• Ik heb een probleem.

    Omg, willen jullie weten tot hoelaat ik voor mijn examens zit te leren?
    To minimum 3uur in de nacht, maximum 4uur. En om 7 moet ik opstaan, zelfs vroeger.
    Als ik nu geen goeie punten krijg, (en dit gaat bij God niet over mijn probleem, maar dat komt nog) dan ga ik het uiterst vreemd vinden, aangezien ik deze hele week niets anders gedaan heb dan leren, leren en leren. Ik verwacht wel een buis voor fysica & misschien zelfs Nederlands, want het was ik weet niet hoe moeilijk. Vooral omdat we allemaal moeilijke woorden moesten kennen. Dus gedurende de twee trimesters moest iedereen een opdracht doen, 'Knipselgast'; wat inhoudt dat je dus 3 artikels uit kranten moet kiezen en voor de klas erover vertellen + 6 moeilijke woorden uit de artikels kiezen.
    Die moeilijke woorden moesten op het einde verstuurd worden naar 1 iemand uit de klas, die al die woorden dan verzamelde en naar de hele klas ging doorsturen. Wel, dat meisje die dat moest doen heeft het naar iedereen gestuurd behalve mij.
    Ik was dus de enige die die woorden niet kon leren, omdat ik ze simpelweg niet had. Dus vroeg ik gisteren aan een meisje uit mijn klas of ze het kon doorsturen, want zij had die al. Wat zegt zij? 'Maar dan moet ik mijn computer aanzetten en dat duurt keilang!'
    Kunnen jullie je voorstellen dat ik mijn spraakvermogen even kwijt was? Ik kon wel gaan gillen! ;s
    Wat is dat nu voor een mentaliteit?
    (Da's dus al mijn probleem, he.)
    En het ergste van al is, dat ik dit jaar veranderd ben van school, ik ben dus nieuw dit jaar en ik ben nieuw in die klas. Maar al vanaf het begin hebben zij allemaal iets tegen mij. Werkelijk, ze haten mij allemaal zo hartgrondig, dat ik daar echt stil van word. En ik ben niet de enige nieuwe. Er zijn nog 4 andere in mijn klas die ook nieuw zijn, maar iedereen is dus supergoeie vrienden met hun, maar niemand is dat met mij. Ik heb op die hele school gewoon niemand.
    Maar oke; zo erg zou ik het ook niet vinden als ik nu gewoon neutraal zou zijn voor hun. Maar dat is dus niet. Echt, bijna elke dag hoor ik die mensen constant roddelen over mij. En ze kunnen niet subtiel zijn, daar zijn ze te achterlijk voor, dus hoor ik ook alles wat ze zeggen. Ik bedoel; je roddelt toch niet over iemand die amper een meter van je af zit? o.O
    En dus elke dag; tijdens Spaans, Nederlands, geschiedenis, wiskunde, biologie etc, hoor ik ze altijd roddelen.
    Daarbij komt ook dat ze mij ook durven te slaan. Dat is eens een keer gebeurd en het deed vreselijk veel pijn, maar anyway. Het ergste vind ik ook dat die mensen amper een woord met mij gewisseld hebben; ze hebben me nooit iets gevraagd of nooit iets tegen mij gezegd of ik heb nooit iets tegen ze gezegd waardoor ze zo respectloos tegenover mij staan. Ik weet simpelweg gewoon niet waarom ze dat doen! Ik heb uren zitten denken over een reden, over een klein, miezerig reden waardoor dit allemaal gebeurt, maar ik kan er niet opkomen. Echt niet. Er is gewoon geen reden.
