• Ik wil niet onbeleefd overkomen, maar waarom mogen moslims geen varkensvlees eten? :X Dat vroeg ik mij af toen mijn vriendin een broodje ging kopen en er enkel nog hesp met kaas over was, ze kocht het wel, maar at de hesp niet op. En toen vroeg ik haar; 'waarom mogen jullie dat nou niet' maar daar wist ze geen antwoord op. En stiekem was/ben ik toch wel benieuwd.


    -

    Varkens zijn onrijne beesten

    ze mogen ook geen honden in huis hebben omdat die 'onrijn'zijn enz. =3
    en daarom dragen ze meestal geen schoenen in huis dachtik


    We can only learn to love by loving.

    Fighter schreef:
    Varkens zijn onrijne beesten

    ze mogen ook geen honden in huis hebben omdat die 'onrijn'zijn enz. =3
    en daarom dragen ze meestal geen schoenen in huis dachtik


    serieus? Dat van die honden wist ik trouwens ook niet ö! maar er zijn toch moslims die wél honden hebben?


    -

    Omdat het inderdaad onreine beesten zijn XD
    Maar ja, dat zou je eigenlijk aan een moslim moeten vragen die er wel verstand van heeft:
    'Waarom zijn die beesten dan onrein?!'

    Sorry, voor deze slechte hulp :P

    x x


    Peace.

    Blondiepants schreef:
    (...)

    serieus? Dat van die honden wist ik trouwens ook niet ö! maar er zijn toch moslims die wél honden hebben?


    ja maar die geloven dus niet heel erg ;3


    We can only learn to love by loving.

    xMysteriaLx schreef:
    Omdat het inderdaad onreine beesten zijn XD
    Maar ja, dat zou je eigenlijk aan een moslim moeten vragen die er wel verstand van heeft:
    'Waarom zijn die beesten dan onrein?!'

    Sorry, voor deze slechte hulp :P

    x x

    Dat vraag ik mij ook af, volgens mij is elk beest wel onrein? Maar niets tegen hun geloof.


    -

    Blondiepants schreef:
    (...)
    Dat vraag ik mij ook af, volgens mij is elk beest wel onrein? Maar niets tegen hun geloof.


    volgens mij komt het omdat Varkens zoveel hoeven hebben fz. heb ik ergens is gelezen
    -nerd-
    ik kijk even voor je=3


    We can only learn to love by loving.

    Ik quote uit een ander fora

    Soorten van onreinheden
    A. In de Koran

    1. Kadavers (zonder rituele geslachte dieren)
    2. gewurgde dieren
    3. doodgeslagen dieren
    4. door een val omgekomen dieren (die gevallen zijn, niet in een val gelopen he slimmerd )
    5. dieren waarbij tot een andere naam dan alle geroepen is bij het slachten (een moslim moet de slachting in naam van God doen).
    6. dieren die door de hoorn van een ander dier gestorven zijn
    7. Bloed dat naar buiten strooms is onrein, bloed dat in het lichaam blijft zitten is Halal (rein/toegestaan).
    8. vlees van varkens
    9. braaksel, urine, ontlasting (Nou, Janus wordt dus géén moslim)
    10. alle andere soorten afscheiding uit de schaamdelen (En Arcane)
    11. urine en ontlasting van dieren die op zich Halal zijn
    12. menstruatiebloed
    13. bloed of afscheiding anders dan door een normale menstruatie of bevalling.
    14. bloed dat bij en na de bevalling vrijkomt
    15. dieren die afval of vlees van andere dieren eten.
    16. honden



    Pannen e.d waar honden aan gelikt hebben moeten zeven maal ritueel schoongemaakt worden: de eerste keer met aarde, de volgende keren met water.

    In de Hadis (of ook Hadith genaamd) zijn een aantal specifieke dingen genoemd. Dit zijn dus de overleveringen van de profeet (en niet van God).

    1. alle roofdieren die over hoektanden beschikken
    2. alle roofvogels met klauwen
    3. tamme ezels (maar de wilde ezel niet )
    4. wat van een levend dier is afgesneden

    Ook vossen, olifanten, wezels, pelikanen, krokodillen, muildieren en alle insecten behalve sprinkhanen zijn Haram (onrein/verboden).
    Een uitzondering hierop blijkt zeewater (bij punt 1)

    Quote:
    De profeet Mohammed werd gevraagd naar het gebruik van zeewater (voor reiniging). Hij zei: "Zeewater is rein en wat je er ook aan dode zeedieren in vindt, mag je eten"...


    We can only learn to love by loving.

    Blondiepants schreef:
    (...)
    Dat vraag ik mij ook af, volgens mij is elk beest wel onrein? Maar niets tegen hun geloof.


    Volgens mij is ieder beest wel vies toch?! Ze ruiken allemaal weleens aan een drol op straat toch ? :P

    Ik heb geen idee!

    x x


    Peace.

    Fighter schreef:
    Ik quote uit een ander fora
    (...)


    Zoo slimm! 8)

    x x


    Peace.

    xMysteriaLx schreef:
    (...)

    Zoo slimm! 8)

    x x


    ik zei toch dat ik een nurd was
    heb alles eerst gelezen en toen gepost =3
    nu weet ik dat ook weer


    We can only learn to love by loving.

    Fighter schreef:
    Ik quote uit een ander fora
    (...)


    maar nu weet ik toch nog altijd niet waarom varkens net onrein zijn, ofwel heb ik erover gelezen :X


    -

    xMysteriaLx schreef:
    (...)

    Volgens mij is ieder beest wel vies toch?! Ze ruiken allemaal weleens aan een drol op straat toch ? :P

    Ik heb geen idee!

    x x



    Inderdaad, maar varkens zijn vettige beesten die in modder leven, misschien is dat wat hen onrein maakt?


    -

    Volgens mij zijn ze ook onrein, omdat ze niet op kunnen kijken naar de hemel. Varkens kunnen alleen vooruit en naar onder kijken. Misschien dat dat er ook wat mee te maken heeft?


    Wie du mir, so ich dir.

    KirstenSnaps schreef:
    Volgens mij zijn ze ook onrein, omdat ze niet op kunnen kijken naar de hemel. Varkens kunnen alleen vooruit en naar onder kijken. Misschien dat dat er ook wat mee te maken heeft?


    en iets met de hoeven dat weet ik bijna zeker ? ;3


    We can only learn to love by loving.

    KirstenSnaps schreef:
    Volgens mij zijn ze ook onrein, omdat ze niet op kunnen kijken naar de hemel. Varkens kunnen alleen vooruit en naar onder kijken. Misschien dat dat er ook wat mee te maken heeft?


    Oh, ik denk dat dat ermee te maken heeft, het komt me althans bekend voor..


    -