• Ik vroeg me eigenlijk af hoe jullie omgaan met iemand die autisme heeft, en gelieve eerlijk te zijn.
    Als jij er niet vriendelijk tegen doet, dat is jouw keuze, maar wil gewoon even weten hoe jullie er tegenover staan.

    Waarom ik dat wil weten? Mijn broer heeft het.. Hij wordt nu uit de voetbal gesmeten omdat er problemen rond hem zouden zijn ontstaan, maar waar ze hem van 'beschuldigen' past totaal niet bij mijn broer, en dat zou hij nooit doen.. Voor mijn broer is dat een hele grote schok maarjah...
    En nu zou ik gewoon willen weten wat jullie EERLIJK denken van mensen met autisme.

    Wat is autisme? Het is een ontwikkelingsstoornis. Het kind wordt geboren met een handicap die niet onmiddellijk zichtbaar is, maar pas langzamerhand duidelijk wordt. Mensen met autisme zien er op het eerste gezicht vaak zo normaal uit. Toch merk je al gauw dat ze anders zijn, als je met ze bezig bent, speelt of praat. Van echt samen iets doen is nauwelijks sprake. Liefst houden ze zich aan vaste gewoonten, wat nogal bizar kan overkomen. Veranderingen in hun leefwereld tasten hun vertrouwen aan en een gevoel van onveiligheid kan ze snel in paniek doen slaan.
    Door hun stoornis hebben mensen met autisme problemen met waarnemen, herkennen, met taal en verbeelding.
    ( ff gekopieerd van de Vlaamse vereniging autisten.)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Ik ken iemand, het broertje van m'n ex, waar ik nog contact mee heb. Hij heeft autisme, asperger, maar ik ga gewoon normaal met 'm om. Soms is hij erg vervelend en doet hij erg raar, maar ik weet wat het is en negeer dat gewoon. Hij is opzich namelijk best een normale jongen.


    Life is hard and then we die

    Succes voor uu broer Mel!!
    Jij weet al hoe ik over die ziekte denk
    IK ga gwn om met die mensen
    MAAR sommige gebruiken dat als scheldwoord, You know, Iedereen denkt da ik da heb, door de plastike Kotszak ..


    Your Butt is Mine!

    Mhm.
    Er zijn ook mensen die gewoon niet kunnen omgaan met autisme. Wat dan ook weer een autistisch trekje is. xD

    Technisch gezien is iedereen licht autistisch.
    Ga maar na, iedereen heeft bepaalde trekjes. De een wat meer dan de ander.
    Ermee omgaan is de grote uitdaging.

    Mijn broer krijgt sinds kort WAjong, om zijn medicijnen te betalen. Hij roept in zijn puberale neigingen altijd dat hij die niet nodig heeft, maar dan vraag ik me toch af hoe het komt dat wij het zo goed merken als hij ze niet heeft ingenomen. xD

    Sinds kort rookt hij. Zijn beste vriend deed het al, en ja, zijn autisme dwingt hem eigenlijk daarin mee te gaan. Hij wil niet anders zijn. Best sneu, als je erover nadenkt.. =/


    Pink is Not just a colour. It's a Way of Life!

    Mhm.
    Er zijn ook mensen die gewoon niet kunnen omgaan met autisme. Wat dan ook weer een autistisch trekje is. xD

    Technisch gezien is iedereen licht autistisch.
    Ga maar na, iedereen heeft bepaalde trekjes. De een wat meer dan de ander.
    Ermee omgaan is de grote uitdaging.

    Mijn broer krijgt sinds kort WAjong, om zijn medicijnen te betalen. Hij roept in zijn puberale neigingen altijd dat hij die niet nodig heeft, maar dan vraag ik me toch af hoe het komt dat wij het zo goed merken als hij ze niet heeft ingenomen. xD

    Sinds kort rookt hij. Zijn beste vriend deed het al, en ja, zijn autisme dwingt hem eigenlijk daarin mee te gaan. Hij wil niet anders zijn. Best sneu, als je erover nadenkt.. =/

    Mijn broer hoeft geen medicijnen gelukkig.

    Hmm dat roken nja daar zou mijn broer ook toe in staat zijn, hij kopieert nogal vlug gedrag van anderen =/ En dat merk je aan hem, maar op zijn school tussen al die andere zit hij nu gelukkig nog goed^^


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    ik ken geen mensen met autisme
    maar wel mensen met een handicap
    Mijn vader heeft een handicap
    Hij zit nu in een aangepaste stoel
    En hij kan niet fatsoenlijk praten

    ik weet dus hoe het is om te leven met iemand met een handicap
    ookal is het geen autisme
    Daarom heb ik ook zoveel respect voor andere mensen
    Omdat ik kan begrijpen hoe ze zich voelen.


    I solemny swear i am up to no good

    (...)

    Ik heb toch ook helemaal niets tegen Gilles de la tourette.
    En nou, sorry dat ik een spelfout maak hoor.


    Hé rustig, dat kan iedereen gebeuren :]

    Succes voor uu broer Mel!!
    Jij weet al hoe ik over die ziekte denk
    IK ga gwn om met die mensen
    MAAR sommige gebruiken dat als scheldwoord, You know, Iedereen denkt da ik da heb, door de plastike Kotszak ..

    Thnks <3.
    Aaaargh vind ik gewoon erg dom van hem om zoiets te gebruiken als scheldwoord!
    Ik bedoel dat is wel iets serieus, daar lach je niet zomaar mee!ö


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    ik ken geen mensen met autisme
    maar wel mensen met een handicap
    Mijn vader heeft een handicap
    Hij zit nu in een aangepaste stoel
    En hij kan niet fatsoenlijk praten

    ik weet dus hoe het is om te leven met iemand met een handicap
    ookal is het geen autisme
    Daarom heb ik ook zoveel respect voor andere mensen
    Omdat ik kan begrijpen hoe ze zich voelen.

    Ja, het is lichamelijk gehandicapt van jouw vader, maar het geeft je inderdaad misschien wel wat meer respect voor mensen die 'anders' zijn.^^


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    ik kom niet zo vaak in contact met autisme, maar ik zou er alleen in een héél melige en hypere bui mee lachen (en dan àbsoluut niet in zijn/haar gezicht, maar met vrienden achteraf, en meestal alleen dan bij oudere venten die het hebben (zo rond de 60 enzow..))
    maar anders zou ik er gewoon tegen praten als tegen een gewoon mens denk ik..
    nja..eerlijk gezegt zou ik echt niet weten wat ik zou doen..in het begin zou ik me nogal wat onwennig voelen bij iemand die autisme geeft, maar ik denk wel dat dat overgaat enzow..
    && ik vind het grof dat ze je broer van de voetbalclub smijte.. én dan nog voor iets dat hij waarschijnlijk niet heeft gedaan..


    Sarah; Boefke is nen heten beer!

    mijn moeder heeft het, mijn zus heeft het. en mijn moeder denkt dat m'n stiefvader en m'n kleine zusje het ook hebben. en m'n stiefmoeder en men echte moeder denken ook dat m'n vader het heeft. en m'n zus heeft ook een vriendje met autisme.
    ik hoop dat je het nog kan volgen, maar ik leef dus in een hele famillie vol autisten.
    trouwens, iedereen denkt ook dat ik autistisch ben. en oja, m'n stiefvader heeft een broer met autisme.

    nja, nu is het wel genoeg denk ik.
    maar, ik had in m'n vorige klas een vriendin, en die had autisme, en die werd er door gepest door een jongen. toen ben ik naar de directeur gegaan en toen heeft ie op z'n kop gehad.
    ik denk dat ik er wel goed mee om kan gaan, ik ken echt heel veel mensen die het hebben (ook nog anderen dan ik heb opgenoemt) en elke autist is anders. je moet met iedereen gewoon anders omgaan. om het zo te zeggen hebben ze allemaal een andere gebruiksaanwijzing, maar dat heeft ieder mens.
    ik vind het trouwens leuk dat je hier een topic over opent, het is namelijk ook een groot deel van m'n leven en praat er veel over.
    X.


    Als je maar een ananas hebt..

    misschien een stomme vraag ofzo.Maar wat is Autisme?[/voelt zich nu dom:$]

    xX


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    nja, nu is het wel genoeg denk ik.
    maar, ik had in m'n vorige klas een vriendin, en die had autisme, en die werd er door gepest door een jongen. toen ben ik naar de directeur gegaan en toen heeft ie op z'n kop gehad.
    ik denk dat ik er wel goed mee om kan gaan, ik ken echt heel veel mensen die het hebben (ook nog anderen dan ik heb opgenoemt) en elke autist is anders. je moet met iedereen gewoon anders omgaan. om het zo te zeggen hebben ze allemaal een andere gebruiksaanwijzing, maar dat heeft ieder mens.
    ik vind het trouwens leuk dat je hier een topic over opent, het is namelijk ook een groot deel van m'n leven en praat er veel over.
    X.

    Nja jij kent inderdaad wel veel mensen die dat hebben!Ö Ik alleen mijn broer eigenlijk.. en heb zoveel respect voor hem ookal laat ik dat niet altijd merken.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    ik kom niet zo vaak in contact met autisme, maar ik zou er alleen in een héél melige en hypere bui mee lachen (en dan àbsoluut niet in zijn/haar gezicht, maar met vrienden achteraf, en meestal alleen dan bij oudere venten die het hebben (zo rond de 60 enzow..))
    maar anders zou ik er gewoon tegen praten als tegen een gewoon mens denk ik..
    nja..eerlijk gezegt zou ik echt niet weten wat ik zou doen..in het begin zou ik me nogal wat onwennig voelen bij iemand die autisme geeft, maar ik denk wel dat dat overgaat enzow..
    && ik vind het grof dat ze je broer van de voetbalclub smijte.. én dan nog voor iets dat hij waarschijnlijk niet heeft gedaan..

    weet je wel goed wat autisme is? mensen met autisme zijn ook normaal, en met de vorm 'asperger' juist heel slim. autisme is niet om te lachen, die mensen zijn net als wij, alleen worden ze veel sneller geprikkeld en zijn ze vaak vol in hun hoofd, daardoor kunnen ze soms ineens flippen. verder heb je nog wel meer kenmerken, maar ik vind niet dat je er om kunt lachen.
    (mijn mening)


    Als je maar een ananas hebt..

    (...)
    Nja jij kent inderdaad wel veel mensen die dat hebben!Ö Ik alleen mijn broer eigenlijk.. en heb zoveel respect voor hem ookal laat ik dat niet altijd merken.

    idd, en als 'broer en zus' is het normaal om ruzie enzo te hebben, maar ik denk wel dat hij geraakt word als je een opmerking maakt over zijn autisme, (maar ik denk niet dat je dat doet) maar wat voor vorm heeft hij dan?


    Als je maar een ananas hebt..

    Ik had er vorig jaar eentje in de klas zitten. Ze had een ligte vorm, maar ze verschool zich altijd achter haar ziekte. Gewoon ziekelijk! Ik had een hekel aan haar, echt waar. Zij was een van de vele die mij peste omdat ik TH fan was. Ik, ging altijd met haar in duscussie, dat was wel grappig. Maar ze maakte me gek! Dus ik was niet nice, en zij ook niet dus... :P


    Tears are crashing out of my eyes