• De stelling van vandaag luidt:
    Krakers moeten allemaal opgepakt worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Tanya is de beste.

    wtf zijn krakers o.o


    ok

    Nee O.O mijn nicht zit in een kraakpand, een oude ubicafabriek in Utrecht. Ik vind het juist gaaf. Ze doen helemaal niets ergs, ze knappen het vaak zelfs op.


    Your make-up is terrible

    Krakers?


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    Alleen als ze echt irri zijn en zich uithongeren >.<


    You’re Columbus, a love pioneer who presents a new land to me

    wat zijn krakers?

    Iemand die zich met geweld, althans wederrechtelijk toegang verschaft tot leegstaande huizen om die te gaan bewonen.
    Meestal gaat het dus niet met geweld. Het zijn heel vaak hippieachtige personen vind ik, die vaak vegatarisch zijn.


    Your make-up is terrible

    Wat wil je dan? Hangjongeren die overdag de hele tijd op straat hangen en overlast veroorzaken? Dat moet afgeschaft worden. Gaan ze ergens in een kraakpand wonen terwijl ze niemand iets kwaad doen en het zelf opknappen, mag dat ook al niet.
    Oneens dus.


    -

    wrm? als ze niks verkeerd doen niet


    One Day you'll remember me...

    ik weet er te weinig van af.

    maar dat je zomaar dan in een kraakpand gaat wonen is toch 'illegaal' niet alleen op dat gebied maar ook qua geld en inkosten voor woning-blabla?

    Esmaye schreef:
    Wat wil je dan? Hangjongeren die overdag de hele tijd op straat hangen en overlast veroorzaken? Dat moet afgeschaft worden. Gaan ze ergens in een kraakpand wonen terwijl ze niemand iets kwaad doen en het zelf opknappen, mag dat ook al niet.
    Oneens dus.


    None but ourselves can free our minds.

    Esmaye schreef:
    Wat wil je dan? Hangjongeren die overdag de hele tijd op straat hangen en overlast veroorzaken? Dat moet afgeschaft worden. Gaan ze ergens in een kraakpand wonen terwijl ze niemand iets kwaad doen en het zelf opknappen, mag dat ook al niet.
    Oneens dus.


    nee, dan zou er een regeling moeten komen voor kraakpanden etc. dat je een soort weet ik veel vergunning/akkoord moet krijgen.

    en die hangjongeren moeten iets nuttigs met hun leven doen.

    MichelleBaby schreef:
    wat zijn krakers?


    I'm not a complete idiot, some parts are missing.

    MichelleBaby schreef:
    wat zijn krakers?


    I'm not a complete idiot, some parts are missing.

    Als een pand na een jaar nog leeg staat, mogen de krakers in het pand, dat is dus de wet. Ik ben het oneens met de stelling, er zijn mensen die kopen tien huizen en ze gebruiken maar één huis. Als ze die huizen dan weer verkopen maken ze winst, want de huizenprijzen stijgen.

    Edit:
    Als het pand gekraakt is na een jaar en de eigenaar het wilt verkopen moet er een hele rechtzaak komen. Ook moet de eigenaar vaak voor heel veel geld het pand weer opknappen vanwege de vernieling.

    [ bericht aangepast op 27 juli 2009 - 14:35 ]


    Je bent zowel de weg als degene die hem bewandelt.

    TeddyMurder schreef:
    Nee O.O mijn nicht zit in een kraakpand, een oude ubicafabriek in Utrecht. Ik vind het juist gaaf. Ze doen helemaal niets ergs, ze knappen het vaak zelfs op.

    Sorry, maar ik ken iemand en die is deurwaarder en krijgt wel eens met krakers te maken. Meestal vernielen ze heel het pand i.p.v het op te knappen.


    Je bent zowel de weg als degene die hem bewandelt.