Ik las gister wat over de blackmetalband Mayhem, ze hadden hun hotelkamer gesloopt tijdens hun verblijf in Tilburg.
Vandaag zag ik het weer in de krant staan, maar er stond nog meer bij, de voormalige zanger Dead, pleegde zelfmoord, en een paar jaar later vermoorde de bassist de gitarist door hem 23 keer met een mes te steken. Ik vond het op zich wel droog klinken. :'D
Ik ging net voor de lol kijken, hoe dat allemaal is gebeurd, vindt ik o.a. dit;
In april 1991 pleegt zanger Dead in een afgelegen hut van de band zelfmoord door zichzelf met een hagelbuks door het hoofd te schieten, zijn afscheidsbrief bestond uit de woorden "Sorry voor de bende". Euronymous, die Dead als eerste vind, belt niet de politie maar rijdt naar een winkel om een fotocamera te kopen om het gebeuren te fotograferen. Deze foto zal later op de "Dawn of the Black Hearts" bootleg terugkeren. In de tussentijd gaan de geruchten rond dat Euronymous delen van Dead's hersens gekookt en opgegeten heeft, Necrobutcher een ketting maakte van gevonden schedelfragmenten en Hellhammer live zou drummen met de beenderen van Dead.
En over de moord op de gitarist, Euronymous, vond ik dit;
Aarseth werd in 1993 vermoord door Varg Vikernes, in Aarseth's appartement in Oslo. Volgens officiële berichten heeft Varg hem 23 keer gestoken: twee keer in het hoofd, vijf keer in de nek, en zestien keer in de rug. Varg zegt echter nog steeds dat een groot gedeelte van de wonden veroorzaakt is doordat Aarseth op gebroken glas viel, toen hij vluchtte voor Varg. Over het motief is veel gespeculeerd. Varg zelf zegt dat hij het gedaan heeft uit verdediging.[2] Velen zeggen echter dat Varg Aarseth vermoord heeft, omdat Varg nog enkele tienduizenden kronen tegoed had van Aarseth.
Af en toe ben ik gewoon een kleine sadist, maar ik vind het eigenlijk wel een droog verhaal, oké, vast niet alles zal waar zijn, maar wel grappig, toch? ;'D
[ bericht aangepast op 17 nov 2009 - 16:38 ]
blame the bully.