• Ik heb iets heel raars, namelijk dat ik totaal niet tegen het geluid kan van mensen die eten. Altijd bij het avondeten moet de radio heel hard aan en zit ik met mijn vingers in mn oren (en dat doet pijn) omdat ik het geluid gewoon niet kan uitstaan.
    Dit gaat nu al ik denk wel 7/8 jaar zo en ik word er gek van. Je kunt het zeg maar vergelijken met vreselijke jeuk, alleen heb ik nog liever onwijze pijn en heel veel jeuk dan dat ik iemand hoor eten (en dan vooral mn vader en broer). Het is zo erg dat ik zelfs een hele lange tijd met oordopjes in heb moeten eten.
    Maargoed. Mijn vraag is dus: heeft iemand anders dit ook of kent iemand iemand die het heeft? Want ik wil er echt zo graag vanaf maar volgens mij ben ik de enige..
    Ps: het is zelfs zo erg dat als ik iemand hoor eten ik gewoon wens dat ik dood was en diegene helemaal verrot wil slaan

    [ bericht aangepast op 25 okt 2009 - 14:38 ]

    Dat is raar Oo'

    Ik heb het ook alleen dan in lichtere maten. Als je overgevoelig bent en geluiden veel beter registreerd kunnen ze op den duur iriteren of zelfs voor pijn of uitermate walging zorgen. Ik heb het lang niet bij iedereen. Maar als ik er last van heb probeer ik me meestal gewoon tijdelijk af te sluiten voor die persoon. Niet te veel aan denken, want dan trek je jezelf er in mee en word het alleen maar erger.

    [ bericht aangepast op 25 okt 2009 - 14:40 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    Irgendwann schreef:
    Dat is raar Oo'
    Nee, dat heet gewoon overgevoelig zijn.


    Wie du mir, so ich dir.

    heb ik niet maar het is wel raar miss kunde is langs de dokter gaan vrage hoe da ge da vanaf kunt geraken
    x

    Ik heb het niet,ik ken ook niemand maar ik denk dat het is zoals KirstenSnaps zecht.
    Ga anders ff na de dokter


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik kan er absoluut niet tegen als ik mensen bijgeluiden hoor maken bij het eten. Dan flip ik gewoon :'D. Maar niet zo erg dat het pijn doet. Ik erger me er gewoon mateloos aan.


    "I shut my eyes in order to see.'

    KirstenSnaps schreef:
    Ik heb het ook alleen dan in lichte maten. Als je overgevoelig bent en geluiden veel beter registreerd kunnen ze op den duur iriteren of zelfs voor pijn of uitermate walging zorgen. Ik heb het lang niet bij iedereen. Maar als ik er last van heb probeer ik me meestal gewoon tijdelijk af te sluiten voor die persoon. Niet te veel aan denken, want dan trek je jezelf er in mee en word het alleen maar erger.
    Maar over het algemeen ben ik niet overgevoelig. Ik heb het alleen bij eten, voor de rest kan ik me voor geluiden gewoon afsluiten. Maar bij eten kan ik gewoon echt niet zeggen van ik moet er gewoon niet op letten, alleen dat begrijpt dus niemand--.

    Oh. 0.o

    [ bericht aangepast op 25 okt 2009 - 14:43 ]


    You can run but not hide

    haha, dat heeft een vriendin van mij ook. Ik heb er zelf geen last van.. maar als mensen smakken irriteer ik me wel doood


    You are beautiful, you are love.

    xBLA schreef:
    (...)Maar over het algemeen ben ik niet overgevoelig. Ik heb het alleen bij eten, voor de rest kan ik me voor geluiden gewoon afsluiten. Maar bij eten kan ik gewoon echt niet zeggen van ik moet er gewoon niet op letten, alleen dat begrijpt dus niemand--.
    Ik bedoel ik niet gevoelig als in iemand die om alles jankt/nergens tegen kan (krul). Maar ik snap wel wat je bedoelt. Maar dat is gewoon iets wat je op ten duur moet trainen, daar kun je niets anders tegen doen. En het hoeft ook niet met alle geluiden te zijn, dat hangt gewoon van een persoon zelf af.


    Wie du mir, so ich dir.

    Maar het is zeg maar niet een beetje, het is zo erg dat ik al eten in mensen hun gezicht heb gesmeten en borden kapot gegooid heb enzo. Als ik iemand hoor eten krijg ik gewoon een bloedhekel aan diegene en wil ik diegene gewoon martelen zeg maar. En het is echt alleen bij eten andere geluiden vind ik niet irritant..

    xKittyCupx schreef:
    haha, dat heeft een vriendin van mij ook. Ik heb er zelf geen last van.. maar als mensen smakken irriteer ik me wel doood


    Oh dat heb ik ook zo hé. Ik kan daar zo niet tegen. Mijn handen beginnen gewoon te kriebelen en ik kan wel huilen. (' :


    "I shut my eyes in order to see.'

    KirstenSnaps schreef:
    (...)
    Ik bedoel ik niet gevoelig als in iemand die om alles jankt/nergens tegen kan (krul). Maar ik snap wel wat je bedoelt. Maar dat is gewoon iets wat je op ten duur moet trainen, daar kun je niets anders tegen doen. En het hoeft ook niet met alle geluiden te zijn, dat hangt gewoon van een persoon zelf af.

    He niks tegen gevoelighied.Het is niet zo dat wij nergen tegekunnen of overal om janken hoor.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    xBLA schreef:
    Maar het is zeg maar niet een beetje, het is zo erg dat ik al eten in mensen hun gezicht heb gesmeten en borden kapot gegooid heb enzo. Als ik iemand hoor eten krijg ik gewoon een bloedhekel aan diegene en wil ik diegene gewoon martelen zeg maar. En het is echt alleen bij eten andere geluiden vind ik niet irritant..
    Zoals ik al zei, dat kan en dat hoeft niet bij meerdere geluiden te zijn.


    Wie du mir, so ich dir.

    Soms wel;)
    Ik kan al helemaal niet tegen smakken maar soms kan ik er ook niet tegen als ze met hun mond dicht eten. Dan hoor ik nog steeds zo'n vies geluidje in hun mond en dan probeer ik dat te negeren (wat vaak niet lukt xD)


    We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.