niet. Trouwens, wat kunnen ze doen? Ik zit in't 4de, dat gaat alleen maar lachwekkend overkomen als een leerkracht erover met de klas wil praten.


    Where there is a sea there are pirates...

    Ik heb het gelezen. En damn, dat is erg!
    Ik ben er eigenlijk stil van en ik weet niet echt wat ik moet zeggen.
    Ik vind het stom dat die mensen zo tegen je doen, terwijl ze je niet kennen. Echt zwak en zielig van hen!
    Maar wat je ertegen kunt doen, ik weet het eigenlijk niet echt.
    Ik zou eerst naar de directie stappen, want zoiets mag helemaal niet!
    En als ze je nog eens slaan, zou ik naar de politie gaan, want dat is verboden!
    En ik weet dat dit moeilijk is, maar dit moet je echt even doen, anders stoppen ze nooit!
    En, ik weet niet in welk jaar je zit, maar misschien eens omgaan met iemand die een jaar jonger of ouder is? Wie weet zit daar wel iemand tussen waarmee je overeen zal komen.
    Verder weet ik niet echt wat te zeggen, maar ik hoop echt voor jou dat die mensen ermee stoppen!
    xx


    Never run out of reasons to smile...

    Wat absense zegt.
    Of misschien toch naar een andere school ? Als er eentje in de buurt is. Of kan je niet, met de bus, terug naar je oude school? ö


    None but ourselves can free our minds.

    Hannahisleuk schreef:
    Ik heb het gelezen. En damn, dat is erg!
    Ik ben er eigenlijk stil van en ik weet niet echt wat ik moet zeggen.
    Ik vind het stom dat die mensen zo tegen je doen, terwijl ze je niet kennen. Echt zwak en zielig van hen!
    Maar wat je ertegen kunt doen, ik weet het eigenlijk niet echt.
    Ik zou eerst naar de directie stappen, want zoiets mag helemaal niet!
    En als ze je nog eens slaan, zou ik naar de politie gaan, want dat is verboden!
    En ik weet dat dit moeilijk is, maar dit moet je echt even doen, anders stoppen ze nooit!
    En, ik weet niet in welk jaar je zit, maar misschien eens omgaan met iemand die een jaar jonger of ouder is? Wie weet zit daar wel iemand tussen waarmee je overeen zal komen.
    Verder weet ik niet echt wat te zeggen, maar ik hoop echt voor jou dat die mensen ermee stoppen!
    xx

    Ik zit in't 4de.
    Zielig he, ik ben bijna 16 en word dan nog eens gepest door mensen die geestelijk een leeftijd van 5 jaar nog niet halen.
    Anyway; ik kan nog steeds niet begrijpen wat de directie kan doen hoor.
    Maar bedankt voor het lezen&antwoorden. (:


    Where there is a sea there are pirates...

    PACMANISDEAD schreef:
    Wat absense zegt.
    Of misschien toch naar een andere school ? Als er eentje in de buurt is. Of kan je niet, met de bus, terug naar je oude school? ö

    Dat heb ik vorig jaar gedaan, maar op mijn vorige school eindigen de lessen altijd keilaat, dus tegen dat ik thuis ben is het al 6 uur en dan zit ik er nog met al dat huiswerk, dus dat is niet efficient. Ik ben aan het zien voor een andere school. Ik heb zelfs gekeken voor de richting die ik wil doen & waar die school ligt, en hoelang het met de fiets is, maar nu nog mijn moeder overtuigen. =\


    Where there is a sea there are pirates...

    Damn, dat is echt erg. Dat is echt sneu van die mensen dat ze al zo tegen je doen terwijl ze je nog niet eens echt kennen. Misschien moet je met je mentor praten? Want wat er nu gebeurt kan gewoon niet vind ik. Je mentor hoort er in ieder geval voor je te zijn, en je te helpen. Verder weet ik ook niet echts iets te bedenken. Ik hoop echt voor je dat alles weer goedkomt.

    Katherine schreef:
    (...)
    Ik zit in't 4de.
    Zielig he, ik ben bijna 16 en word dan nog eens gepest door mensen die geestelijk een leeftijd van 5 jaar nog niet halen.
    Anyway; ik kan nog steeds niet begrijpen wat de directie kan doen hoor.
    Maar bedankt voor het lezen&antwoorden. (:

    Het is echt niet zielig dat je gepest word als je in het vierde zit!
    Het is zielig van die mensen.
    En de directie kan meer doen dan je denkt. Ze kunnen die mensen straffen of misschien zelfs schorsen, want ze hebben je geslaan.
    En dat lezen en antwoorden is geen moeite hoor (: Als je wilt praten ofzo, dan mag je dat altijd bij mij doen! (:


    Never run out of reasons to smile...

