• Haai lieve mensen.
    Ik heb een probleem en misschien dat iemand hier op Q. er ervaring mee heeft of me kan helpen.
    Ik ben bijna 4 weken terug onveilig met een jongen naar bed geweest, en een maand daarvoor was ik gestopt met de pil, dus die slikte ik niet meer want ik vergat hem steeds en al dat soort gedoe.
    Toen ben ik 2 dagen daarna lichtelijk ongesteld geworden.. en het duurde maar 3/4 dagen ofzo, terwijl ik het meestal wel 5/6 ben en ook heel erg. Maar nu dus niet. Toen heb ik het afgewacht, maar toch na 2 en een halve week een test gedaan. Ik weet trouwens niet of die dan al wel betrouwbaar is. En die gaf niet zwanger aan. Maar nu heb ik last van mn hoofd, en buik.. En als ik wat doe of eet word ik al heel snel misselijk en vermoeid. En ook last van mn ogen terwijl ik dus gewoon zit thuis ben, en geen make-up draag dus daar komt dat ook niet van.. Nu begin ik toch te twijfelen of ik misschien toch zwanger zou kunnen zijn?

    KUSS/

    Luister jongens, ik zal het jullie even uitleggen hoe de zwangerschapstest werkt. De zwangerschapstest werkt dmv. de biosensor? ANNICK WAT IS EEN BIOSENSOR? Nou mijn liefste schat, dat zal ik u vertellen. Tijdens de zwangerschap maak je een hormoon aan. In het begin van de zwangerschap kan het zijn dat als je de zwangerschapstest doet er een negatieve uitslag komt, terwijl het eigenlijk positief hoort te zijn. MAAR ANNICK HOE KAN DAT NOU? Sjjjjt, ik was nog niet klaar met mijn vorige antwoord. In ieder geval, de biosensor is ingesteld op het herkennen van het zwangerschapshormoon. (Biologische term: HCG-hormoon) In het begin van je zwangerschap (+/- 2/3 weken) maak je nog niet zoveel van die hormonen aan, omdat je nog niet zo lang zwanger bent. Daarom kan het dus zo zijn dat de biosensor geen HCG-hormoon kan vinden en een negatief resultaat aangeeft. Dit gebeurt dus ALLEEN als je nog niet zo lang zwanger bent. Mocht je langer dan 4 weken zwanger zijn, dan is dit hormoon meer aanwezig en heeft de biosensor deze zo gevonden. Dan ben je dus wel zeker van de uitkomst. Nog één ding, het kan zo zijn dat het zwangerschapstesten zijn die het wel al bij twee weken doen. Dit is dan een nieuw hormoon die ze hebben gevonden. Maar daar weet ik niets van XD


    Life is hard and then we die

    PUKKELx DING schreef:
    Luister jongens, ik zal het jullie even uitleggen hoe de zwangerschapstest werkt. De zwangerschapstest werkt dmv. de biosensor? ANNICK WAT IS EEN BIOSENSOR? Nou mijn liefste schat, dat zal ik u vertellen. Tijdens de zwangerschap maak je een hormoon aan. In het begin van de zwangerschap kan het zijn dat als je de zwangerschapstest doet er een negatieve uitslag komt, terwijl het eigenlijk positief hoort te zijn. MAAR ANNICK HOE KAN DAT NOU? Sjjjjt, ik was nog niet klaar met mijn vorige antwoord. In ieder geval, de biosensor is ingesteld op het herkennen van het zwangerschapshormoon. (Biologische term: HCG-hormoon) In het begin van je zwangerschap (+/- 2/3 weken) maak je nog niet zoveel van die hormonen aan, omdat je nog niet zo lang zwanger bent. Daarom kan het dus zo zijn dat de biosensor geen HCG-hormoon kan vinden en een negatief resultaat aangeeft. Dit gebeurt dus ALLEEN als je nog niet zo lang zwanger bent. Mocht je langer dan 4 weken zwanger zijn, dan is dit hormoon meer aanwezig en heeft de biosensor deze zo gevonden. Dan ben je dus wel zeker van de uitkomst. Nog één ding, het kan zo zijn dat het zwangerschapstesten zijn die het wel al bij twee weken doen. Dit is dan een nieuw hormoon die ze hebben gevonden. Maar daar weet ik niets van XD


    ik lach me hier rot x] en wat zij zegt dan maar :)

    FurImmerJetz schreef:
    (...)

    ik lach me hier rot x] en wat zij zegt dan maar :)
    Ik heb hier wel een kwartier op zitten studeren hoor, en het heeft wel geholpen, want ik had het goed op mn proefwerk ^^


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Ik heb hier wel een kwartier op zitten studeren hoor, en het heeft wel geholpen, want ik had het goed op mn proefwerk ^^

    Wij hebben ook een proefwerk daarover gehad, maar ik heb dat HCG-product nooit geleerd? :'D


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Tegenwoordig denkt iedereen dat ze zwanger zijn.
    Ten eerste het wordt winter, dus dat betekent dat de griep terug komt.Dus het kan zijn dat je een kleine buikgriep hebt.Als je zwanger bent word je zowizo niet ongesteld dus ja (:
    is het wel duidelijk zeker? (:


    Wrinkled linen and half tinted sunnies.

    Tranquillity schreef:
    (...)
    Wij hebben ook een proefwerk daarover gehad, maar ik heb dat HCG-product nooit geleerd? :'D
    HCG-hormoon is ook gewoon hetzelfde als het zwangerschapshormoon dus waarschijnlijk heb je het geleerd als het zwangerschapshormoon :P


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)HCG-hormoon is ook gewoon hetzelfde als het zwangerschapshormoon dus waarschijnlijk heb je het geleerd als het zwangerschapshormoon :P

    Ik heb FSH + LH geleerd en dan progesteron en oestrogeen :'D


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Tranquillity schreef:
    (...)
    Ik heb FSH + LH geleerd en dan progesteron en oestrogeen :'D


    ik niet o___o jullie doen zeker hoger dan vmbo

    FurImmerJetz schreef:
    (...)

    ik niet o___o jullie doen zeker hoger dan vmbo
    VWO XD


    Life is hard and then we die

    Tranquillity schreef:
    (...)
    Ik heb FSH + LH geleerd en dan progesteron en oestrogeen :'D
    Wuuuut =| ik leerde over de biosensor XD en dan met als voorbeeld de zwangerschapstest XD


    Life is hard and then we die

    FurImmerJetz schreef:
    (...)

    ik niet o___o jullie doen zeker hoger dan vmbo

    ASO; economie - wiskunde
    Ik weet niet welke richting dat in nederland is?


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    PUKKELxDING schreef:
    (...)VWO XD


    damn ik voel me nu dom ik deed vmbo kader :X maar nu doe ik MBO Dierverzorgin Niveau 2 leerjaar 1

    [ bericht aangepast op 14 okt 2009 - 18:40 ]

    Tranquillity schreef:
    (...)
    Ik heb FSH + LH geleerd en dan progesteron en oestrogeen :'D

    bij ons is het progestogeen en oestrogeen : o.

    [ bericht aangepast op 14 okt 2009 - 18:40 ]


    rules don't stop me

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Wuuuut =| ik leerde over de biosensor XD en dan met als voorbeeld de zwangerschapstest XD

    Biosensor heb ik nog niet gezien :'D Misschien komt dat nog. ^^ Maar ik heb eerst alles van de vrouw gezien van bouw enzo, dan man en ik denk dat ik nu de zwangerschap zelf ga zien ^^


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Fools schreef:
    (...)
    bij ons is het progestogeen en oestrogeen : o.

    Bij ons niet :Y) En néé, ik ben niet mis, anders is het mijn leerkracht wel :'D


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right