    En het is echt elke dag zo.
    Tijdens wiskunde was iedereen eens een keer zo gaan zitten, dat ik geen plaats had (we hebben tijdens wiskunde een best grote klas) en werd de leerkracht dan boos op mij, omdat ik aan het 'treuzelen' was. Maar die leerkracht heeft zo een groep 'lievelingetjes' en een groep waar ze een hekel aan heeft. En ik ben de enige van die groep, denk ik. En ik mag ook nooit iets vragen en ik begrijp ook gewoon niets van wiskunde dit jaar, want ze wilt nooit iets uitleggen aan mij en haar klassikaal uitleg versta ik niet.
    Ik ga daar gewoon dood. Vorig jaar was ik altijd zo vrolijk en actief en blij, echt altijd, en dit jaar lijkt het net alsof heel het leven gewoon uit mij is weggevloeid. Ik kom doodmoe en chagrijnig thuis, ik zit elke avond te huilen tijdens huiswerk, ik ben zo lichtgeraakt de laatste tijd, dat ik mijn boek van wiskunde wel kan opeten als ik een oefening niet snap en ik zit iedereen constant af te katten in zo'n stemming. En ik haat gewoon elke dag van de week, behalve zaterdag. Zondag haat ik ook, want dat is de dag voor maandag.
    Ik eet bijna niets meer, ik heb gewoon geen eetlust meer. Vroeger at ik zoveel als ik maar wilde, nu eet ik mijn avondeten nooit op, of eet ik een hele dag gewoon niet. En ik voel me ook niet hongerig ofzo, maar wel doodvermoeid.
    En ik wil dolgraag naar een andere school, maar ik zit hier nog maar pas een paar maanden! En mijn mama vindt het dan ook weer geen goed idee om van school te veranderen, maar ik houd het daar echt niet meer uit. Ik zit daar werkelijk de hele dag niets te doen, want ik praat tegen niemand en ik let weliswaar altijd op tijdens de les, maar toch. Het gaat moeilijk als er achter je rug constant geroddeld wordt en je het ook constant hoort.
    Misschien lijkt het alsof ik zeur ofzo, maar ik weet echt niet wat ik moet doen. Mijn mama zegt dat ik die mensen moet slaan, maar zij heeft zo'n sarcastische humor, dat ik daar in zo'n gevallen niets aan heb en mijn zus kan mij ook niet helpen, want die kan zich de situatie niet voorstellen aangezien zij altijd zo populair en geliefd is geweest. Ze zei dat gewoon tegen mij: 'Ik weet niet wat je moet doen.' Da's al, toen werd het hele onderwerp voorgoed afgesloten.
    En toen we op school die knipselgast moesten doen, was ik echt zo wanhopig dat ik wel de mexicaanse griep wilde krijgen, zolang ik daar maar niet voor de klas moest staan. Vorig jaar deed ik dat nog met plezier ook, maar nu durf ik niet eens mijn hand op te steken tijdens de les.
    En natuurlijk zeggen er mensen dat ik voor mezelf moet opkomen en dit moet doen en dat moet doen; maar dat gaat gewoon niet. Ik kan het niet. Ik kan ook niet naar ze toegaan en vragen waarom ze zo doen. Dat zie ik mezelf nog in geen honderd jaar doen. Zelfs de grootste losers vinden het leuk om mij te pesten, dus als mijn niveau nu nog lager is dan dat van hun, dan durf ik het echt niet.

    Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. En ik begrijp ook niet waarom die mensen zo doen. Er moet altijd een reden zijn, maar ik kan er gewoon geen bedenken!
    Ik krijg er echt stilaan genoeg van. ;s
    Ik dacht; misschien zijn er toch mensen die weten wat te doen, iets wat ook effectief is, daarom dat ik het hier post.

    Tips?

    PS; ik ben van school veranderd wegens verhuis, ik kan niet terug ofzo.

    [ bericht aangepast op 11 dec 2009 - 12:31 ]


    Where there is a sea there are pirates...

    ik heb er eigenlijk ook geen ervaring mee, maar misschien moet je met een normale leraar gaan praten of de directeur ofzo? Of je moet met al je moed naar hun toestappen en vragen wat hun probleem is en als je in Antwerpen woont wil ik dat anders wel voor je doen want dat vind ik gewoon het lafste van het lafste wat die domme kinderen doen en desnoods neem ik een paar vrienden mee die hun inelkaar slagen.


    Cowards die many times before their deaths.

    Idiotique schreef:
    en desnoods neem ik een paar vrienden mee die hun inelkaar slagen.

    Denk je nu echt dat dat iéts gaat helpen? Ik bedoel, daar gaan haar problemen niet mee opgelost geraken en je vrienden krijgen er zelf alleen maar problemen door, maar on-topic; ik ben zelf gepest geweest in het 1ste middelbaar en gelukkig had ik toen nog wel enkele vrienden, maar niemand deed er wat aan. Ik was echt overgelukkig toen mijn grootste pestkop in het 2e werd geschorst. Ik begrijp vollédig hoe je je voelt. Iedere nacht lach ik te huilen in mijn bed of ik durfde zelfs niet meer naar school gaan en met de schoolbus naar huis komen. Dus ik ga je nu zo veel mogelijk proberen te helpen. Eerst en vooral had je op je eerste schooldag waarschijnlijk iets 'fouts' aan of was je niet zo sociaal als die andere vier nieuwen. Je weet waarschijnlijk wel hoe oppervlakkig en laag pubers zijn? Wel, meestal is dat de reden. Ik had geluk dat mijn pester in het 2e van school af ging, maar ik ken wel zelf nog iemand anders, twee personen zelfs, die vroeger allebei gepest werden en nu gewoon beste vrienden zijn van elkaar. Dus ik beloof je dat gewoon een gesprek met ze aanknopen de beste oplossing is. Ik weet dat het veel moed vergt, maar dat is echt de beste oplossing. Iedereen beoordeelt je nu erg oppervlakkig, omdat ze helemaal niet kennen. Niet praten en je verstoppen achter je schoolboeken of je alleen in je kamer huilend opsluiten is geen oplossing. Je kan het op zijn minst proberen, ik geloof in je!


    All was well.

    LIZEPIET schreef:
    (...)
    Denk je nu echt dat dat iéts gaat helpen? Ik bedoel, daar gaan haar problemen niet mee opgelost geraken en je vrienden krijgen er zelf alleen maar problemen door, maar on-topic; ik ben zelf gepest geweest in het 1ste middelbaar en gelukkig had ik toen nog wel enkele vrienden, maar niemand deed er wat aan. Ik was echt overgelukkig toen mijn grootste pestkop in het 2e werd geschorst. Ik begrijp vollédig hoe je je voelt. Iedere nacht lach ik te huilen in mijn bed of ik durfde zelfs niet meer naar school gaan en met de schoolbus naar huis komen. Dus ik ga je nu zo veel mogelijk proberen te helpen. Eerst en vooral had je op je eerste schooldag waarschijnlijk iets 'fouts' aan of was je niet zo sociaal als die andere vier nieuwen. Je weet waarschijnlijk wel hoe oppervlakkig en laag pubers zijn? Wel, meestal is dat de reden. Ik had geluk dat mijn pester in het 2e van school af ging, maar ik ken wel zelf nog iemand anders, twee personen zelfs, die vroeger allebei gepest werden en nu gewoon beste vrienden zijn van elkaar. Dus ik beloof je dat gewoon een gesprek met ze aanknopen de beste oplossing is. Ik weet dat het veel moed vergt, maar dat is echt de beste oplossing. Iedereen beoordeelt je nu erg oppervlakkig, omdat ze helemaal niet kennen. Niet praten en je verstoppen achter je schoolboeken of je alleen in je kamer huilend opsluiten is geen oplossing. Je kan het op zijn minst proberen, ik geloof in je!