    Katherine schreef:
    (...)
    Dat heb ik vorig jaar gedaan, maar op mijn vorige school eindigen de lessen altijd keilaat, dus tegen dat ik thuis ben is het al 6 uur en dan zit ik er nog met al dat huiswerk, dus dat is niet efficient. Ik ben aan het zien voor een andere school. Ik heb zelfs gekeken voor de richting die ik wil doen & waar die school ligt, en hoelang het met de fiets is, maar nu nog mijn moeder overtuigen. =\

    Als je zegt wat er aan de hand is in je school momenteel, denk ik wel dat ze het goed vind. =D


    None but ourselves can free our minds.

    Fragile schreef:
    Damn, dat is echt erg. Dat is echt sneu van die mensen dat ze al zo tegen je doen terwijl ze je nog niet eens echt kennen. Misschien moet je met je mentor praten? Want wat er nu gebeurt kan gewoon niet vind ik. Je mentor hoort er in ieder geval voor je te zijn, en je te helpen. Verder weet ik ook niet echts iets te bedenken. Ik hoop echt voor je dat alles weer goedkomt.

    Onze klastitularis is de oppervlakkigste leerkracht ooit. Ik ben vanmorgen tegen haar gaan zeggen dat ik de woorden niet heb gekregen en ze wilde niet eens luisteren. Achja; haar probleem. Zij ziet het trouwens heel erg goed dat ik problemen heb, elke leerkracht ziet dat, dat weet ik, maar niemand doet iets.
    Ik heb nog nooit op zo'n vreselijke school gezeten ;s
    Het is gewoon onvoorstelbaar. Vooral omdat ik me altijd keurig gedraag en niks stoms doe ofzo, ik stel afentoe wel eens een stomme vraag, maar iedereen doet het toch soms.
    En ik nog denken dat dat zo'n solide school was (':
    Katholieke school, met fantastische recensies, met zogezegd een opleiding die bedoeld is voor later in het universiteit enzo.
    Ja, pfft. Daar heb ik nog niets van gemerkt.
    Vooral bij wiskunde niet. (':


    Where there is a sea there are pirates...

    PACMANISDEAD schreef:
    (...)
    Als je zegt wat er aan de hand is in je school momenteel, denk ik wel dat ze het goed vind. =D

    Maar ze weet het, zij is altijd de eerste die het weet. Maar ze denkt dat het wel zal oplossen enzo; pfft. Wat voor een familie heb ik? Mijn mama, mijn zus, mijn tante, mijn oom, mijn neven en nichten, zijn allemaal altijd populair geweest. ;d
    Niemand snapt het, ze maken er alleen grapjes over.
    Echt onmogelijk. x)


    Where there is a sea there are pirates...

    Katherine schreef:
    (...)
    Onze klastitularis is de oppervlakkigste leerkracht ooit. Ik ben vanmorgen tegen haar gaan zeggen dat ik de woorden niet heb gekregen en ze wilde niet eens luisteren. Achja; haar probleem. Zij ziet het trouwens heel erg goed dat ik problemen heb, elke leerkracht ziet dat, dat weet ik, maar niemand doet iets.
    Ik heb nog nooit op zo'n vreselijke school gezeten ;s
    Het is gewoon onvoorstelbaar. Vooral omdat ik me altijd keurig gedraag en niks stoms doe ofzo, ik stel afentoe wel eens een stomme vraag, maar iedereen doet het toch soms.
    En ik nog denken dat dat zo'n solide school was (':
    Katholieke school, met fantastische recensies, met zogezegd een opleiding die bedoeld is voor later in het universiteit enzo.
    Ja, pfft. Daar heb ik nog niets van gemerkt.
    Vooral bij wiskunde niet. (':


    Weet je moeder dat dit allemaal gebeurt? Als jij je zzo op school voelt, zou je wel naar een andere school mogen toch? Als dit zo doorgaat denk ik wel dat uitdeindelijk je schoolprestaties omlaag gaan. Dat zou ik namelijk ook hebben als ik zo gepest werd. Je moeder zal het dan wel begrijpen toch als je dan naar een andere school wilt? En is er geen een andere leraar die een beetje aardig is en waar je je verhaal kwijt kan? Wij hebben namelijk zo'n Jongeren informatiedinges, en daar kan je ook je problemen kwijt, als je zoiets op school hebt kun je daar ook misschien je verhaal kwijt. En dan is er daar misschien wel iemand die je kan helpen. :')

    Wat erg!


    Just a simple "I love you" (: