• TTO Tweetalig Duits onderwijs.
    Ik weet niet of dat sommige van jullie iets zegt? Nou het is dus net als tweetalig engels onderwijs maar dan met Duits, duhh x]. Mijn vader is eigenlijk zogezegd de oprichter van dit hele project geweest, samen met een collega/goede vriend van hem. Hij heeft er jarenlang aan gewerkt en dit project was echt alles voor hem. Hij was al heel erg lang ziek en heeft na de zomervakantie van 2007 moeten stoppen met werken, want hij ontzettend verschrikkelijk vond omdat hij dacht dat zijn project naar de klote ging. En dat dacht ik ergens eerlijk gezegd ook en dat vond ik verschrikkelijk voor hem. Want dit project is echt heel erg groot en hij heeft er ook verschillende internationale prijzen en onderscheidingen voor gekregen. In december 2007 is hij overleden en vanaf toen heb ik eigenlijk nog maar amper stil gestaan bij dat project, wat nog steeds doorliep onder zijn naam en onder die van zijn collega.
    Maar een paar weken terug belde die collega op om te vertellen hoe het met het project ging. Het gaat nu fantastisch goed en verschillende landen uit heel Europa hebben besloten mee te doen aan het project dus het word nu echt internationaal. En eigenlijk vind ik dat wonderbaarlijk. Dat serieus 2 mensen dat kunnen oprichten. Want het project is zo immens groot.. ik kan het me niet eens indenken.
    En het is vreemd om te weten dat mijn vader ‘beroemd’ is om zijn werk in andere landen en in de duitse-scholen-scene en in Duitsland terwijl hij niet eens meer leeft, en mensen nog steeds lof over hem uit spreken.
    Waarom ik dit eigenlijk allemaal in een topic pleur? Geen idee. Just wanted to share it I guess.
    Al met al, wat voor een zak hij hij vaak kon zijn, ben ik ontzettend trots op hem!


    Wie du mir, so ich dir.

    Whoa.
    En dat zeg je me niet eens. O.O
    Maar was, dit is wel speciaal.
    Hoe twee mensen zo'n dingen kunnen doen...

    Is jou vader dood? -is blond vandaag-
    [mijne ook :X]

    Maar, dat is raar ja.
    Ik vind het al raar als ik ergens mijn naam zie staan. :Y)

    Is jou vader dood? -is blond vandaag-
    [mijne ook :X]

    Maar, dat is raar ja.
    Ik vind het al raar als ik ergens mijn naam zie staan. :Y)
    Maakt niet uit, ik ben wel vaker blond. Ja die is dood ja.


    Wie du mir, so ich dir.

    Klinkt hard, maar de meeste grote 'beroemde' personen zijn pas beroemd geworden na hun dood..


    Life is hard and then we die

    Dat is inderdaad wel iets heel wonderbaarlijks ^^ Het is super dat ze zo met z'n tweeën een echt groots project op poten hebben kunnen zetten. Echt super. Dus proficiat aan je vader & zijn collega =)


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Klinkt hard, maar de meeste grote 'beroemde' personen zijn pas beroemd geworden na hun dood..
    Idd. Kijk maar naar Picasso of curt cobain [of hoe je dat ook mag schrijven x] ]>.<


    Wie du mir, so ich dir.

    Koewl!

    But sorry about your dad


    Love is overrated

    Weetje.. het lijkt me best wel tof om dat te doen eigenlijk :P Duits is echt HEILIG für mich =3


    Life is hard and then we die

    wauw respect =)
    Klein vraagje: waarom duits? Engels wordt in nogal wat landen gesproken maar wat is het nut van duits onderwijs krijgen tenzij je 100% zeker weet dat je iets in Dl wil gaan doen?


    BAM!

    Kirsten is ook beroemd. :Y)

    wauw respect =)
    Klein vraagje: waarom duits? Engels wordt in nogal wat landen gesproken maar wat is het nut van duits onderwijs krijgen tenzij je 100% zeker weet dat je iets in Dl wil gaan doen?
    Omdat Duits net zo goed een van de wereldtalen is, en mijn vader vond altijd dat de duitse taal enorm onder gewaardeerde werd. Daarom heeft hij dat project op gezet. En omdat hij het schandalig vond dat jongeren tegenwoordig geen woord duits meer konden. Maar dat was voor het hele tokiohotel/cinemabizarre/lafee gedoe x]


    Wie du mir, so ich dir.

    Kirsten is ook beroemd. :Y)
    Whaha droogkloot.


    Wie du mir, so ich dir.

    Cool.
    Alleen wel jammer voor je vader, dat het nu zo goed loopt enzo, dat hij dan dood is..


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    (...)Omdat Duits net zo goed een van de wereldtalen is, en mijn vader vond altijd dat de duitse taal enorm onder gewaardeerde werd. Daarom heeft hij dat project op gezet. En omdat hij het schandalig vond dat jongeren tegenwoordig geen woord duits meer konden. Maar dat was voor het hele tokiohotel/cinemabizarre/lafee gedoe x]


    eerst en vooral ; Wauw!:Y) We hebben een beroemdheid op Quizlet!:D Idd maar ik vond Duits altijd al wonderlijk mooi!:Y)[voor ik TH kende] En ik doe dat vak echt graag!:D

    xX


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Cool.
    Alleen wel jammer voor je vader, dat het nu zo goed loopt enzo, dat hij dan dood is..
    Ergens wel. Maar je kan het ook zo bekijken.. Dat zijn werk gewoon doorgaat en blijft groeien. Dat is natuurlijk fantastisch en alles wat hij ooit had durven dromen. Want dat hij zou komen te overleiden op kort termijn stond voor hem al vast.


    Wie du mir, so ich dir.