    Ik kon niets fouts aanhebben, want het is een aan uniform gebonden school. (:
    Maar in het begin waren er zo meisjes uit mijn klas die aardig deden en nu niet meer. Echt vreemd, vooral omdat ik me echt niet voor de geest kan halen wat ik nu in hemelsnaam fout heb gedaan.
    En dankje; maar ze geven me zelfs geen kans om een gesprek aan te knopen, ze doen keionvriendelijk en ik verstop me echt nooit achter schoolboeken, ik ben zowat de enige die geen stress heeft tijdens de examens en ik ben altijd kalm en ik doe altijd vriendelijk, maar wel afstandelijk, omdat ik me niet wil opdringen of in ieder geval niet de indruk geven dat ik dat doe. Achja; misschien toch van school veranderen, ik wil toch een andere richting doen, want in Wetenschappen-Spaans met 5uur wiskunde heb ik echt geen tijd om te schrijven & een cursus Frans, daar heb ik totaal geen tijd voor. En ik moet die taal nog beter dan mijn moedertaal beheersen. Anyway; wetenschappen, daar ben ik toch niet goed in. Behalve in chemie (':
    Maar het is heel lief van je, ik zal zien wat ik kan doen.


    Where there is a sea there are pirates...

    Idiotique schreef:
    ik heb er eigenlijk ook geen ervaring mee, maar misschien moet je met een normale leraar gaan praten of de directeur ofzo? Of je moet met al je moed naar hun toestappen en vragen wat hun probleem is en als je in Antwerpen woont wil ik dat anders wel voor je doen want dat vind ik gewoon het lafste van het lafste wat die domme kinderen doen en desnoods neem ik een paar vrienden mee die hun inelkaar slagen.

    Hea ;d
    Ik woon inderdaad in Antwerpen x'd
    Helemaal in't centrum, & ik zit op St Ludgardis; ken je die? Het is in Maarschalk Gerardstraat. (:


    Where there is a sea there are pirates...

    Hoe ben je zelf in de klas? Vanaf het moment dat je er kwam, was je toen stil? Praat(te) je veel met je klasgenoten? Als je altijd maar het stille meisje bent, dan moet je gewoon eens wat meer praten. Je zelf laten zien & -ja sorry- voor jezelf opkomen.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Katherine schreef:
    (...)
    Onze klastitularis is de oppervlakkigste leerkracht ooit. Ik ben vanmorgen tegen haar gaan zeggen dat ik de woorden niet heb gekregen en ze wilde niet eens luisteren. Achja; haar probleem. Zij ziet het trouwens heel erg goed dat ik problemen heb, elke leerkracht ziet dat, dat weet ik, maar niemand doet iets.
    Ik heb nog nooit op zo'n vreselijke school gezeten ;s
    Het is gewoon onvoorstelbaar. Vooral omdat ik me altijd keurig gedraag en niks stoms doe ofzo, ik stel afentoe wel eens een stomme vraag, maar iedereen doet het toch soms.
    En ik nog denken dat dat zo'n solide school was (':
    Katholieke school, met fantastische recensies, met zogezegd een opleiding die bedoeld is voor later in het universiteit enzo.
    Ja, pfft. Daar heb ik nog niets van gemerkt.
    Vooral bij wiskunde niet. (':

    Zit jij op mijn school, want jouw beschrijving lijkt er verdacht veel op. :'D

    Walter schreef:
    Hoe ben je zelf in de klas? Vanaf het moment dat je er kwam, was je toen stil? Praat(te) je veel met je klasgenoten? Als je altijd maar het stille meisje bent, dan moet je gewoon eens wat meer praten. Je zelf laten zien & -ja sorry- voor jezelf opkomen.

    Nee, ik praat echt veel, normaal gezien. Maar in het begin heb ik gewoon normaal gedaan, niet te veel praten, maar ook niet zo asociaal doen. Ik heb gewoon vriendelijk gedaan, altijd en ik lachte altijd met grapjes als er gelachen moest worden & voor de rest heb ik me echt niet opgerongen ofzo, want dat is niet altijd even leuk voor die mensen, dat weet ik, dus ben ik de hele tijd gewoon beleefd geweest en ik ben ook niet achterlijk ofzo, ik haal geen slechte punten en ik ben ook geen nerd. En er zijn in mijn klas zoveel mensen waarmee ik keiveel gemeen heb, maar ze geven mij gewoon geen kans; ze zitten gewoon constant zo stom tegen mij te doen.
    Ik heb me speciaal op mijn best gedragen zodat ze geen verkeerde indruk ofzo kregen en ik ben ook erg sociaal en begripvol, dus het is echt makkelijk om met mij contact te leggen. Maar ze willen gewoon niet. ;s
    Achja.


    Where there is a sea there are pirates...

    Prodigy schreef:
    (...)
    Zit jij op mijn school, want jouw beschrijving lijkt er verdacht veel op. :'D

    Geen idee. St Ludgardis in Antwerpen-stad? x)
    Weet je hoe raar als je daar zit.


    Where there is a sea there are pirates...

    Katherine schreef:
    (...)
    Hea ;d
    Ik woon inderdaad in Antwerpen x'd
    Helemaal in't centrum, & ik zit op St Ludgardis; ken je die? Het is in Maarschalk Gerardstraat. (:


    nee die ken ik niet ;o ik ken alleen Sisa en Sint-Lievens ofzoiets maar ik ga woensdag naar de meir en ik zweer het je als je me nodig hebt kom ik tot daar en zal ik eens een 'klapke' met hun voeren dan.


    Cowards die many times before their deaths.

    LIZEPIET schreef:
    (...)
    Denk je nu echt dat dat iéts gaat helpen? Ik bedoel, daar gaan haar problemen niet mee opgelost geraken en je vrienden krijgen er zelf alleen maar problemen door, maar on-topic; ik ben zelf gepest geweest in het 1ste middelbaar en gelukkig had ik toen nog wel enkele vrienden, maar niemand deed er wat aan. Ik was echt overgelukkig toen mijn grootste pestkop in het 2e werd geschorst. Ik begrijp vollédig hoe je je voelt. Iedere nacht lach ik te huilen in mijn bed of ik durfde zelfs niet meer naar school gaan en met de schoolbus naar huis komen. Dus ik ga je nu zo veel mogelijk proberen te helpen. Eerst en vooral had je op je eerste schooldag waarschijnlijk iets 'fouts' aan of was je niet zo sociaal als die andere vier nieuwen. Je weet waarschijnlijk wel hoe oppervlakkig en laag pubers zijn? Wel, meestal is dat de reden. Ik had geluk dat mijn pester in het 2e van school af ging, maar ik ken wel zelf nog iemand anders, twee personen zelfs, die vroeger allebei gepest werden en nu gewoon beste vrienden zijn van elkaar. Dus ik beloof je dat gewoon een gesprek met ze aanknopen de beste oplossing is. Ik weet dat het veel moed vergt, maar dat is echt de beste oplossing. Iedereen beoordeelt je nu erg oppervlakkig, omdat ze helemaal niet kennen. Niet praten en je verstoppen achter je schoolboeken of je alleen in je kamer huilend opsluiten is geen oplossing. Je kan het op zijn minst proberen, ik geloof in je!


    ik weet niet of dat iets gaat helpen, maar ik weet wel dat dat hun iets zal leren dan.


    Cowards die many times before their deaths.

    Wat rot voor je, echt wat egmeen van ze, dit heb ik ook een tijdje gehad maar toen was ik een jaar of 10 , 11. Ik weet wel hoe het is om niets te durven zeggen en zo. Het is vooral kut als je leraren er neits tegen doen, ik zat daar al een aja rop school toen eht begon..

    Ik weet neit zo geod wta je der echt tegen kan doen, bij mij gingen ze neit door toen ik anar de hoge shcool ging, nee daar begon eht opnieuw, ikw eet dat ze me esten omdat ik dikker ben dan de rest. vorig jaar heb ik wel 200 eer met een vertrouwwends persoon gepraat en emt elraren enzo en toen is eht opgehouden, vanaf eidn tweede klas ben ik niet mee rgepest. n nog steed sniet. Ook omdat ik in een andere klas zit nu.


    Ik heb een paar tips, ikw eet dat eht heel moeilijk is, maar je mot kijken in je kals naar iemand die zeg maar egwoon mee loopt emt het pesten, maar die eit 100% mee doet. er is er altijd wel en die snel van gedachte verandert kan zijn. Wat je doet...

    je meot steeds heel aardig tege die persoon doen,ikw eet heo meoilijk eht is maar blijf aardig doen al scheld ze/hij je uit. Je meot bijvoorbeeld een wat voor die gene oprapen of helpen als ze iets neit snppen en niet op terug vallen neit ineens tegen ze uitvallen ofzo. als je dit iniedergeval een week volhoud zullen ze al wat gaan twijfelen als eht goed is, en als je dat vol houde kan dan hb je akns dat je een iemand voor je wint.

    Zodra er een neiwueis ops chool, meteen kijken of je er bevriend mee kan worden.


    UHm... een rede, misschien ben je anders gekleed dan hun? dat zijn vaak pispaaltjes...


    UHm als je ngo een vraag ehbt of een tip wilt ofzo kan je wel ff een pb sturen ofzo. Ik wil je graag helpen, zpover ik dat kan.


    ps. probeer het eens, al vind je het eng, des noods glimlach je o eht begin alleen maar. En heb je een terug val, geef niet op. Kijk gewoon of het je de volgrnde keer wel lukt.

    Ik hoop dta het j een beetje helpt

    Idiotique schreef:
    (...)

    nee die ken ik niet ;o ik ken alleen Sisa en Sint-Lievens ofzoiets maar ik ga woensdag naar de meir en ik zweer het je als je me nodig hebt kom ik tot daar en zal ik eens een 'klapke' met hun voeren dan.

    Om hoelaat eindig je maandag? (':
    Kom, dan gaan we naart stad x'd


    Where there is a sea there are pirates...

    Fragile schreef:
    (...)

    Weet je moeder dat dit allemaal gebeurt? Als jij je zzo op school voelt, zou je wel naar een andere school mogen toch? Als dit zo doorgaat denk ik wel dat uitdeindelijk je schoolprestaties omlaag gaan. Dat zou ik namelijk ook hebben als ik zo gepest werd. Je moeder zal het dan wel begrijpen toch als je dan naar een andere school wilt? En is er geen een andere leraar die een beetje aardig is en waar je je verhaal kwijt kan? Wij hebben namelijk zo'n Jongeren informatiedinges, en daar kan je ook je problemen kwijt, als je zoiets op school hebt kun je daar ook misschien je verhaal kwijt. En dan is er daar misschien wel iemand die je kan helpen. :')

    Ja, mijn moeder begrijpt het. Maar weet je hoeveel geld dat die school gekost heeft? Alleen die boeken kostten zoiets in de 400euro ;s
    En dan moet je elk maand of trimester betalen voor de refter en nog wat dingen. Echt raar, moet ik zeggen. En dan die uniform...
    Mijn mama zegt dat ik daar tenminste tot eind dit schooljaar moet blijven, maar ik wil dat echt niet ;s
    En wij hebben dat ook, CLB heet dat, maar ik had dat op mijn vorige school, maar ik weet niet waar ik het hier vind en ik wil daar echt niet mee praten, ze doen of ze alles begrijpen, maar eigenlijk vertrouw ik niet op hun oordeel en advies..
    Het liefst had ik en psycholoog gewild, maar dat is ook zo raar. Ze doen toch niks en dat nog tegen betaling.
    En iedereen maar zeggen dat ik me slecht of verkeerd kleed; dat kan niet, want wij dragen uniformen! x)


    Where there is a sea there are pirates...

    Erg :O
    Ik heb véél medelyden.
    Ma,,hebben jullie nix als een vertrouwenspersoon??
    Of iets als mensen voor het verzorgen van zieken (dat heeft 'n naam,,maar di ben ik kwyt...)
    Of,,een middag waar je kunt gaan praten met je probelemen?


    effort never betrays you

    Katherine schreef:
    (...)
    Om hoelaat eindig je maandag? (':
    Kom, dan gaan we naart stad x'd


    ik denk rond half 11 's morgens maar de dag erna heb ik fysica dus dan mag ik niet naaar 't stad ;o


    Cowards die many times before their deaths.